• Muffe

Plus igen efter mf/ma

ok tjejer, en äcklig fråga nu men även lite spännande.

nyss kom det som en rejäl slemmig flytning, trådig och ungefär genomsknilig/gulaktig i tonen...
    Är det slemproppen eller? Man gör inget åt det i såfall utan bara väntar eller hur?

• Muffe
    kajsalisa skrev 2011-04-20 11:24:52 följande:
    Sötfilur; låter som slemproppen. Min såg ut som gröngult snor typ. Ursäkta äcklet!!
    Hehe tack. Men man gör inget åt det utan låter det bara vara eller hur? Fast proppen borde nog vara mer egentligen.. men det kaske kommer.

Efter hur lång tid efter proppen kom din plutt till världen kajsalisa?

jag har en fråga till: jag har ont på vänster sida om magen, rätt långt ner och det känns exakt som håll och kommer så fort jag rör mig. Det kom efter vändningsförsöket vi gjorde förra veckan.

är det bebis som ligger på annat sätt som orsakar det onda, eller kan det vara ngt som de gjorde under vändingen vilket är möjligt - att de kom åt massa saker i min mage.... eller är det något man ska söka för?
  • Muffe

Åh spännande med RUL, det kommer gå bra! Uppdatera direkt sen.

här ha det varit en jobbig natt, magen är stenhård HELA tiden så då går det ju knappt att sova och absolut inte vända sig i sängen eller soffan för då gör det ont.
    Bm ska ringa upp mig om en stund, men det kanske är normalt att magen ska vara stenhård hela tiden på slutet? Allt känns som en enda lång sammandragning...

Den putar däremot åt olika håll, ser komiskt ut. Men jag börjar oroa mig om bebis mår bra av stenghård mage hela tiden! Vad tror ni?

I natt hade jag även lite värk nedåt i ryggen, och i benen samt magen men denna värk kommer bara på nätterna så det är väl bara ett litet skrämselskott och inget tecken på att det är på g...

• Muffe

Grattis till lyckat RUL!!!

Jag har ångest, v 39 mot helgen och jag går upp i vikt hela tiden... plus 17 kg snart och svullen som en ballong på föttern, ben och ansikte... det är inte roligt att visa upp sig nu!! Tänk om man inte går ner allt sen??
    Usch, nojja!

• Muffe

Vad lugnt det är i tråden! :)

Sugar, fasen så häftigt. Du måste berätta allt om hur det var sen, vill också dit!! Coolt.

• Muffe

STORT grattis sugar!! Vad mysigt. Hur friande han? Nyfiken!!
    Och hur var det att sova på hotellet?

• Muffe

Riktigt tyst, alla är nog ute. sugar, det låter jättehärligt med Abisko, är ju så vackert där.

Här händer det lite saker. Sedan i går läcker jag lite fostervatten och har inatt haft ont, och nu på morgonen även lite blod i vattnet. Kom nyss hem från förlossningen som skickade hem oss ett dygn, om vi inte återkommer själva med värkar eller vatten som gått...
    Nu sitter jag med rätt så onda förvärkar ca var tionde minut och börjar ana hur ont detta kan göra sen...

Mitt blodtryck var högt, 150/93 + lite äggvita i urinen så vi ska tillbaka på koll imorgon bitti igen.

Vill så gärna berätta detta för familjen men ska försöka hålla mig så det blir total överaskning när bebis tittar ut, enligt bm, inom kort...
    Hoppas hon har rätt.
    Hon undersökte mig men jag var inte öppen ngt, men huvudet var fixerat långt ner och hon kunde känna det plus att allt kändes liksom ok för att föda, förutom hinnan (vattnet?) som var kvar då....

• Muffe

I måndags kväll kom vår älskade lilla FLICKA till världen!
    2620 gram och 47 cm lång och världens sötaste lilla tös!!!

Vi har kommit hem från BB och njuter för fullt av underverket som just nu ligger och sover på pappas mage

Lycka!!!

Återkommer med berättelse om hur allt gick men det gick med rekordfart och jag hade nog en drömförlossning tror jag man kan säga
    Hann inte med någon smärtlindring alls men det gick ändå!

• Muffe

Haha ja, det skulle ju bli en kille... så vi har inga namn på lager alls... lilla namnlösa tjej

• Muffe

Grattis till lyckat RUL sugar!!! Glad för din skull

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma