• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • helene306
    Annamamma 83 skrev 2010-07-12 15:01:09 följande:
    Helene!
    Eftersom vi bor på varsin sida av vättern kan vi väl ikväll bestämme en tid vi står vid sjön o vinkar till varandra?
    Alternativt ta oss en simtur o möts på halva vägen?Skrattande

Rolig jag är va? Värmen gör mig kanske konstig =)
    Måste låna en kikare bara så jag ser när vi ska vinka? Simma vore skönt, om inget annat bra för döfläsket
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Ain

Ah vad skönt. Idag sjönk temperaturen pa bara ett par timmar fran 38 grader till 22! äntligen far man kanske sova...

• Annamamma 83
    Madde01 skrev 2010-07-12 20:05:41 följande:
    Det är en sådan min storebror har, den är toppen.. Där badar vi rätt ofta nu när det är så här varmt ute.. Då kan man gå in med Julius om det blir för varmt.. Så det är jätte bra
    Vi har också iförskaffat oss en sån lite större pool. Med reningspump och o klor o ph grejer.
    egentligen fjantigt då vi bor väldigt nära sjön. Men när jag är hemma ensam så kan ja helt enkelt inte gå till sjön med alla.
    När vi va på stranden sist så sprang Jonthan längst ut på bryggan o dök i. Vilhelm stack efter i riktigt hög fart och sambon hann precis ikapp han längst ut på bryggan innan han hoppa i.
    Då lova ja mig själv att bara åka dit om någon mer är med mig!
    Just för ja måste va i skugga med en lite kinkig bebis!
  • Madde01
    Annamamma 83 skrev 2010-07-13 07:36:41 följande:
    Vi har också iförskaffat oss en sån lite större pool. Med reningspump och o klor o ph grejer.
    egentligen fjantigt då vi bor väldigt nära sjön. Men när jag är hemma ensam så kan ja helt enkelt inte gå till sjön med alla.
    När vi va på stranden sist så sprang Jonthan längst ut på bryggan o dök i. Vilhelm stack efter i riktigt hög fart och sambon hann precis ikapp han längst ut på bryggan innan han hoppa i.
    Då lova ja mig själv att bara åka dit om någon mer är med mig!
    Just för ja måste va i skugga med en lite kinkig bebis!
    Ja det kan jag verkligen förstå, jobbigt med grabbar som ska vara lika tuff som storebror Tungan ute
    Då blir det ju lätt så..

Ja, det är sådan pool dom har.. Den är jätte uppskattad nu från min sida Skrattande 
  • EowynAurora
    helene306 skrev 2010-07-12 21:08:39 följande:
    Så länge han äter och kissar och inte är slö och förändrad i sitt allmäntillstånd är det ingen fara. Om mjölken sinar märker du nog det (jag vet inte hur det är riktigt) men jag kan tänka mig att han vill äta ofta, ofta och blir frustrerad vid bröstet om det inte finns mjölk. Idag har jag nog fått i mig över 4 liter vatten. Jösses vad varmt det har varit idag! Alva äter inte så jättelänge om natten heller, hon somnar mest ifrån det.
    det låter ju så självklart nu när du säger det   o jag vet ju igentligen allt d där,men så fort jag blir d minsta orolig så är det som att jag glömmer bort allt jag fått lära mig =S

det stämmer nog det min faster sa för några år sen, att jag skulle vara en riktig hönsmamma om/när jag fick egna barn. o visst fick hon rätt. d borde finnas en bild på mig under ordet hönsmamma i ordboken
    Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • Annamamma 83
    Madde01 skrev 2010-07-13 08:43:54 följande:
    Ja det kan jag verkligen förstå, jobbigt med grabbar som ska vara lika tuff som storebror Tungan ute
    Då blir det ju lätt så..

Ja, det är sådan pool dom har.. Den är jätte uppskattad nu från min sida Skrattande 
    Just de ja, jag testa o doppa Algots fötter i poolen häromdagen. Han drog upp dom snabbt som ögat o börja illvråla, så de är ingen badkille vi har inte! Berätta för sambon att jag gjort de och då klämmer han ur sig att han testa detta dagen innan och fick samma reaktion. Stackars barn, han tycker nog både mamma o pappa utsätter han för tortyr. Nu slipper han känna på vattnet mer på hela sommaren iafSkrattande
    De får endast bli innebad med 37 gradigt vatten.
    Han är nog lik sin mamma för hon är en riktig badkruka, jag får fortfarande höra från Jonathan när vi var på Kreta för 3 år sen o ja bara bada tårna på hela veckanFlört
  • Madde01
    Annamamma 83 skrev 2010-07-13 09:04:17 följande:
    Just de ja, jag testa o doppa Algots fötter i poolen häromdagen. Han drog upp dom snabbt som ögat o börja illvråla, så de är ingen badkille vi har inte! Berätta för sambon att jag gjort de och då klämmer han ur sig att han testa detta dagen innan och fick samma reaktion. Stackars barn, han tycker nog både mamma o pappa utsätter han för tortyr. Nu slipper han känna på vattnet mer på hela sommaren iafSkrattande
    De får endast bli innebad med 37 gradigt vatten.
    Han är nog lik sin mamma för hon är en riktig badkruka, jag får fortfarande höra från Jonathan när vi var på Kreta för 3 år sen o ja bara bada tårna på hela veckanFlört
    haha, nej stackarn Tungan ute
    O Julius han älskar att bada, han skrattar högt när man busar med han i vattnet... Han är som sin mamma o pappa han ;D Älskar o svalka sig i vattnet ..
  • Margaux

Så kul att sätta alla på kartan!!

JR du bor inte så långt från min syster, hon bor i Höganäs. Väldigt fint område! Vi pratade på Skype igår och det var bara bikni och små nakenfisar så långt ögat kunde nå... Det såg varmt ut!

Uliise, det är min hemstad! Hoppas du trivs bra! Vi ska faktiskt hälsa på mormor och morfar i helgen. Så då kanske vi ses..

Min León äter inte alls på natten längre. I natt sov han mellan 00.30 och 08.30. Skönt för mamma!! Sen brukar det gå ca 2h till nästa mål och sen är han på 3h timer.... Väldigt bekvämt.

Vi har inte provat att bada ute, på Ibiza var det för mkt vind och här har jag nästan inte varit på stranden. Svårt med skugga.... Tänkte prova i Vänern i helgen om det är väder, han ÄLSKAR badbaljan så vi får se om badglädjen sträcker sig till kallare vatten!

• Margaux

MissSindra, ni vinner tror jag! Stackare....
    Jag är inte alls förtjust i hög värme så jag lider med er.

• RosaNapp

Margaux: jag bor i Ua. Hade världens åskoväder över oss natten till idag och det kom mer på morgonen. Nu regnar det bara, är mörkt och blött ute. Men varmt ändå...

Nu har jag precis pratat med prästen så nu blir det dop den 25 Juli. Ska jag bara börja jaga rätt på dopklänningen också Har ju inte fått skickat in papprena till skatteverket än, men det är ju så vanliga/normala namn han ska få så det är nog inga problem där.

Svar på tråden Aprilmammor 2010