Aprilmammor 2010
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Jag använder Liberos amningsinlägg och dom har aldrig fastnat för mig.
Funderar lite om någon har tips vad man kan göra åt Sagas benveck? Det började i ena benvecket där det såg ut som en blåsa som spruckit och huden nötts bort. Smörjde med inotyol och dagen efter var det värre, över hela benvecket. Började då efter råd av mamma att pudra, tänkte om det var svamp då ska man ju inte smörja feta salvor. Blev dock ingen skillnad. Var förbi på BVC igår och visade upp henne och fick då tipset att smörja med inotyol och lägga kompresser på så det inte ligger och skaver hud mot hud. Men tycker nästan det bara ser värre ut. Och nu lika mycket i båda benvecken. Måste gå förbi BVC på måndag igen...
Kan det vara svamp? Vad gör man åt det?
Armani- Liberos iinlägg fastnar inte.
Har också Liberos och det fastnar inte på mig heller..jag tycker de är toppen
Ååh tackar och bockar för alla råd om amninginlägg! Dom som jag köpte idag som är av ren ull fastnar dom oxå och det sista jag vill är att få sår, lillkillen suger så hårt att det gör nog ont ändå
Tror jag har några provinlägg från Libero hemma, ska prova dom till att börja med då
Usch, ikväll var ingen rolig kväll och mammahjärtat fick sig en törn som kommer sitta i länge
Vi skulle lägga Alicia ikväll och tänkte att vi kunde natta henne både jag och sambon och även ha med Noel då hon gärna vill ha oss bägge två hos sig till hon somnar och Noel var ändå nyammad så vadå tänkte vi. Sen hinner vi inte mer än lägga henne i sängen så får Noel jätteont i magen och skriker hysteriskt vilket gör att jag måste gå ner med honom och försöka få ur honom gaserna. Hör medans hur lillan skriker mamma mamma och gråter nåt hemskt, fy 17
Nu gick det som tur var över snabbt för lillkillen så jag kunde gå upp till henne igen och amma honom där tills han somnade, men den blicken som Alicia gav mig när jag kom tillbaka riktigt skar i hjärtat att se.... Så svårt att veta hur man ska göra. Går sambon iväg ist, eller om jag tar läggningen med henne själv, så frågar hon efter pappa och vill att han ska komma men det går oftast över på bara en liten stund. Tyvärr så tar läggningen en stund, kan ta allt från 5 min upp till en timme och iom att Noel inte äter på "regelbundna tider" än så vet jag aldrig om jag helt plötsligt måste avbryta och låta sambon ta över, då blir allt bara fel. Att sambon nattar henne själv vägrar hon, jag måste vara med. Kanske man ska börja pumpa ur så det finns lite utifall att, då kan jag få natta henne i lugn och ro utan att behöva gå ifrån om han skulle bli hungrig... Eller hur skulle ni ha gjort? Rackarns så svårt!
Sunshined Usch, låter otrevligt det där
Är det fler sånna "blåsor" som uppkommit eller hur ser det ut som?
När Alicia var liten så fick hon precis som en blåsa som hade spruckit bakom ena öran och sen kom det bara fler och fler sånna, såg nästan ut som finnar. Det var iaf svinkoppor, men det tycker man ju att BVC borde ha sett om det är det i erat fall 
Armani: Allt är en omställning så även för henne! Hennes blick kommer säkert förfölja dig men hon överlever detta också. Jag grät mycket i början för det dåliga samvetet gentemot David när han sa att han ville ha mig själv utan Alva i sängen. Det gjorde ont, jag kunde ju inte dela på mig om Alva var hysterisk och ville ammas. Jag tror ni skulle underlätta för er själva om ni vänjer in henne på att endast en av er nattar henne. Då kan den andre gå ifrån med Noel och Alicia får ensam uppmärksamheten från den som nattar. Visst är det mysigt att hela familjen är med vid läggning, det gör vi med ibland men man blir så låst. Alicia kanske protesterar till en början och skriker efter er båda men hon kommer vänja sig snabbt. Jag lägger ju David om kvällarna och går det så tar maken Alva. Några få gånger har Alva skrikit vid bröstet så maken har fått ta nattningen men annars vill jag göra det så David och jag kan få lite egentid, och maken och Alva får lite egentid.
Armani: usch hoppas inte han behöver en skena bara!! när agathon föddes så misstänkte dom fel på hans höfter så en barnläk undersökte honom noga o även pungen reagera dom på(vilket jag inte alls kan förstå varför för den ser helt normal ut tycker jag) men när barnläk undersökt honom så sa dom att det inte var nått fel iaf!! men jag kan reagera lite på hur han har sitt ena ben emellanåt men är kanske så han låg i magen vad vet jag
jobbigt med storasyster som vill att ni bägge nattar, men som andra skrev så kanske det vore bäst o få in rutin så att en av er lägger henne.....
nu när jag var sjukskriven med sängläge så fick ju maken lägga barnen o det var ramaskrik kan jag säga speciellt från abbe 3 år, han var helt hysterisk första gångerna o undra varför inte mamma kunde natta o det skulle vara mamma som natta det var ju hans rutin ju men efter några gånger så var det lungt sen!!
hoppas ni kan finna en lösning som funkar för er alla!!
hipphipphurra: så söt!!