• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • VildVittra

Halloj...min Isabella blir fyra veckor i morrn född 9de april =)
    Hoppar in jag med

Kram

Nicholas 11 juli -05, Isabella 9 april -10
  • helene306

Kix: Var inte  orolig, jag tror inte ryggen tagit skada och hade hon blivit trött i ryggen hade hon garanterat protesterat.

Annamamma: Visst är det viktigt att få egentid! Jag brände iväg och handlade själv och visst, det är väl inte det ultimata stället att få egentid i mataffären men för mig var det guld Mitt intresse annars är att fixa hemma, inredning, sy och strosa på loppisar. Greja hemma gör jag lite nu och då, sy går i vågor och strosa på loppisar vill jag göra 1 gång/vecka men det har jag missat lite nu Igår blev det ett strosande och jag fyndade 2 assietter och en ram. Vårt hem ser också ut som kriget, leksaker överallt, grus och skit, kartonger och ja allt annat också så ni är inte ensamma om ett hem i kaos

am zandra: Hur gammal är hon nu? Går det inte att lägga henne uppbullad på sidan om hon inte vill ligga på rygg? David sov ju enbart på mage men han var ju 2½ månad när vi började med det. Lustigt att man är så orolig egentligen, när jag var liten var rekommendationen magläge och visst är man orolig för psd. Hur funkar det att sova på rygg på natten? Annars, om det är dagtid går det ju lättare att ha koll: sova på mage på dagen och rygg på natten?

• lunaria

helene: hon är ju bara 1½ v. nu fick vi äntligen lagt henne i sidoläge och då har hon varit vaken sen 15-tiden igen. det är lättare att få henne att sova på rygg efter nattmatningen, men det är problem just denna läggningen känner jag då hon verkligen vägrar ligga helt i ryggläge hur man än gör..

• Mullinuffan

am zandra

Jag har samma dilemma som du Ebba min första var en mag sovare och henne hade jag stenkoll på... Dom andra tjejerna har man kunnat lagt på rygg eller sidan men Hannes vill inte riktigt ligga på rygg om man inte bullrar upp honom på en högre kudde eller amningskudden så e det mer ok... Annars låter jag honom ligga och sova på magen!

Jag har frågat en barnläkare en gång varför dom rekomenderar sidan eller rygg då var det för att dom "små" barnen eller dom med lägre apagar (för tidigt födda eller barn som har problem från början" oftast inte klarar att bli ihop pressade medans vi som får större barn med bättre apagar klarar lite större påfrestningar Hoppas du förstod hur jag menade

btw jag läste hannes snitt journal och detta med apagar han fick 10-10-10 vilket inte e så vanligt vid snitt

(¯`°?.¸ Ebba My Sally Hannes mina älskade barn¸.?°´¯)
  • lunaria

mullinuffan: jag glömde totalt be om journalen, men jag tror att hon fick bra apagar för de sa inget om det och de gjorde ingenting med henne. kanske borde be de skicka förlossningsjournalen, skulle ju gärna vilja ha den. tack för dina tröstande ord, känns mycket bättre nu. har problem med ångest just nu o den här delen har inte gjort mig mindre orolig. kunde inte sova något inatt för jag tänkte på att hon kanske skulle dö{#lang_emotions_cry}. tack!!

• helene306
    VildVittra skrev 2010-05-06 17:49:29 följande:
    Halloj...min Isabella blir fyra veckor i morrn född 9de april =) Hoppar in jag medKram
    Glömde ju dig: Välkommen hit!

am zandra: Om det går, låt henne somna på mage om hon trilskas och vänd till rygg sen. För oss gick det inte med David men testa är det värt.

Mullinuffan: Då ska inte Alva sova på mage med andra ord eftersom hon hade dåliga apgar när hon kom ut, fast hon var stor. Det visste jag inte om faktiskt så det var bra info! David hade bättre apgar 9-10-10 men Alvas var inte bra.
  • Mullinuffan

Alltså det var så han förklara för mig, sen vet jag ju inte hur det är

• helene306

am zandra: förlossningsjournalen brukar man få med sig så kontakta dom så de får skicka den till dig. Jobbigt att du har ångest och jag förstår att du haft en jobbig natt! Just magläge och psd skapar ju oro och så spär man på det själv med alla tankar hit och dit. Jag var också väldigt orolig när David sov på mage och kollade hela tiden, på nätterna kunde jag inte slappna av. "tänk om" lurade hela tiden sen bvc-sköterskan sagt att de absolut inte ska sova på mage. Det blev så klyvet för mig. Det var ju endast på mage han sov. När han väl fick sova blev han en helt annan bebis, innan dess hade han varit helt slutkörd för han var ju övertrött (han var vaken i stort hela dagen och sov max 1 timme) Det var jobbigt kommer jag ihåg.

• Mullinuffan
    helene306 skrev 2010-05-06 19:06:48 följande:
    Mullinuffan: Amningshjärna totalt Kliar det i brösten kan det vara svamp.
    Men Hannes har inte torsk i munnen, kan jjag fortfarande ha svamp i tuttarna? Och hur får man bort det?

Ang magläge, läkaren som jag prata med sa att man får ju egentligen inte rekomendera det men att på pigga stabila barn så e det ingen fara  men man kan ju bulla upp benen mer under så dom inte ligger plant  och rätt ut Jag tror att dör barnen i psd så är det en mening med det, samma med mf visst jag skulle bli ledsen och allt jag e inte känslokall hoppas ni förstår hur jag menar... jag äger inte ens ensån här babyvaktare heller fast alla säger att man bör ha en jag går på mammakänslan den e mycket bättre många gånger...
Svar på tråden Aprilmammor 2010