• straw2008

Varför i helsike väljer man dresscode smoking??

Varför ?

Är det för att man VILL att gästerna ska lägga ut 3-4 tusen kronor enbart på kläderna?

För att man vill att folk ska behöva låna kläder ?

För att man inte vill att folk ska få välja kläder själva o känna sig fina (jag är INTE fin i lång balklänning o kommer känna mig skitful)

VARFÖR?

Ett barn ska jag ha när jag blir stor med smala ben o mjuka skor....
  • Svar på tråden Varför i helsike väljer man dresscode smoking??
  • jaghopparhögt
    danei skrev 2010-04-26 22:16:14 följande:
    Varför måste man ha en störning? Man betalar ganska mycket för ett bröllop och har man då valt den dresscoden så är det väl för att man vill ha lite "finare" fest. Vissa kommer ju till bröllop iklädda jeans... ring och fråga om du kan ha en finare klänning istället.
    Där är den svenska kulturen rätt weird, här så vill vi att bröllopet ska vara på ett visst sätt för vår egen skull så man gör gästerna till någon sorts spelpjäser som man bygger upp sitt fina bröllop med. I andra kulturer så brukar det mer handla om att man bjuder så många männiksor man tycker som som möjligt för att man vill ha de där under sin stora dag och festa och fira med dem.
  • Themis

straw2008: Sorry, men du får inget medlidande över kläderna faktiskt.

Jag har köpt långklänning på tradera för 300 spänn och den var hur bra som helst, så det går faktiskt att lösa till en liten slant om man inte bara är ute efter att klaga.

• danei
    straw2008 skrev 2010-04-26 22:20:30 följande:
    Men vaddå "finare" alla som jag känner som ska gå komemr låna av någon kompis "a la studentbal 1994" kommer ju bara bli fånigt?? Framför allt så hatar jag att klä mig så jag känner mig ful och obekväm.
    Ja men de vill kanske ha det så, hade de skrivit kavaj så hade det kanske kommit folk med jeans och det vill man kanske inte ha.

men som sagt ring och fråga vissa skriver ju så för att folk ska klä upp sig och då inte nödvändigtvis ha smoking och balklänning. Är ju bara o ringa istället för o gnälla
  • Sarah84
    danei skrev 2010-04-26 22:25:39 följande:
    Ja men de vill kanske ha det så, hade de skrivit kavaj så hade det kanske kommit folk med jeans och det vill man kanske inte ha.men som sagt ring och fråga vissa skriver ju så för att folk ska klä upp sig och då inte nödvändigtvis ha smoking och balklänning. Är ju bara o ringa istället för o gnälla
    Skriver man kavaj som klädkod, skall man inte komma klädd i jeans. De flesta bär då en kostym, eller en kavaj & byxa i olika färg. Men jeans ingår inte i den klädkoden.
    Vi hade kavaj som klädkod på vårt bröllop & ingen kom klädd i jeans som tur va =)
    Är man osäker är de bäst att läsa på vad de olika koderna "står" för, annars kan de lätt bli pinsamt =)
  • danei
    Sarah84 skrev 2010-04-26 22:36:02 följande:
    Skriver man kavaj som klädkod, skall man inte komma klädd i jeans. De flesta bär då en kostym, eller en kavaj & byxa i olika färg. Men jeans ingår inte i den klädkoden.Vi hade kavaj som klädkod på vårt bröllop & ingen kom klädd i jeans som tur va =)Är man osäker är de bäst att läsa på vad de olika koderna "står" för, annars kan de lätt bli pinsamt =)
    ja jag vet. Men vi var på ett bröllop där det hade stått kavaj och flera stycken kom i jeans. Skit trist
  • Sarah84
    danei skrev 2010-04-26 22:38:58 följande:
    ja jag vet. Men vi var på ett bröllop där det hade stått kavaj och flera stycken kom i jeans. Skit trist
    Ne fy va trist.. Jag hade blivit lite lätt förbannad ärlig talat om någon kommit i jeans på vårt bröllop.
  • jaghopparhögt
    Sarah84 skrev 2010-04-26 22:42:05 följande:
    Ne fy va trist.. Jag hade blivit lite lätt förbannad ärlig talat om någon kommit i jeans på vårt bröllop.
    Varför? Är du inte glad att folk ville komma för att fira ert bröllop?
  • Önskan

Va? Kommer folk i jeans? Snacka om ouppfostrade människor, anser jag.

• Sarah84
    jaghopparhögt skrev 2010-04-26 22:42:38 följande:
    Varför? Är du inte glad att folk ville komma för att fira ert bröllop?
    Jo, men skriver jag kavaj förutsätter jag att de klär sig efter de & kollar upp vad klädkoden betyder. Tycker faktsikt inte att kostym är att begära för mkt på ett bröllop. jeans är en vardagsklädsel & jag tycker inte man klär sig i det till ett bröllop, där de bjuds på fest, 3 rättersmiddag & tårta.
  • Eisa

Folk är så sjukt bortskämda. Nä det räcker inte att folk kommer på deras bröllop, de måste se ut på ett visst sätt också, annars duger det inte. Så elakt så jag kräks.

Svar på tråden Varför i helsike väljer man dresscode smoking??