Aprilmammor 2010
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Vi har sovrum på övervåning. de är tokvarmt på dagen men , vi drar ner våra svarta rullgardiner på morgonen. Har dom neddragna hela dagen, tills solen gått ner. Då öppnar vi fönstret så mkt som går o har igång en fläkt som står o går tills vi lägger oss. De hjälper lite.
Algot sover i pyjamas och en supertunn filt, typ en stor snuttefilt. O han är aldrig varm så han blir klibbig på natten. Men han sover på fårskinn och fårskinn är hur bra som helst. Är de kallt,så värmer det, är de varmt så är skinnet svalt, perfekt!
Helene
Ok då var de dags för er då! Hoppas ni vuxna haft det!
De går här i "byn" nu så ja bara väntar. Inga av mina barn har haft det. Ja tror Vilhelm skulle klara de bra, han är väldigt härdig, men om 8 åringen får de vet ja inte hur de ska gå, pust! Han är så "fjantig" med sånt där. Minsta lilla prick han har så håller han på o dö typ, de är på den nivån. Så en kropp full med prickar på han så får ja nog fråga om doktorn skriver ut sömntabletter till barn
Denna jäkla värme! Visst de är väl inte trevligt, men inte när man är en knubbig småbarnsmor, jag föredrar skugga!
Annamamma: Ja vi vuxna har haft det förutom min lillebrr. Han har klarat sig i 31 år
Vi var hos honom i torsdags så vi får se om han åker på det eller ej. Han är förvarnad.
David är också pipplig. I morse satt han "kolla mamma, kolla mamma, kolla MAMMA" och visade varenda blemma. Inatt började han pippla lite för att det sved och han jagar ju upp sig själv och tror det är livsfarligt. Lite Xylocain och han somnade sen. Annars brukar plåster vara unversal mot allt
Jag gillar inte alls att det är så här varmt! Det går ju inte att fungera öht och jag pallar inte att ligga på stranden en hel dag. Vi åker på kvällen om det ska badas, mitt på dagen försöker vi hålla oss inne.

Trampa på en geting för en stund den.
J*VLAR vad ont de gjorde. Hade helt förträngt den smärtan!
Låt inte era barn springa barfota, ja har varit rätt kass på den punkten, men nu fick ja mig en läxa!
TOFFLOR PÅ!

Håller med, värmen är fruktansvärd! Majken har sovit längre än 1 tim åt gången idag (!!) antagligen beror det på värmen dock...
Ja usch, vi har haft en bra bit över 30 grader i nästan tva veckor nu... Det är faktiskt jobbigt.
I fredags köpte vi en Phil & Teds syskonvagn! Ska bli spännande att kunna pröva den - tyvärr fick vi med en felaktig bit, sa vi maste fixa en ny innan vi kan ge oss ut. Jag hoppas det ska göra sa att jag kan röra mig lite friare, typ handla, ga till lekplatsen osv.