• Muffe

Plus igen efter mf/ma

oj trodde inte dom gjorde utan bricanyl... hm! :)

det är ju bra att de kollar med ctg osv efteråt men jag skule nojja mig i alla falll... men men, mycket kan hända, han hinner kanske vända på sig!

• Muffe

Godmorgon!

Grattis längtan efter liten!!!

Ego: Fy farao vad jag är TRÖTT. Är helt flammig i ansiktet av trötthet, ögonen svullna och jag orkar inte jobba meeeeer! Kan man bli sjukskriven lätt utan krämpor eller haha?!

• Muffe
    Pancakes skrev 2011-03-29 13:16:28 följande:
    Kul med RUL snart! Det är ju en milstolpe verkligen, sen lugnar man sig lite.

Kom precis tillbaka från lunchspinning. Är glad att jag fortfarande kan köra men magen börjar bli lite i vägen. Undrar hur länge man kan hålla på. Har BM-besök idag, kanske ska fråga henne.
    Men shit, att du orkar kvinna!! Själv har jag varit orörlig från v 25 typ

Jag ska också till bm idag, för lite extra blodprover och kolla hur han ligger nu...
  • Muffe

Ja nu är det varannan vecka, men ska dit en extra gång för extra blodprov eftersom jag är rh negativ och sen är det ett förslossningssamtal inbokat också, så snart blir det varje vecka.

Mitt SF-mått var 29 sist, så det ligger under normalkurvan men följer min kurva. Spännande att se måttet idag.
    Att göra viktuppskattning på bebis, det gör man bara via TUL eller hur?

• Muffe

Usch vad hemskt... börjar gråta på jobbet!

Tycker ni att det är tidigt att göra vändingsförsök i v 35+3 eller är det en normal tid?

• Muffe

35+2 menar jag...
    skulle ni hellre gjort försök att vända i 35+2 eller 36+2?

• Muffe
    Pancakes skrev 2011-03-30 13:28:56 följande:
    Åh, vilka "härliga kommentarer" man fick på lunchen idag då. Gaaa, kan man inte få vara ifred?? Jag kanske är en riktig hormonbitch men jag vill inte bli analyserad alls av folk. Man kan få ge en komplimang om magen om man vill men jag vill inte bli analyserad och jämförd och få massa klyschor som "vänta du bara...." och sånt där. Usch, jag var nog riktigt otrevlig och fräste en massa tror jag och nu tycker alla att jag är ett gravidmonster..
    låt mig gissa: sa de "vänta du bara" om livet efter man fått barn? Att man inte har tid till nåååååt annat och att livet tar slut? så gillar många att säga till mig i alla fall...
  • Muffe

Hoppsan hejsan, 2 barnsmamma.... snart har du FYRA barn alltså Du hinner ju inte ens byta nick ju hihi....

Är du helt 100 % säker??!! Vill ni behålla?

Jag är lite nojjig över att vår bebis inte har vänt sig än utan ligger med huvudet UPPåt..... skitunge.
    Kan barnet må dåligt av det?

Ju närmre vi kommer förlossningen, desto mer oroar jag mig att barnet inte är friskt...

Och fan så trött jag är, kan man vara hemma från jobbet pga det? hehe.... ca 11 dagar kvar att jobba nu.

• Muffe

Haha 1 april är ju som sagt imorgon
    kopm igen då med ett nytt skämt

Min bebis har för det mesta varit lugn i magen tycker jag.

Pancakes, var din lilla med huvudet nedåt nu?

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma