Aprilmammor 2010
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Ja, värmen är jobbig. Vi hade åskoväder igår så jag hoppas det lättat upp det lite. Har inte varit ute än.
Då är ändå den här sommaren svalare mot när jag fick första. Hon hade jag i bara blöja, ett tunt, tunt, lakan runt när jag bar henne (hud mot hud är oftast varmare än om man har något emellan), fuktade handdukar som jag lade på hennes huvud för att svalka och hade bordsfläktar som jag satte upp och i draget gick jag runt med henne. Ute var vi sent på kvällarna, mycket sällan på dagarna.
Nu har E rullat till mage ett par gånger. Får se när det blir tillbaka. Nöjd på mage är han iallafall, men ändå rullar han inte dit så ofta, så han är väl nöjd bara med att kunna om han vill
Alla verkar ogilla värmen lite nu.
Jag håller med, inatt var de som en bastu i sovrummet, man låg helt svettig o försökte sova, då önska ja vi hade en källare!
Jaha. Idag fick jag veta att jag kommit in på mitt förstahandsval. vilket ju är bra, men nu fick jag kalla fötter. Kanske dumt att försöka börja plugga nu? Får väl först se om csn tycker om idén. Jag har ju ett par gånger kommit in på utbildningar och sen valt att inte börja. dom kanske tycker jag är snurrig
Hej tjejer! Var bor ni egentligen? Alla klagar så på värmen...
Jag bor i Oslo och vi har ca 25 grader och bris så det är inte alls illa. I lägenheten är det kanske 20-23 grader och även om allt står öppet hela tiden känns det lagom inne hela tiden.
Helgen var lugn, började fixa i ordning i den andra lägenheten som (kors i taket) ska säljas nu i början av augusti. Spännande! Sen har dammsugaren börjat leva sitt eget liv, fungerar lite när den vill... Dags att investera i en ny kanske!
RosaNapp, så duktigt att rulla! Dit har inte vi kommit än!
Helene, jobbigt med vattkopper! Hoppas det inte blir för illa!
RosaNapp, vad har du sökt?
RosaNapp: Grattis till att du kommit in till utbildning!
Jag tror inte csn bryr sig så värst. När jag ansökte förra terminen ändrade jag fler gånger om, till slut bad jag nästan om ursäkt för mina ändringar
Margaux: Jag bor i Motala, Östergötland. Här är det vaaaaaarmt. Trots att vi bor nära Vättern så svalkar det inte värst med vindar.
David sitter nu i badkaret
Allt för att lindra kliandet. Jag ringde vc och en läkare skulle skicka recept på klådstillande så vi ska se om det trillar in något recept här i eftermiddag. Jag måste ändå säga att det inet varit så gnälligt från hans sida. Jag hade räknat med betydligt värre (men det kanske kommer?) Igår fick han feber igen och däckade ihop totalt, sov hela natten till 6.30 då han vaknade med ett skrik att det gjorde ont. Vi duschade och smorde in med kylbalsam och det höll sig som sagt till lunch då han åkte i badet. Dessvärre äter han ju ingenting nu, inte dricker han heller så det är et EVIGT tjatande och han gnäller på ont i huvudet. i morse kräktes han t.o.m upp juicen. Jaja, det är väl bara jag som är hungrig i denna värme? Maken går ner i vikt som bara den, det är ju jag som ska ner!
vi bor i Karlsborg, också vid vättern, men i Västra götaland.
o här är de TOKvarmt!
Vi bor i Frankrike, nära gränsen till Geneve. Här är det supervarmt och har varit ett bra tag...
Var på BVC idag, Wincent fick sina 3 månaders sprutor och väger nu 9 kg och är 64,5 cm lång, en riktigt tjockis ![]()
Vi bor utanför Helsingborg, nv skåne. Här är det runt 30. Håller oss inomhus!