• Muffe

Plus igen efter mf/ma

MCT79 skrev 2011-03-24 15:16:05 följande:
    Happi vad skönt att höra ifrån dig. hon är fantastisk!

Jag lämnar er nu... MA... varit död sen v8+? och hade tom tillbakabildats till 11 mm....
    Gud det gör så ont att skriva de här orden och jag gråter förtvivlat... jag orkar inte mer nu..
    Näääeeeej, är det sant?! Usch nu fick jag en rysning genom hela kroppen
    Vet inte vad jag ska säga...... massa kramar!!!
  • Muffe

Åh MCT, vad hemskt. Men så himla skönt att ni är 2 om detta (såklart...) men att din sambo verkar lika ledsen som du och att ni förstår och tröstar varandra!!! Många kramar till er!

• Muffe

ÅÅHH bedårande söt i Hello Kitty-filten!!! ROSA är ju den bästa färgen!!!

• Muffe

Vad skönt Sugar

Har du sett mitt mail?

Kram till er alla från en som har ont runt naveln.... haha, fler som har det? Känns som den ska spicka upp när som helst, man ser bara ett liiiitet hål numera.

• Muffe

Vad gulligt av dig Sofy!! Ingen Devin än? Jag tippade ju på att han skulle komma i helgen nu...

Odd, superspännande att se er på tv.

En fråga nu : I natt hade jag väldans ont i magen, samma som i förrgår natt tror jag. så ont att det är obehagligt att stå eller gå!
    I dag har det onda kommit till och från, och massa sammandragningar där magen blir stenhård men det gör inte alls ont. Det onda kommer liksom däremellan, tror jag... eh!
    Nu har jag gått på stan nån timme, lite halvstressad, och har sedan nån timme tillbaka rätt så ont i magen, under naveln, inte på sidorna. Tillsammans med sammandragningar kanske var 20:e minut (ej onda)

Vad är det där onda för ngt? Bör jag ringa förlossningen och fråga? Tänk om de är ngt som bör kollas upp?
    Den är inte fixerad än så den får inte födas nu.

På tal om det, borde han inte fixera sig snart??? V 35 imorrn ju...

• Muffe

godmorgon alla...

Sitter vaken men är nog rätt trött, kom hem sent inatt från ett kalas.
    är hög musik skadligt för barnet? :)

Hade riktitgt ont till och från i går från em och fram till natten, dels starka sparkar nedåt och det kändes som bebis ville sticka ut en fot mellan mina ben typ! Sen sammandragningar och tryck nedåt. så himla obekvämt.

Samma idag verkar det som.... hm!

• Muffe

Hej tjejer!

Kikar in och läser lite snabbt bara, har haft fullt upp i helgen å nu tvättar vi bebiskläders om vi fått av en kompis, så nu har vi maaasssor

Däremot är ja lite avis på Sofy och kanske alla er andra som känner hur barnet ligger och leker med det? Jag är i v 35 och kan inte ta tag i nån fot....
    Dessutom har vår inte vänt sig med huvudet ner ÄN och det oroar mig lite!

• Muffe
    3 barns mamma84 skrev 2011-03-27 22:53:07 följande:
    Mysigt det låter med tvätta bebiskläder
    Som jag också gör men massa spy kläder haha kanske inte samma sak men det kommer för er med Haha

Gumman vilken vecka är du inne i ?
    Har du pratat med mvc om just detta ?
    Håller tummarna att bebisen vänder huvudet ner eller så blir det vändningsförsök och jag hoppas du slipper det och att bebisen landar ner automatiskt när det börjar bli dags.
    Sen ska du inte oroa dig om att du inte har en vild bebis i magen.
    Ebba var inte vild alls och amadeus var en galning och Elias han var en vilding men ändå inte
    Jag är i v 35 nu, men de kanske inte har behövt vända sig ner än?
    Ska till bm imorrn så jag får kolla med henne då vad hon säger!

vad skulle ni ge för en stor kartong med bebiskläder som var helt ok men använda till flera barn, en baby björn sele (enklaste modellen utan ryggplatta) samt babysitter Carena som också är använt till typ 4 barn.... Vad är det värt?
  • Muffe

Grattis Sofy, känns också skönt att Devin inte heller har lagt sig tillrätta.. då kanske du kan lugna ner mig lite för jag oroar mig för vändningförsök .... vår lilla ligger med huvudet upp, på tvären.... har legat så läääänge....
    Det var en idag som tyckte det var konstigt att en legat så länge, och då kom jag att tänka på att "tänk om den är skadad och slö typ"......
    Att man ska oroa sig så mycket :)

• Muffe

sofy, hur var det med vändningen då? obehagligt?
    hur gick det till i korta drag?

jag tror bara att ngt hemskt kommer hända, typ att moderkakan lossnar, eller att den får navelsträngen runt halsen om man ruckar på den :)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma