• Muffe

Plus igen efter mf/ma

Tror jag ska gå och lägga mig för kvälle nu faktiskt. Är lite less också för det verkar som att vår envisa unge vill vara en rumpnisse med rumpan ner

Hur kände ni andra när bebis var fixerad eller i alla fall låg med huvud ner?

Jag känner som en knäl på höger sida (rumpa eller huvud), samt lite kittel på vänster sida om magen och nu lite kickar eller tryck nedåt på urinblåsan typ.... Känns som den snurrar runt lite hur som helst.. hur lyckas den?!

• Muffe

men hur bör man känna sparkarna om huvudet är ner?
    inte kan jag känna som en stor klump högt upp, det låter ju inte som den ligger helt rätt då?

• Muffe

jag känner ingen hicka alls... bör jag oroa mig för det?

Vi gjorde en lyckad vändning häromdagen, men nu känns det som magen är större igen(som innan) och samma rörelser som innan den lyckade vändningen. Suck! Känns även som ngn pillar mig mellan benen, och det tolkar jag inte som ett huvud... haha!
    däremto har jag mer mensvärk efter nu, men det kan ju bero på vändingen och inte att den ligger rätt.

• Muffe

odd, vet du att det kan bero på det eller är det dina egna tankar? :)

Jag sitter inte jättemycket med datorn i knät och om jag gör det har jag kudde för värmen och nötverkskabel för att slippa strålning. hm, hoppas verkligen det inte är mitt fel ändå!

• Muffe

Bara glada nyheter i tråden idag, kul. Grattis tll er alla

Jag har också en god nyhet. vårt pyre har äntligen fattat detta med att ligga med huvudet ner och efter andra vändningsförsöket ligger den kvar så, och är nu fixerad!!!

Sf-mått idag var 33 istället för 36 som sist och mitt blodvärde var 128 utan tabletter, bm var impad så det känns bra.
    dock snart plus 17 kg, ångest!!! Börjar samla på mig vätska och är lite svulllen i ansiktet, men men...

• Muffe

Sofy, underbart gudomligt söt!!! Tänk att han fick dig att må så illa genom graviditeten men det gör inget nu va?

• Muffe

kan tänka mig att han är värd allt. Funkar amningen bra?

här har det varit en jobbig natt, kan inte sova på ngt sätt längre. Sammandragningar hela tiden känns det som och inget är skönt längre! pust och stånk. blir nog en hemmadag idag med lite pyssel.
    jag märker att jag får fler sammandragningar om jag sitter ellerl igger ner, varför är det så?

håller på att göra om sovrummet lite men jag blir aldrig nöjd, köper typ hela tiden fel färg på överkast osv haha! irriterande!

• Muffe
    sugarrush skrev 2011-04-20 08:41:15 följande:
    Strejk? Vilka är det som strejkar? Fasen vad störigt, ni som skulle iväg på semester idag och allt....!

FAN JAG DÖR AV SMÄRTA idag! Jag köpte H&M:s största gravid-bh igår d.v.s. 80E. Men fan, den är ju för liiiten!!!!!!! Känns som om någon försöker trycka in brösten i kroppen igen samtidigt som bröstvårtorna slipas med sandpapper... Alla sömmar skär in i bröstet... aj aj aj aj aj aj aj aj aj aj aj aj aj aj aj........
    Tjejer, hjälp mig, var hittar jag stora och bra gravid-bh:ar?
    Aj aj, kan inte typ Twilfit ha? eller butik på nätet?
  • Muffe

16 dagar kvar till BF och nu finns en färsk bild i mitt galleri för den nyfikne!

• Muffe

lindex har ju amningsbehåar vet jag, utan sömmar och så! Vet dock inte hur stora!

Svar på tråden Plus igen efter mf/ma