• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • 7 michelingodingar
    Annamamma 83 skrev 2010-05-10 19:57:13 följande:
    Algot bajsar inte varje dag, varannan till var tredje, då är han inte hård utan mer gummiaktigt. grynigt blir de av bröstmjölk.nu är de mörkgrönt istället för gult,men de beror nog på snuvan.han har också magknip,men han behöver rapa massa ggr,o ibland tar de tid,ibland rapar han igen precis innan nästa mål.men de får ju massa luft från nappflaska, de går inte o komma från tyvärr... han lugnar sig när vi bär runt på han o vaggar han!
    joo då det går vi har alltid kört med esskas eller bambinos napp o flaska o haft problem o hitta nappar som det inte öser ur eller där dom inte sväljer för mycket luft men denna gång så fick vi testa Mam på neo till agathon men med samma resultat som dom vanliga flaskorna att det rann fort ur dom o han svalde massa luft så vi var in i leksaksaffären här o köpte en Dr Brown AntiKolik flaska o den är helt suverän så himla bra flaska o det kommer inte in luft i den o napparna är bra för det öser inte ur den osv så vill man ha enbra flaska så säger jag KÖP DEN visst den kostar ju över 100 lappen o napparna kostar 60 spänn för 2 nappar men väl värt pengarna!!
  • helene306
    Ain skrev 2010-05-10 23:11:30 följande:
    hmm, jag äter massa choklad och Benjamin skriker ocksa pa kvällen... kan det verkligen vara chokladen? Ska jag masta prova...? (hade ju varit bra motivation att inte äta choklad och ga ned i vikt iof   )
    Ja, choklad kan vara boven. En del bebisar är väldigt känsliga för det. Jag har gjort någon egen chokladjoks och ta 1-3 st (storlek av en knäckform) /dag och jag har inte märkt något på Alva än.

Jag har en kompis vars son när han var liten inte klarade av att hon åt varken choklad eller mjölkprodukter. Efter 4 dagar när hon la om kosten slutade han skrika/gnälla. Men som hon sa, mjölkprodukter finns nästan i varenda livsmedel så hon tyckte det var lite svårt att ställa om.
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Armani
    Ain skrev 2010-05-10 23:11:30 följande:
    hmm, jag äter massa choklad och Benjamin skriker ocksa pa kvällen... kan det verkligen vara chokladen? Ska jag masta prova...? (hade ju varit bra motivation att inte äta choklad och ga ned i vikt iof   )
    Då skulle jag absolut prova att utesluta choklad ett par dagar för att se om det kan vara den som ställer till det. Frågade faktiskt BVC-tanten igår vad det kunde vara i chokladen som gjorde att det blev så och hon trodde att det var mjölksockret som dom reagerar på.
    ★*☆ Alicia 081015 ☆*★ ★*☆Pyret BF 100424☆*★
  • helene306

Härligt att bebisarna här i tråden går upp i vikt!

• Mullinuffan

barbamamma

det var vad dom sa till mig om ersättning, för det lägger sig som ett lager i magen men det kanske är ändrat nu

Tur att inte Hannes reagerar på varken mjölk eller choklad mina två saker jag älskar

(¯`°?.¸ Ebba My Sally Hannes mina älskade barn¸.?°´¯)
  • Linnie74

hej.. tittar in å läser i kapp mig så ja inte missar nått..*ler*
    å ser att ni har diskuterar sånt som en annan har genomgått några ggr redan å ser att ni har lösningar så har ju inte så mycke mer å tilllågga till det..
    Här ska de vägas damen i morgon..jissus har det verkligen gått en månad sen hon kom.. vad tar tiden vägen??.... tyckte de va nyss man fick henne...
    Hon har med gett leenden till mig på morgonkvisten... hon har sin lilla vaken period då.. men sen vill hon sova resten av dagen å ändå sover hon bra på nätterna.. Hmm så här mycke har inte mina tidigare sovit kan ja lova..*ler*
    Hur mycke e era barn i vaken tillstånden om dagarna??

Dax å byta på henne här å sen amma.. hämta hem 3 åringen från dagis å sen blri de kalas här.. Han fyller 3 idag nämligen å Ellen blir ju 1 månad i morgon å hon lär nog väga över 5 kan ja tänka mig nu.. har bara vägt henne 1 ggr sen vi kom hem å då vägde hon 4450 å då va hon 8 dagar gammal.. spännande..=)

• lunaria

Linnie: oj, har ni bara vägt henne en gång, här verkar det vara vägning typ varje vecka ju så spännande att se hur mycket hon väger sen då??

säger som Linnie att det fanns ju inte mycket att tillägga till er diskussion. Linn hade en släng av kolik här, men det har löst sig med minifom.

vi var på bvc idag och hon har inte ökat sen sist, men hon växer på längden iaf . sköterskan tog bt på mig för jag har ju varit så svimfärdig o haft huvudvärk o det visade sig att jag har lågt bt. sen vägde jag mig o jag väger 3 kg mindre än innan graviditeten, kilona bara rasar av mg just nu o jag som äter som vanligt . min foglossning är så jäkla illa så jag fick ta kryckorna dit. tur att maken är hemma, annars vet jag inte hur jag tagit mig till bvc o sån't!! kryckorna ska lämnas tillbaks i slutet av maj, men jag undrar om jag inte borde ringa o höra hur jag ska göra{#lang_emotions_undecided}. denna kropp alltså, vill någon ha den?? den är nästan gratis kan jag lova .

• Annamamma 83
    7 michelingodingar skrev 2010-05-11 09:34:55 följande:
    joo då det går vi har alltid kört med esskas eller bambinos napp o flaska o haft problem o hitta nappar som det inte öser ur eller där dom inte sväljer för mycket luft men denna gång så fick vi testa Mam på neo till agathon men med samma resultat som dom vanliga flaskorna att det rann fort ur dom o han svalde massa luft så vi var in i leksaksaffären här o köpte en Dr Brown AntiKolik flaska o den är helt suverän så himla bra flaska o det kommer inte in luft i den o napparna är bra för det öser inte ur den osv så vill man ha enbra flaska så säger jag KÖP DEN visst den kostar ju över 100 lappen o napparna kostar 60 spänn för 2 nappar men väl värt pengarna!!
    Vi hade dr brown till Vilhelm, han som hade sån svår kolik och han blev inte bättre av den. Dock hade han sån svår kolik som inte gick o bota med något, men ja o sambon fundera, de rapar ju för de sväljer luft? o han rapa lika mkt trots han drack ur dr brown, eller rapar de just av vällingen? vi diskutera de där minns jag!
  • helene306

Mullinuffan: Det att amma samma bröst igen efter att de släppt hade inet jag en aning om men sen jag började med det håller Alva sig mätt längre. Tidigare har jag bytt bröst när hon släppt och velat ha mer, då får hon nästan aldrig i sig det feta.

am zandra: Fy för din foglossning att du ska ha det så jobbigt nu, efteråt! Har du pratat med någon om detta?

Oh kära nån, nu skriks det

• Omidvar

Hej alla
    Edvin är nu 3veckor och 5dagar och han tittar inte på oss när vi håller honom på 30cm avstånd och pratar med honom. Han tittar en sekund och sen tittar han bortom oss och kan stirra i tomma intet jätte länge. Han är inte alls intresserad av våra ansikten. Nu vill jag jämföra med era bebisar när de var 4 veckor. Hur reagerade dem när de såg er och när ni pratade med dem?
    En till fråga: När började de vända huvudet efter ljud?
    Tacksam för svar...

Svar på tråden Aprilmammor 2010