• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • Armani
    hipphipphurra skrev 2010-07-08 21:15:46 följande:
    Jag tror inte att man kommer över det men man lär sig acceptera det. I mitt fall så var vi 5 barn mellan 7 och 14som förlorade vår mamma. Jag var 13år och såg alltihop hur hon föll i hop och fragdan som kom mm. En hemsk syn för vem som helst men att se sin mamma så väcker enorma känslor. Jag har varit deprimerad flera gånger om året sedan jag var 13 till förra året då var jag 26 år. Först då kunde jag prata om det utan att bryta i hop + att jag inte var så besatt av att komma i håg dödsdag, födelsedag, morsdag mm jag känner inget tvång att åka till graven nu och det är så skönt.

Jobbigt med en gnällig kille, kanske är på grund av värmen?
    Usch, kan bara föreställa mig hur hemskt det ska ha varit för er Ni var ju så små dessutom! Jag har varit väldigt arg över min mammas död då hon tog sitt liv, så mycket frågor som man aldrig kommer få svar på. Sen hade hon som önskemål att bli begravd 45 mil härifrån och även det känns lite tungt emellanåt, att liksom inte kunna gå till en grav när man känner för det. Men det är nog som du säger, man lär sig väl att acceptera tids nog

Ja det kan nog vara värmen som var den stora boven idag. Han är ju gnällig annars oxå, men då har han iaf vett att somna till emellanåt så mamma får vila öronen
    ★*☆ Alicia 081015 ☆*★ ★*☆ Noel 100503 ☆*★
  • Hamyes

Vilken olja var det man kunde ha i ersättningen som skulle hjälpa mot trög mage ? Han har nog varit hungrig min lilla bus;) vägde honom igår han hade gått upp från 6140 till 6710 på 7 dagar!!

• J R

Vid 3 månader väger vår lille son 6850 och är 62 lång. Växer så det knakar. Blir nästan rädd.
    Många kläder som jag inte hunnit använda så ofta. Skall ju hinna tvätta allt med.
    Har börjat plocka fram stk 68 i överdelar nu.

• Annamamma 83
    Hamyes skrev 2010-07-09 04:34:00 följande:
    Vilken olja var det man kunde ha i ersättningen som skulle hjälpa mot trög mage ? Han har nog varit hungrig min lilla bus;) vägde honom igår han hade gått upp från 6140 till 6710 på 7 dagar!!
    Raps olja ska de vara. Testa en matsked en eller två grr om dagen, gjorde susen för oss. men nu funkar magen utan olja!
  • Annamamma 83
    Armani
    hemskt o höra om din mammaHjärta var de längesen?

Algot brukar också va en gnällis. sover max en kvart i taget o blir gnällig o trött! Blir så jobbigt, speciellt när de är soligt o man måste bära runt på dom.

Inatt sover Vilhelm utan blöja. O de funka kanon. Han vakna nyss torr och glad!nToppen!
    Dock har han lite svårt o kontrollera bajset. Kisset har han ju lärt sig på dessa dagar o kontrollera, så han känner att han är kissnödig. Bajset är de precis att han hinner till toa, men då får vi springa. Men de blir väl snart bättre!

Idag visa vågen 74,4. suck!
    O nu är de helg o ja vet hur svårt de kommer bli o stå emot! Vad tusan ska ja har för nåt snacks när de andra äter chips? Nåt förslag?
  • Hamyes
    Annamamma 83 skrev 2010-07-09 08:13:41 följande:
    Raps olja ska de vara. Testa en matsked en eller två grr om dagen, gjorde susen för oss. men nu funkar magen utan olja!
    Tack han får ju sempers lemolack men eftersom han slukar sin mat som om det vore hans sista måltid så har det stockat sig i magen på honom Han bajsa i förrgår men jag vill att han ska bajja 1 gång om dagen  när man ger ersättning
    (¯`°?.¸ Ebba My Sally Hannes mina älskade barn¸.?°´¯)
  • Annamamma 83
    Hamyes skrev 2010-07-09 08:42:41 följande:
    Tack han får ju sempers lemolack men eftersom han slukar sin mat som om det vore hans sista måltid så har det stockat sig i magen på honom Han bajsa i förrgår men jag vill att han ska bajja 1 gång om dagen  när man ger ersättning
    Algot bajsar dock inte 1 gång om dagen, de har han aldrig gjort. Oljan gjorde tyvärr inte så han bajsa oftare, bara att de inte va lika hårt. Han bajsa kulor i början efter en dag med olja blev bajset normalt. Han bajsar ca var tredje dag o vi använder som sagt inte olja mer.
  • Tokis

Engla har oxå börjat med lite gröt hihi ganska tidigt men på råd från bvc. Hon förstår dock inte riktigt hur man gör så mycket kommer ut igen hihi men riktig sötnöt är hon när hon äter gröt =)

• Armani
    Annamamma 83 skrev 2010-07-09 08:23:08 följande:
    Armani
    hemskt o höra om din mammaHjärta var de längesen?

Algot brukar också va en gnällis. sover max en kvart i taget o blir gnällig o trött! Blir så jobbigt, speciellt när de är soligt o man måste bära runt på dom.

Inatt sover Vilhelm utan blöja. O de funka kanon. Han vakna nyss torr och glad!nToppen!
    Dock har han lite svårt o kontrollera bajset. Kisset har han ju lärt sig på dessa dagar o kontrollera, så han känner att han är kissnödig. Bajset är de precis att han hinner till toa, men då får vi springa. Men de blir väl snart bättre!

Idag visa vågen 74,4. suck!
    O nu är de helg o ja vet hur svårt de kommer bli o stå emot! Vad tusan ska ja har för nåt snacks när de andra äter chips? Nåt förslag?
    Det är fem år sen nu i oktober. Tänk va tiden går fort ändå...
    Oj en sån duktig kille ni har! Han kommer nog bli säker med bajset oxå snart

Åååh sitter å är så irriterad på vårt bredband som bara jäklas! Segt som sjutton går internet, då det väl funkar, å eftersom även tv'n går via bredbandet så är det samma visa där. Suck! Får bli en sväng till Telia imorrn och inhandla nytt modem för att se om felet ligger där, om inte så kan man ju alltid lämna tillbaka Oskyldig
    ★*☆ Alicia 081015 ☆*★ ★*☆ Noel 100503 ☆*★
Svar på tråden Aprilmammor 2010