• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • Mullinuffan

som sagt jag tror det e gas i magen för Hannes e med "knorrig" mellan varven och kryper ihop...sen tar det lång tid för magen att vänja sig med maten och att tarmarna jobbar på...

(¯`°?.¸ Ebba My Sally Hannes mina älskade barn¸.?°´¯)
  • Annamamma 83

Algot bajsar inte varje dag, varannan till var tredje, då är han inte hård utan mer gummiaktigt. grynigt blir de av bröstmjölk.
    nu är de mörkgrönt istället för gult,men de beror nog på snuvan.
    han har också magknip,men han behöver rapa massa ggr,o ibland tar de tid,ibland rapar han igen precis innan nästa mål.men de får ju massa luft från nappflaska, de går inte o komma från tyvärr... han lugnar sig när vi bär runt på han o vaggar han!

• micksaan

Saga är en bajsmaskin. Bajsar flera gånger om dagen. Fast jag tror det blivit lite mindre nu än före ändå. Hon har haft lite skrikperioder men det tror jag också blivit bättre. Försökt undvika mjölkprodukter i stora mängder, t.ex. slutat med mjölk och youghurt. Däremot har jag inte varit så petig med att plocka bort all mjölk ur mat osv.

• Ain
    Annamamma 83 skrev 2010-05-10 08:15:11 följande:
    någon som har ett par shorts i storlek 62 hemma?jag skulle behöva bredd o innerbens längd.ska sy några shorts av överblivet tyg!
    Innerbenslängd (gren till fallen): 8 cm

bredd (var ska bredden vara?)
    bredd pa ett ben: 15cm
    bredd midjan: ung 21cm

Sedan nagon dag ler Benjamin mot oss. Det är sa gulligt
  • Mullinuffan

Ain

så mysigt:) Hannes har med börjat avfyrat sånna leende och gurglar som om han pratar

helene306 ligger nog nått i detta du skriver om att äta ur riktigt ordentligt ur samma bröst! det e ju då dom somnar gott när feta mjölken kommer

(¯`°?.¸ Ebba My Sally Hannes mina älskade barn¸.?°´¯)
  • helene306

sunshined: Här bajsas det också flera gånger/dag. Helt otroligt vad blöjor det går åt! Precis som du, upplever jag att det är mindre nu men det bajsas ändå mycket. Ain: Visst är det mysigt när de ler mot en Vi har sen förra veckan fått leenden från Alva och ibland "snackar" hon tillbaka. Så mysigt! Madde: Ja fisandet skapar iaf mycket skratt hos storebror Förra veckan låg hon på skötbordet och luftade rumpan, jag hade pudrat rumpan med potatismjöl som vanligt. Då drar hon upp benen lite och fiser och det dammar till från rumpan. Jag började asgarva Det såg så komiskt ut. David tycker varje fis är hysterisk roligt, för att inte tala om när hon bajsar för då verkligen bluddrar det i blöjan. Tur att det roar

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Annamamma 83
    Ain skrev 2010-05-10 21:02:40 följande:
    Innerbenslängd (gren till fallen): 8 cm bredd (var ska bredden vara?) bredd pa ett ben: 15cm bredd midjan: ung 21cm Sedan nagon dag ler Benjamin mot oss. Det är sa gulligt
    tackar!

Algot ler inget än.inget joller heller. men han precis börjat följa mitt finger med blicken.
    bvc skulle fundera på om vi ska göra 4veckors kontrollen nästa vecka!
    men han vägde 4012 idag!gått upp 300 på en vecka!
  • Armani

Idag har vi haft BVC på hembesök och fått en OK-stämpel i rumpan på Noel Sen i torsdags har han gått upp från 3815 g, som han gick ner till från födelsevikten 3900 g, till dagens vikt som var 4020 g Så skönt att se att han går upp stadigt på mjölken!

Imorrn ska vi på öron och kolla hörseln på honom.

När Alicia var bebis och ammades hade hon väldiga skrikperioder varje kväll länge innan vi kom på vad boven var- choklad Åt inga stora mängder alls, men hon kände av det direkt. Noel har skrikit sådär två gånger hittills och båda dom gångerna hade jag ätit choklad, typ 3-4 bitar bara, så jag får ge upp det mumset den här gången oxå.

★*☆ Alicia 081015 ☆*★ ★*☆Pyret BF 100424☆*★
  • Ain

hmm, jag äter massa choklad och Benjamin skriker ocksa pa kvällen... kan det verkligen vara chokladen? Ska jag masta prova...? (hade ju varit bra motivation att inte äta choklad och ga ned i vikt iof   )

• 7 michelingodingar

jasså ska dom bajsa 1 g dag om dom äter ersättning....... ojoj agathon får ju ersättning o bajsar med 5-6 dagars mellanrum men han får inte ont i magen utan han blir slö och börjar äta dåligt när det går så många dagar emellan.
    Nu får han laktulos dagligen o ändå så gick det så många dagar emellan så nu blandar jag 2 mått vanlig ersättning+1 mått med bifidusersättning vid vartannat mål plus laktulos varje dag o peppar peppar det verkar funka för hans mage!!!!!!
    hans avföring var ju stenhård som kaninkulor fast i sten o små korvar som var stenhårda,nu är det mer mjukt det som kommer iaf men ändå så stönar o stånkar han o tar i som sjutton för o få ut det!!

o fiser ja det gör han som en karl jisses högljudda pruttar så man nästan hoppar högt

idag är det ny vägning på bvc jisses agathon blir en månad idag vart tar tiden vägen kan man inte montera dit en stoppknapp på dom så han kan vara så här liten lääääänge

Svar på tråden Aprilmammor 2010