• Muffe

Plus igen efter mf/ma

Godmorgon tjejer!

Åh nu sitter jag här med mensvärk och en känsla sedan flera dagar tillbaka att jag bara vill gå på toa hela tiden, har läst att det kan vara tecken på att ngt är på gång men så kan ju inte fallet vara för mig eftersom bebis ligger fel, eller???!!

Telge, du kanske kan starta en ny egen tråd när ni pratar om olika symtom etc så att du får ventilera lite bättre där?
    Här försvinner ju snart alla....

• Muffe

Sofy, jag kollar också din blogg om det är ok!! Ska tänka på dig på måndag!

• Muffe

En liten fråga till er som bor i Stockholm, vilka BB är bäst?
    Vi ska dit snart och jag skulle vilja skriva ner nummer och ställen ifall det skulle sätta igång...

• Muffe

Hmm det är inte jättelätt att måla tånaglarna med stor mage kan jag meddela

• Muffe

det är ju jättejobbigt att raka sig, jag blir jätteanfådd för jag får typ ta i för att orka ner med hyveln till smalbenet

• Muffe
    MCT79 skrev 2011-04-07 13:44:38 följande:
    Bara du prickar fötterna tycker jag det måste räknas som lyckat, tanken som räknas! ;)  Är du hemma nu? Antar att du inte målar tånaglarna på jobbet.. =)
    Pancakes skrev 2011-04-07 13:32:25 följande:
    Åh, vad gulligt! Hur vanligt är det att killar gör så liksom :)
    Näe det är det nog inte... han vill verkligen verkligen verkligen ha barn.... så det gör extra ont i hjärtat på mig när "jag" inte kan ge honom det...
    sofy, fusk att du sover på mage. här funkar bara vänster sida med kudde mellan benen, inte så skönt att ligga på samma sätt en hel natt.

Hehe jag lyckades pricka någorlunda rätt med lite kladd utanför men de får duga Vill också vara fin till förlossningen som Pancakes säger... knasig man är va?! :)

Men ååå....ni är två om att göra barn och du kan visst ge honom barn, det kommer! Åh det är väl så här man inte ska skriva för det tröstar ju inte, men ni kan ju bli gravida. Hoppas att de hjälper er nästa gång så att pyret vil lstanna kvar också.
  • Muffe

vilket fint väder man vaknar upp till idag!!

jag har varit vaken en del timmar i natt känns det som, har ihållande mensvärk som sitter kvar. Vad kan det vara?
    Förvärkar borde ju vara övergående, men mensvärk hela tiden? kan det vara någon infektion eller är detta normalt?

Var nära att ringa förlossningen inatt och fråga men vill inte nojja för mycket. dock börjar jag oroa mig för att vattnet plötsligt ska gå, för eftersom bebis ligger fel kan det vara farligt med navelsträngen, då är det tydligen bråttom. Men, det kommer ju inte hända. Nu är det mest mensvärken som jag funderar på.
    V 37 nu.

• Muffe

2 barns- testa!!! :)

Cat- ja, vi ska göra vändingsförsök nästa vecka, är skitnervös!! Funkar inte det blir det snitt. Envis unge jag har i magen! Men han/hon rör sig för fullt så den kanske har plats att snurra runt lite på, dock hamnar alltid huvudet tillbaka i sin startposition, vilken är helt fel just nu

• Muffe
    Pancakes skrev 2011-04-11 16:44:44 följande:
    Sötfilur, fy vad jobbigt. Stackare! Huu, jag får nog snart vara med om samma sak då min ligger med huvudet upp och fötterna ner har jag fått veta idag :(

Finns det en chans att din bebis kan vända sig av sig själv? Hoppas nästa försök funkar! Vad tapper du är!
    Kram!
    Nja de trodde inte chansen var så stor att den vänder sig själv nu, men chansen fanns i alla fall även om den var liten. den har ju legat så länge och huvudet är verkligen fastborrad under mina revben typ så de kunde inte rucka på den så jättemycket trots enorma krafter från utsidan!
  • Muffe

pancakes, du ligger ju som tur var lite efter mig så jag hoppas att du slipper vända. Men sen är det så himla olika hur de ligger sa läkaren, en del är ju lätta att flytta medans en del sitter fast.

Hon trodde vår skulle vara lätt att flytta för den hade mycket fostervatten osv men icke!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma