• Muffe

Plus igen efter mf/ma

Pancakes och alla andra, tack

Pancakes, du är också jättefin, v 25 och smal och  snärt. Ska bli kul att se din bild hur du ser ut nu, det händer ju en hel del efter v 28 tycker jag

Jag har köpt ett album med svarta sidor som jag ska sätta in alla gravidbilder i + skriva ner info från alla bm-besök och ultraljud m.m. Kan vara kul att ha för mig och bebis senare i livet!
    Har även köpt hem lite scrapbooking-saker för att piffa det lite :)

• Muffe

Uh, idag är det segt. Har sammandragningar ca var 20-30 minut, hela magen helt stenhård. Dock inte helt klotrund utan ovanför naveln blir det liksom mjukt, varför?

Har inte jätteont, men det är en liten annorlunda känsla i sammandragningarna och efteråt. Är liksom öm i magen och det har jag varit sen i natt.

Detta är väl helt normalt antar jag, eller??

• Muffe

Fast den är inte fixerad än utan ligger med huvudet uppe till höger tror jag!

Det var en som påpekade idag att min mage sjunkit, en karl i 50-årsåldern... haha, lite roligt att han märker det och inte jag

• Muffe

Ja allt verkar ju vara normalt
    Jag hoppas dock att sammandragningarna som jag nu haft mååånga veckor gör att jag inte går över tiden i alla fall

• Muffe

på väg mot syskon- cool bild hehe.

Du har ingen efterbild på din mage? din mage  var ju så cool och bara bebismage så jag är nyfiken på hur denna mage ser ut idag

• Muffe

Undrar om det finns samband mellan bebis hjärtslag nu och hur vild den blir sen??
    Sofys ligger ju högt, vår ligger lågt (130-140) och känns väldans lugn i magen också! Undrar om det sitter kvar sen?
    Behåller gärna vår lillas sovtider för han sover hela nätterna

• Muffe

Jag ska slinga håret en månad innan BF å hoppas bebis stananr i magen till dess i alla fall. Kul att se lite fräsch ut efteråt

I dag har jag ont i magen igen, samma som i går. Der trycker liksom nedåt som mensvärk eller molvärk, går inte att förklara. Gör inte jätteont när jag sitter men ståendes eller om jag går kan det göra rejält ont.
    Normalt?

• Muffe

Sitter med sista inköpslistan framför mig eftersom vi snart är i v 35 så är det läge att handla allt.
    ni som har barn redan, kan ni säga om allt nedan är nödvändigt att köpa innan bebis kommer?

amningsbh, när köper jag den?
    amninslinne, VAR hittar man bra?

Badcape
    Badhandduk
    Tröja/overall till bebis
    Lakan, kudde, täcke till vagnen
    regnskydd och solskydd till vagn
    solskydd till bilen
    åkpåse?
    filtar
    kudde till spjälsängen
    påslakan till sängen
    pyjamas
    nallar
    snorsug
    Nappar, nappflaskor
    Ersättning
    Amningskupa

• Muffe

Tack för svar odd.

Men napp och nappflaska. Napp förstår jag att det kan vara bra att ha, men vilken är bäst av alla som finns?

Och nappflaska, det kan man väl köpa om man behöver ge ersättning, eller?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma