Aprilmammor 2010
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Hej!
Nu var det länge sen jag skrev nånting. Är in och läser då och då men hinner inte skriva så mycket. Och GRATTIS till alla nya mammor!!
Emil har hunnit bli 11v på tisdag! Tiden rusar iväg. Och han växer som en oxe, hehe. Nu väger han 6kg och är 58,5cm lång
Man kan ju undra hur stor han skulle ha varit när han var beräknad att komma den 5:e april, och inte 6v för tidigt som det blev.
Vad ni är kloka och gulliga
Har funderat fram och tillbaka på det här med Alicia's läggning... Jag tar mer än gärna läggningarna med henne för att få rå om henne lite själv en stund, samtidigt vet jag att sambon tar lite illa vid sig att hon inte tillåter honom att sköta nattningen och jag skulle ju så klart vilja att det skulle gå bra oavsett vem som nattar henne. Men sen vet man ju aldrig heller, nästa vecka kanske det är tvärtom.
Hur som helst så pratade vi om det här ikväll och kom fram till att så länge det funkar så tar jag nattningarna med Alicia och så får sambon samtidigt en stund själv med Noel. Just ikväll gick det hur smidigt som helst då Noel ville äta bara strax innan och sen somnade som en stock i sambons famn, Alicia var verkligen jättenöjd över vår mysstund innan hon somnade och det kändes super för mig med. Det kan hända att det inte är den mest optimala lösningen i längden, men det känns onödigt att göra det jobbigare än vad det är
Ang Noel's ev höftfel... Ja vi hoppas ju verkligen att det inte är nåt, men är det så så är det iaf inget farligt. En skena som får sitta på i 6 veckor och sen ska det vara bra typ, men det känns ändå olustigt. Läkaren som upptäckte det tyckte att det kändes mindre på andra läkarundersökningen och trodde inte att UL skulle visa nåt fel, men det hade tydligen varit någon miss i ett liknande fall på vårt sjukhus för ett tag sedan så nu var dom benhård med att skicka iväg alla som man kände minsta lilla på för undersökning.
Å tack förresten för alla tips om amningsinlägg! Provade Libero's och vilken skillnad ![]()
oja, det där med att ha daligt samvete för första barnet känner jag igen!
Här har det iof gatt bättre än jag trodde (oroade mig verkligen för detta innan Benjamin föddes), Benjamin sover ganska mycket och da ägnar jag mig at dottern. Dessutom bär jag Benjamin i bärsjalen sa da kan jag ocksa vara med henne. Men naturligtvis sa är det inte samma sak som tidigare.
Ang. läggning sa har vi redan innan växlat av varandra, sa det fungerar. Vi gör sa att pappa tar duschning osv om Benjamin maste ammas, och sa kommer jag in pa slutet och sjunger och gosar medan pappa tar lillebror.
Men nagot jag tycker varit ganska jobbigt är att det blir sa mycket "brak" med storasyster (2 ar). Tidigare har jag kunnat vara mer pedagogisk med henne, men nu förekommer det situationer där det är svart. Tex om vi är och handlar eller är nagonstans i närheten av en väg/parkering osv. Ofta springer hon iväg da, bara för att trotsa, och det är ju väldigt farligt sa da maste jag lämna lillebror och springa efter. Och da blir ju hon arg och ledsen för att jag bär tillbaka henne - jag kan ju heller inte lämna lillebror för länge. Tidigare kunde jag dels förebygga och förutse lite bättre, och sedan förklara och ta mig mer tid vid sadana situationer. Da kände jag mig väldigt elak som mamma, trots att jag inte kunde göra annorlunda i de situationerna.
Nu har jag iaf börjat ändra mina strategier, och även Miriam har vant sig lite vid situationen och behöver inte pröva och utmana sa mycket, sa det har varit mycket harmoniskare pa senare tid. Men första gangen vi gick ut tillsammans kändes det inte sa kul.
Atminstone tycker hon mycket om sin lillebror och pussar och kramar hela tiden, vill ge honom nappen och trösta om han grater och sadär. Den första hon vill se pa morgonen är Benjamin
någon som har ett par shorts i storlek 62 hemma?
jag skulle behöva bredd o innerbens längd.
ska sy några shorts av överblivet tyg!
Usch, min lille grabb har inte bajsat på hela natte o hela dagen.. Vet inte vad jag ska göra :( Märker hur ont han har, nu har han iof sovit 3timmar.. Så jag hoppas verkligen att han bajsat när han vaknat..