Aprilmammor 2010
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
barbamamma: ska kolla upp hur mycket ett sån't larm kostar för det går inte ha henne på rygg. idag provade vi så länge o väl med att lägga henne på rygg, men hon blir hysterisk direkt. o me Noah var det tvärtom, han var ju hysterisk om han öht var på väg att läggas på mage nån sekund...hoppas det löser sig det här o att jag lugnar ner mig lite, måste ju sova på nätterna.
Linnie: men usch va det låter hemskt det du beskriver, förstår inte hur de kunde tro det var magkatarr
. tur att du fick rätt mediciner sen iaf!!
förut spydde Linn ner hela mig, alltså hela tröjan var blöt
. hon klarade sig iaf, hon vet minsann hur hon ska få mamma blöt
.
Lägger i favoriter, även om jag inte skriver läser jag alla kloka råd ni ger
!
hittat hit jag med nu
som några fler så rinner tideniväg, och jag hiner inte riktigt med att skriva.. lite ångest får man. men jag försöker läsa alla bra råd ni skriver
Hej tjejer
Jag går in och läser titt som tätt men hinner aldrig riktigt med att skriva det jag tänkt.
Med Noel går det än så länge bara fint iaf
Vi var på återbesök på BB igår (som man gör efter tidig hemgång) och det visade att grabben våran endast gått ner 85 g efter förlossningen, underbart! Min mjölk har runnit till ordentligt och han är så nöjd, jag är även så sjukt pigg i kroppen. Tyvärr känner jag av foglossningen som smäller till med full kraft om jag lyfter tungt, men annars känner jag mig precis som vanligt. Så var det ju inte förra gången iaf, då vill jag minnas att man knappt kunde varken gå eller sitta på evigheter
Mitt Hb däremot var ju inte så tjusigt, låg på 92 trots att jag inte blödde några stora mängder. Känns ju snedvridet oxå med tanke på hur pigg jag är och har varit hela tiden.. Jaja.
Alicia har tagit det hela riktigt riktigt bra
Hon kramar och klappar honom mest hela dagarna och skiner upp som en sol när han vaknar till, så underbart att se! Jag hoppas det fortsätter så och att hon inte börjar känna sig åsidosatt, då går mitt mammahjärta i kras!
Ang Noel's axel som fastnade så gick det bra som tur var
Bm var rädd att hon hade brutit nyckelbenet på honom men det visade sig inte vara så sen när dom kollade. Däremot på läkarundersökningen så kände läkaren att ena höften klickade/gled lite så nu har vi fått kallelse för UL, bara han inte åker på att få ha en sån där skena nu
Ang sex så får det nog vänta lite, är ju bara 4 dagar sen jag födde
Men faktiskt så känner jag mig lite sugen redan nu
Jag hoppas att avslaget vill ge med sig snabbt den här gången, efter förra förlossningen höll den i sig i 12 veckor, blä!
Am zandra Stor kram till dig!
Det var nåt mer jag skulle skriva oxå men den där rackarns amningshjärnan har slagit till även här nu 
Trevlig Helg på er!
AH, här är ni! Jag undrade just varför det var sa dött i den andra traden. Undrar hur jag lyckades missa inlägget med länken!
Jag blir tokig på min vikt!
Gick i måndags över till gi rivstart. Jag ha verkligen skött det jättebra, inga snabba kolisar som pasta,potatis,ris mm inget bröd inte heller knäckebröd eller grovt.
Inget socker, inte ens sötad dryck.
Vet ni vaddet resulterat i? jag har gått upp ett kg. jättemotiverande.
Trodde jag skulle få mens, har såna pms besvär. jätteirriterad,trött svullen mage,men ingen mens kommer. kan tillägga att ja inte e gravid igen om man nu inte tror påj ungfrufödsel
Jag vet att man ska ha tålamod,men sist ja börja med gi rasa ja i början. o ok om ja stod still,men att ja går upp!!!!!!! ja blir KNÄPP!
Ni som ammar, vad använder ni för amningsinlägg? Jag håller på att bli vansinnig på att alla jag provat fastnar nämligen! Både Natusans engångs och tvättbara från Avent fastnar på nolltid så nu har jag haft sånna där inlägg som har som ett plastnät framför bröstvårtan och det har funkat bra tills jag nu kände att dom förmodligen är på väg att ge mig mjölkstockning
Antar att den delen som är av plast trycker för mycket... Nu köpte jag ett par inlägg av ull som jag ska prova som jag verkligen hoppas ska vara bättre, annars vet jag inte vad jag ska köpa för några?? Eller kanske nån som har nåt tips?
Elina Har du provat att rapa henne då hon gör så och sen fortsätta ge igen?