• Muffe

Plus igen efter mf/ma

Pancakes skrev 2011-04-11 17:00:58 följande:
    Usch, vad tråkigt! Hur känner du inför KS nu då? Känns det fortfarande lika jobbigt?
    alltså, man inser ju mer och mer att det kanske är enda utvägen och barnet måste ju ut....
    men det skulle kännas snopet och ledsamt faktiskt, har sett fram emot en vaginal förlossning så himla länge och vill ha den känslan av lycka när man får upp barnet på magen efter flera timmars kämpande.

men blir det planerat snitt så är jag ju vaken, sambon är med, så det kanske blir en fin upplevelse det också. Men det är ju en operation så....

Vi får även föda i säte om vi vill (måste bara röntga bäckenet först) men jag tror vi väljer bort det alternativet faktiskt!
  • Muffe
    needtobreathe skrev 2011-04-11 18:11:09 följande:
    Sötfilur;

Tråkigt att de inte gick bra idag :( Hoppas på bättre lycka nästa gång! Annars är de viktigaste att bebis kommer ut o mår bra, även om du va inställd på vaginal förlossning..

Kram!
    Ja det viktigaste är ju att den kommer ut!

Hur går det för dig då`? :)
  • Muffe
    needtobreathe skrev 2011-04-11 18:21:55 följande:
    De gååår nog bra! ;) Fick cytotec kl 16.. MASSOR av förvärkar direkt, så den reagerade jag bra på! :) Ny koll o dos kl 8, standard att ge 2 st tydligen. Sen kl 12 görs bedömning om en tredje behövs eller om han sjunkit ner tillräckligt då för att ta hinnorna :) Efter de sätts värkstimulerande!

Men vi har skoj här! Nu ska ja keka middag, vi har ju uteplats o största rummet me stooort badrum! Så vi e helnöjda :) Ute o knatar lite då o då för att påskynda de hela o för att få luft, så de går ingen nöd på oss inte!
    Värsta hotellvistelsen ju ;)

Lyx med badrum å allt, det finns det inte där vi ev. ska föda, det var utanför rummet och rummet var litet och trist och bara en liten stol för pappan att sitta på...
  • Muffe
    färnik skrev 2011-04-11 19:00:47 följande:
    Sofy: Uteplats och eget badrum, vad är det för lyxställe ni är på egentligen? Och så får man använda dator... Hm, viss skillnad från där vi födde kan jag säga!

Hoppas det har hänt grejer tills nästa undersökning så kanske Devin föds idag...?! Gud så spännande!!!

Sötfilur: Vilken besvikelse det måste vara att det inte gick att vända. Hoppas nästa gång går bättre Och om inte annat, så fixar du ett KS också, det kan nog bli en bra förlossningsupplevelse det med även om det inte är vad du önskat. I vilken vecka blir det KS, om det inte går att vända?
    Jag vet inte i vilken vecka det blir KS, men kanske i slutet av april vilket är snart
    Vi ska prata mer om det senare i veckan!
  • Muffe

idag tog de urinprov på mig som gav massa olika resultat och ngt i urinen var 4 + men de verkade inte bry sig så mycket om det.
    kan det vara vad som helst eller är det detta värde som visar på hav.skapsförgiftning??

luddig beskrivning

• Muffe
    MCT79 skrev 2011-04-12 08:30:01 följande:
    Det går lite trögt vad jag förstår av facebook... pinvärkar och bad om att få bli dödad. Ingen som erbjudit sig att hjälpa till dock! Det var för tre timmar sen..
    Oj då!! Stackars...
  • Muffe
    MCT79 skrev 2011-04-12 09:58:42 följande:
    För en timme sen skrev Sofy att hon var hög som ett hus på lustgas och att hon nu skiter i oss till ungen är ute! ;)
    Haha, rolig tjej!! Men hon tänker ju ändå på oss eftersom hon skriver så ;)
    Blir så kul att höra om hur det gått sen!
    önskar det var jag som låg där och födde nu.... :)
  • Muffe

NU är nog Devin här tror jag!

Själv är jag gråtfärdig. Min bm ringde och sa att hon måste omboka min tid som jag har imorgon eftermiddag (vanlig rutinkontroll men som jag ändå tyckte var trygg att ha efter vändningen...)
    Fick ny tid på måndag vilket ju är snart, men sist jag var hos henne var i slutet av mars... är det inte lång tid mellan gångerna?

Visserligen ska vi till förlossningen på torsdag så vi kommer ju kolla hjärtljud och allt då, så det känns bra...
    men bm tyckte verkligen inte det gjorde ngt att skjuta på besöket till henne till nästa vecka, och undrade vad jag var orolig för egenltigen. Ehh, vad svarar man på det? Blev så paff att jag godkände nya tiden nästa vecka och lade på luren typ. Klart jag är orolig att bebis inte mår bra efter vändningen, eller att jag har ngt i urinen eftersom de inte kollade det sist heller, eller att mitt tryck är högt (hade 150/80) häromdagen. Har som tur är en apparat hemma som vi kan kolla med men det vet ju inte de.

Jag frågade om hon tyckte jag skulle börja äta järn igen, eftersom hon sist sade att vi kan testa 2 veckor utan,. men jag fick göra precis som jag ville och det var upp till var och en.
    Hon pratade om att vi kunde vänta med att ta nytt blodprov (fast då påminde jag henne om att vi kollade min immunisering förra gången....)

Suck...
    Nu känner jag ju hur bebis sparkar och det är snart torsdag igen, men tycker nog att det är lite dåligt med så icke -täta kontroller, eller överreagerar jag nu? Kanske är det inget att kolla om jag nu mår bra?
    Känns som jag får hålla koll på det mesta själv.

• Muffe

men ååå säg, får ta och leta upp henne på facebook kanske

säg inget förrestenm, hon vill nog säga själv :)

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma