• Muffe

Plus igen efter mf/ma

Dit vi ev kommer åka på weekend ca 3 veckor innan BF är Stockholm så det finns nog förlossningar där att välja på om det händer ngt, vi får se om vi kommer iväg eller inte, funderar att ge bort det som present till sambon som fyller år snart!

Mallanis, i v 13 typ på inskrivningen fick vi med oss en folder hem som vi skulle fylla i om vi ville gå föräldrautbildning och nu meddelade de oss att det börjar snart. Dock missar sambon ett tillfälle men det får väl gå ändå, bm sa att vi kunde låna hem förlossningsfilmen om vi ville om det visar sig att det är den han missar Snällt.

Insåg just när jag kollade på FL´s nedräkning att jag har gått in i trimester TRE, shit, var tar tiden vägen???

• Muffe

Jag tycker tiden gå snabbt just nu, eller hela tiden efter RUL gick snabbt.

Sammandragningar i natt som vanligt, kanske ska ta det ännu lugnare än jag gör, speciellt nu när sambon är bortrest ett tag.....

Vi har också massor vi vill fixa innan men har nu bestämt oss för att det nog inte blir barnrum utan att den lilla får en mysig plats inne hos oss. Vi kommer däremot piffa till sovrummet lite, det ska bli jätteroligt

• Muffe

För mig började dem i v 26 tror jag, nån gång då och då och nu kommer de nog lite oftare.
    Tror det är normalt om de inte gör ont men kolla med bm, ska jag göra nästa gång om 2 veckor, tills dess lever jag på att de är ofarliga. Känner mig inte så orolig faktiskt!

Däremot blev jag faktiskt rädd i går för när jag kom innanför dörren rann det ngn mellan benen på mig, trodde det var vattnet som gick haha. Men sen kom inget mer så jag vet inte vad det var....?!

• Muffe

Havsklippan, det låter som att ni är starka! hoppas ni får ett plus snart och en mysig liten bebis!
    Tänker på er.

Har lagt upp en ny magbild nu, v 27... men snart 28 på lördag!

• Muffe

du kommer dagens kluring som ni kan få hjälpa mig med och berätta hur ni skulle göra

Jag har ju bf 6 maj.
    Skulle vilja sluta jobba den 15 april för det känns skönt och lagom. Har dock inte kommit på om jag ska klara mig på en halv lön den månaden + föräldrapenningstillägget på ca 10000 kr  som kommer när bebis är född (vilket dock är bra att spara...) eller om jag ska ta ut FP för några få dagar eller gå hemma utan lön dessa 15 dagar i april för att sedan plocka ut FP från 2 maj typ.

Sen läste jag i en annan tråd att en tjej jobbar april ut, men hon tar semster många dagar i slutet för att 2 dagar är röda. påsken ligger ju sent i år.
    Frågan är om jag ska meddela arbetsgivaren att jag jobba till den 30 april, men tar ut ca 5-8 semesterdagar och då får betalt för de 2 dagar som är röda i påsk?

Har ca 18 sem.dagar detta år plus att jag får nya nästa år beroende på när jag jobbar. Så jag har inte jättemycket dagar sparade egenlligen, man kanske vill ha nytta av dessa nästa sommar istället om sambon är föräldraledig då??

• Muffe

Havsklippan, det är väl skönt att du är fast i analyseringsfällan igen

• Muffe

Välkommen MCT79, nu äntligen ska det väl bli bebis eller hur?

• Muffe

Tittar in och säger hej och undrar lite var tiden tar vägen? v 28 nu, shit. Tiden går fort och nu börjar jag känna att jag vill sätta ihop sängen, hämta vagnen och fixa alla kläder och väska osv haha!

Man ser så många olika listor på nätet vad man bör ha vid skötbordet, i BB-väskan osv så det är svårt att veta vilken man ska gå efter tycker jag!

Hur är det med barn som föds i maj? Hur åker de hem från BB? Har man bara kläder och sätter dem i babyskyddet, eller har man tunn overall eller filt eller vad??

• Muffe

Tjejer, om ni firar alla hjärtans dag- ska ni ge något speciellt till er partner?

Ge mig isåfall era tips!

• Muffe

Vecka 30 redan, snart har du din bebis Sofy! Mys!

Jag har inte gått upp ngt i viktgt på 1,5 vecka ungefär och magen är inte direkt större utan snarare mindre. dock är det aktivitet i magen Är det ngt man bör oroa sig för om man inte går upp och inte blir större på någon vecka eller två?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma