Aprilmammor 2010
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Barbamamma och Omidvar: Tack! Jag vet att det är en period och att det kommer gå över men jag tycker inte om mig själv när jag höjer rösten och måste härja.Det är så onödigt dumt men mitt tålamod bara försvinner och det skriks. Vi berömmer mycket, varje gång han gör något bra och vi peppar och uppmuntrar så det är inte bara ett ständigt gapande men jag tycker det är för mycket ändå. Det är ju roligare att höra skratt och se leenden
Jag får fortsätta jobba med mig själv.
En fråga, tror ni det blir för kallt om benen om man bara tar på en tröja när Alva ligger i vagnen? Nu har hon fleeceoverall men den börjar bli för kort. I vagnen ligger hon på fårskinn och har dubbelvikt större fleecefilt över sig. Är det varmare ute har hon en dubbelvikt Mumin/Labanfilt över sig. Jag tror väl att det räcker med tröja, hon är varm av sig och det är viktigare att vara varm om överkroppen men ändå blir jag så tveksam.
helene: Det är jobbigt när man liksom fastnar i ett beteende så där men man får försöka bita sig i tungan
även om det är svårt många ggr!!
ojj så mycket har jag inte ens på agathon
jag har en jacka,mössa o body o byxa o strumpor då såklart
så en filt under honom i vagnen samt en dubbelvikt filt över honom o han håller sig rätt så varm ibland för varm har jag märkt men i vagnen är det ju rätt så skyddat oxå!!
Barbamamma: Hönsmamma, du vet
Jag har hellre för varmt än för kallt men jag testar bara tröja
Jag är varm av mig, David också och Alva ärvde det med men ändå har jag svårt att inse att vi är varmblodiga
Alva börjar visa sig vara en rödtott
Maken är lite rödlätt i håret (iaf när han var liten) och det syns på Alva. Makens ögonfransar har hon ärvt ckså, dvs de syns knappt
Maken skämtade om det förra helgen: "Hon får dra på mascara vid 1 års ålder"
Ain: glömde skriva till dig innan. jag funderar ju oxå på om man inte ska ta sig till sjukgymnasten. skulle vara skönt om något skulle kunna knäckas till också
.
helene: oj så där mycket har inte vi och Linn är precis som bror sin, väldigt varm av sig så vi har body och över det en tjockare tröja och så byxor, strumpor, mössa och så har vi en filt på bena och hon känns ändå lite för varm när vi kommer in. en dag var det lite kallare ute o då kände jag på henne för jag vart lite orolig för att det skulle bli för kallt, men hon var jättevarm ändå. blir ju så skyddat i en vagn... ang trots så känns det så ibland som man bara skriker nej, men andra dagar försöker man bli lite bättre på att berömma eller göra han mer delaktig i att göra vissa saker...
Måste fråga er hur ni gör vid nattning? För Julius somnar absolut inte själv i sin säng, han somnar i min famn så jag får bära in han. Vore så mycket enklare o lägga han i sängen så han somnar där själv..
Nu bor vi ju i Umeå så kanske lite kyligare här än hos er andra nere i söder. Saga har på sig en stickad åkpåse i vagnen, sen en dubbelvikt mellantjock filt över sig, lammskinn under. Vissa dagar ingen filt eller bara en tunnare bomullsfilt över. Då vi varit ute har det oftast varit mellan 5 till 10 grader ute. Tycker det är jättesvårt med kläder nu på vårkanten.
Angående nattningen så är det så att Saga somnar hos oss, i vagnen eller brevid mitt bröst om vi ligger i vår säng. Det där med att lägga ner hon och få henne att somna själv har vi inte kommit till än.
Madde: Tuwa somnar också i min famn och så bär jag in henne till sängen, men att somna själv i sängen, det går inte för sig.
Var till BVC idag och Tuwa har nu gått upp totalt 215 g och har växt 3 cm, hon är 17 dagar. De säger ju att de ska gå upp 100 g i veckan så det stämmer ju nästan. Hon verkar ju iaf nöjd med det hon får i sig. Annars läcker mina bröst som såll, var ute på en promenad idag och när jag kom hem hade jag stora fina runda märken runt brösten på tröjan. Ändock så har jag engångsamningsinlägg och sedan lite varmare tyginlägg för att hålla dem varma... Någon annan som har samma problem? Det verkar liksom inte finnas någon avstängningsfunktion. :)
Okej, tänkte bara att det vore så mycket skönare.. För på dom på bvc låter det som om det vore det enklaste i världen.. Så kände mig lite träffad när dom pratade om det på föräldragruppen..