• Muffe

Plus igen efter mf/ma

Min sambo var nog också så tidigt men nu när jag fått mage tycker han det är bra om jag håller mig nedanför backen

• Muffe

Hej

Dagens fråga:
    Hur många sammandragningar är det normalt att ha i v 26-27?
    Jag tycker magen knyter sig rätt ofta numera, vaknade av det ca 4 gånger inatt och sedan jag kom till jobbet för 2 timmar sedan har det i alla fall dragit ihop sig till en hård klump typ 2 gånger. Det gör inte direkt ont, men man känner ju att något händer där inne.

Upplever att bebis varit lite slöare sen i förrgår kväll, hoppas han/hon piggar på sig under dagen idag... annars blir man ju lite orolig.

Läste en hemsk sak idag, det var att en tjej skulle bli igångsatt och åkte till förlossningen men sedan ångrade de sig och skickade hem henne ett dygn, när hon sedan kom tillbaka dagen efter för igångsättning så var barnet dött!! Fy fan så hemskt.

Skickar lite kramar till Odd och Sofy. sofy- knip!

• Muffe

sofy, skönt att han är lite piggare, det är mitt pyre också just nu.
    Senaste veckan har han sparkat på ngt konstigt sätt så att det känns som en knuff i rumpan på mig, som att han ligger ända där nere Det är ju inte möjligt... hur bär han sig åt?

Har nyligen haft rejält ont i magen, det drog ihop sig och jag fick ont på ena sidan i ryggen/rumpan.
    Men jag antar att detta också är normalt så jag ställer ingen fråga om detta

• Muffe

Vilka söta tvillingar

Här har helgen varit lugn, förutom att jag speciellt i går hade sammandragningar då magen blev hård som en boll. Det gör inte ont, men det känns på ngt sätt obehagligt och konstigt.
    Efter ett tag tyckte jag de kom lite väl ofta, hur ofta ska man ha sammandragningar i v 27?

Fick det till att de kom ungefär en gång var 30:e minut!

• Muffe
    sugarrush skrev 2011-01-31 21:02:35 följande:
    Hej!
    Nej det är rätt lugnt såhär på eftermiddagen och kvällen. Värsts på morgonen och timmen innan lunch.
     Jag har inte spytt än, fast utanmitt dagliga postafen hade jag förmodligen gjort det, jag har nämligen ett konstant illamående hela förmiddagarna trots att jag ätit postafen.

Hur mår du själv? Mycket SD eller är det lugnt?
    Illamående är inte alltid dåligt, efter en del missfall kan det vara underbart att få må illa. Jag hoppas dock att du klarar dig från så hemskt som Sofy haft det!

I går var en riktigt jobbig dag med täta SD, idag lite lugnare men de kommer så fort jag reser mig eller går. Konstigt och jag ska nog ringa BM och fråga om ett par dagar om det inte ger med sig. Magen blir hård som en fotboll, och det gör inte ont men de känns. Säkert normalt men det vet man ju inte som förstföderska
  • Muffe

Det är många bra tecken som tyder på att allt kommer se bra ut på VUL imorgon. Jag känner det på mig och håller tummarna för att det ska se bra ut!!
    Illamående tror jag är bra faktiskt, jag hade ju knappt ngt illamående när det gick dåligt, men denna gång - ja då mådde jag skitilla
    Enligt bm är illamående ett tecken på att bebis verkligen sätter sig fast bra men det kanske mest är för att uppmuntra oss som mår illa!

Nu ska jag sova, är tröööööött!

Lycka till på VUL imorgon och sov gott ni andra!

• Muffe

Varmt välkomnen in i tråden på super-duper riktigt Sugar! nu håller vi tummarna i ca 6 veckor till. denna gången kommer det gå bra!!

vi kan verkligen inte bestämma oss om vi ska inreda och göra iordning ett barnrum eller inte. Troligen kanske vi kommer flytta inom ett år om vi hittar något nytt, men det är ju iofs ett tag dit.
    Ska man ha barnrum eller inte?

Tror ni alla bebisar sover i föräldrarnas rum första tiden?

Behöver man en amningsstol/fåtölj och har ni någon snygg och skön att rekommendera till bra pris?

• Muffe

Söta pojkar!

Jag har heller inte fattat att jag ska bli mamma och jag är snart i v 28 haha!

Fick inbjudan till föräldrautbildning idag, kul kul

Dagens fråga : Hur långt vågar man åka iväg de sista 4 veckorna av graviditeten?
    Funderar på att boka en hotellnatt när jag går in i v 37, cirka 2 timmar från "vår" förlossning. Tror ni det är en dum idé? Man vet ju inte då hur pigg man är men det kan ju vara jättemysigt att komma iväg en helg bara sambon och jag, för sista gången på lääänge

Hur går det med illamåendet Sugar?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma