Aprilmammor 2010
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Ja, jag fortsätter väl som vanligt då med att låta han somna i min famn ;p Så hoppas jag att det andra kommer med sig själv då :D
här funkar det bara nån gång ibland att lägga ner henne så hon somnar själv, men 99% av gångerna så får man vagga henne eller nå't. är evigt tacksam för vår gungstol just nu
. vår son var en sån där som var lätt att bara lägga ner för att sova, men denna lilla fis är svårare att få nöjd.
helene: så jobbigt att leta efter grejer man är säker på att man lagt på ett visst ställe. vi har ju börjat packa inför flytten så här blir det många lådor att gå igenom om man behöver hitta något..iofs märker vi lådorna, men Noah ska ju också va med o packa på sitt lilla vis
.
alltså jag tror vi inbillar oss, men det ser ut som nånting vitt uppe i Linns tandkött. jag föddes ju visserligen med tänder, men det låter ändå osannolikt att någon tand vore på g redan
. jaja man får väl se...
agathon somnar inte heller i sin säng utan i vår famn,jämte oss på soffan eller i vagnen förutom på natten för då när han ätit klart kan jag lägga han i sin säng så somnar han!! men jag gör försök o lägga honom där så att han ska vänja sig vid att det är där han ska sova!!
am zandra:visst är det möjligt att det kan vara tand på g om du föddes med det!! men ojoj vad tidigt i såna fall!!
igår låg agathon här o försökte sig på nått form av joller,det lät himla kul iaf o sött
man ser tendenser till leende men njaa det vill sig inte riktigt!!
äckelvarning så är ni kvackliga sluta läs
skrev ju att mitt avslag luktade heläckligt och nu är avslaget slut o varit i ca en vecks tid MEN det kommer som nått snoraktigt/gummiaktigt o färgen kan variera lite men det påminner om var är liksom lite gulgrönt o ibland nästan snorgult NÅN som vet vad fasen det kan vara???? luktar ju inte för gott heller utan surt äckligt helveteslukt
är ju dags o ringa för tid för återkontroll om ca en vecka hade helst velat vänta tills dess men vet inte om man ska be dom kolla upp detta innan!!
Noel har hittills somnat lätt i spjälsängen på kvällarna efter amning blöjbyte och pyjamaspåtagning, däremot på natten efter amning vill han gärna ligga kvar mellan oss och det är ofta ett väldigt bökande med att byta sida alt ryggläge och buffa lite i rumpan innan han kommer till ro. Nån gång har han fått sova på mitt bröst, men vill helst inte ha honom i sängen när han är så pytteliten då storasyster kan komma in och lägga sig- tyst som en mus men smidig som ett kylskåp
Idag är Noel 10 dagar gammal och igår märkte jag hur han följde efter mig med blicken och vände huvudet dit jag rörde mig när jag gick runt i rummet. Minns inte alls hur det var med det där med Alicia, men det känns tidigt, eller? Tänk så fort man glömmer!
På lördag ska sambon iväg och se på trav och kommer vara borta hela dagen och förmodligen större delen av kvällen oxå så det blir första gången för mig att ha bägge barnen helt själv så pass länge
Men nån gång ska väl vara den första, på tisdag börjar han jobba igen.
Barbamamma Usch då, lät ju inget skoj det där
Har tyvärr ingen aning om vad det kan vara, men hoppas det vill försvinna illa kvickt!
Am zandra Oj så tidigt om det redan är tänder på G, men det är klart, om du föddes med en tand så ligger hon ju efter ![]()
Barbamamma: Mitt avslag slutade efter ca 4 veckor (efter 3 veckor slutade jag med binda för det kom bara lite flytningar vid toabesök) men ibland kan jag ha som lätt gulaktiga flytningar och de luktar inget vidare. Jag antar att det är något övergående och tänker inte så mycket mer på det.
Alva ser ut som en prickig korv
Småfinniga tonåringar ligger i lä jämfört med henne just nu
Igår ställde jag mig på vågen med Alva i famnen och ska vi lita på det så väger hon 5,5 kilo. Tycker det låter mycket men hon äter ju mycket också.
barbamamma: jag kan ju inte låta bli att läsa oavsett om jag blir äcklad
. jag pratade med gynmottagningen för jag blev lite orolig för mina blödningar o hon sa att avslaget som kommer ska lukta ganska surt och så, men ring o hör om du är osäker!!
jo det är ju rätt så tidigt om det är en tand..vet inte om sån't kan va ärftligt eller så heller...
armani: min son var ganska tidig med att följa med blicken så det är nog tidigt, men kan nog vara så för vissa barn
. hoppas det går bra på lördag, är nog mest nervöst första dagen innan man får in rutiner o sån't!!
måste fråga er hur ni gör...bvc-sköterskan sa till oss att vi ska vända på Linns huvud när hon sover så hon inte blir platt på ena sidan, men Linn har så stark nacke så om man vänder på hennes huvud så tar det två sekunder så vänder hon tillbaks huvudet..eller så vaknar hon av att man gör så o börjar gråta eftersom hon oftast ligger på mage o man lixom får lyfta upp hennes huvud lite för att vända det. vet inte hur man ska få henne att sova på andra sidan?!