Aprilmammor 2010
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
helene: nä jag har inte gjort det mer än med sjukgymnasten på bb som påminde mig att jag ska vara försiktig o rör mig som innan. men då innebär det ju i princip inga promenader för min del eller nå't utan bara stillasittande hur det nu ska gå. men jag ska nog ringa till sjukgymnasten här igen då o höra vad jag kan göra, har så ont hela tiden..
omidvar: nu är ju Linn så liten, men min son fokuserade iaf blicken på oss när han var 2½ v o vände blicken efter ljud när han var en månad...
Omidvar: Benjamin började inte intressera sig för vara ansikten förän efter 4 veckor. Nu tittar han pa oss och ler (4.5 manad).
Zandra: ah vad jobbigt. Jag har ocksa fortfarande ont i ryggen av min foglossning. Det har blivit bättre men i början gjorde det nästan lika ont som innan. Men jag kan fortfarande inte promenera speciellt bra, och absolut inte skjuta vagnen utan att det gör ont.
I mandags var jag hos en sjukgymnast och ska ga dit ett tag framöver. Gjorde det med Miriam ocksa, och jag tyckte det hjälpte lite.
Han sa att man skulle böja sig med rak rygg och tänka pa att dra in magen som stöd. Och sa gjorde han nagon sorts massage och böjde och knäckte lite
Am Zandra & Ain: Tack för era svar. Skönt att höra att det kan vara olika. Edvin tittar på oss ibland men jag hade fått för mig att han borde titta på oss oftare sen trodde jag att han borde vända huvudet efter ljud vid det här laget...men det kanske är väldigt olika och att jag kanske oroar mig i onödan...
"Omidvar: Benjamin började inte intressera sig för vara ansikten förän efter 4 veckor. Nu tittar han pa oss och ler (4.5 manad)." 1.5 manad menade jag ju
Men det kanske ni fattade...
Jo, jag har ocksa glömt bort hur snabbt de "ska"göra saker och tyckte det var lite konstigt att han inte tittade pa oss hela tiden, men nu gör han ju det, sa jag tror att det är normalt.
Jag fick panik igår innan jag skrev här. Jag var säker på att det var nåt fel på honom. Nu skrattar jag lite för mig själv...det är konstigt hur orolig man kan bli.
Omidvar:agathon började fästa sin blick i några sek när han var ca 14 dagar gammal nu är han 1 månad o fäster sin blick på oss men han kan inte hålla kvar blicken mer än ca 30 sek, gör man nått ljud så försöker han o titta åt det hållet men än funkar det inte helt.
Du behöver inte oroa dig
alla barn är olika så det kommer ska du se
ena vår grabb fäste inte blicken eller kunde titta åt det håll där ljudet kom ifårn förrens han var säkert runt 6 mån om inte äldre ändå!!
omidvar: tror inte du behöver oroa dig alls för den saken. min son hade vaken blick tidigt och var väldigt intresserad för ansikten, men Linn som är två veckor, hennes blick fokuseras inte på något alls o det känns inte som att hon kommer göra det på länge...minns att bvc-sköterskan tyckte det var tidigt för vår son att fästa blicken så där, även att han började le väldigt tidigt så jag oroar mig inte för att hon inte kommer att vara så tidig...
helene:känner igen det där,har 3 st som är i en trotsperiod nu samttidigt,samt en 1 åring som klättrar ÖVERALLT o 3 stora som en är i tonåren samt dom andra två närmar sig tonåren med allt därtill så här är det oxå ett evigt tjatande o gnatande o nej nej nej gör inte så o gör inte si o rösterna höjs o man blir arga på vrandra o abbe som blir 4 i höst har börjat slå på sin syster som blir 3 i höst så där får man gå emellan för o få honom att sluta annars bara fortsätter han o slå
försök o tänka att det är en övergående period som nu är jobbigmen det blir bättre!! o försök o hitta bra stunder o tänk på dom när det är som värst o sen vet jag inte hur ni är eller tänker kring detta med beröm för minsta lilla??!! annars kanske det kan vara en grej o ge beröm till david för minsta lilla pos grej han gör?!!
Tack igen för alla svar.
Helene: Jag förstår men som håller med Barbamamma. Det är bara en period. Styrkekramar