• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • helene306
    hipphipp: Kul att dopet gick bra!

Madde: Vi har nog haft 31 grader här idag. Jag har knappt varit ute för det är svalare inne.

EowynAurora: Det är så svårt med storlekar. När David var liten hade han en overall i strl 80 sin första vinter och då var han ju 8-10 månader. Den blev väl lite kort i benen i februari månad men han gick ju inte utan satt mest i vagn.

Alva sover i kortärmad body. Vi har flyttat ner i källaren där det är svalt. På övervåningen är det varmt som bara den.

Igår fick David feber och somnade i vår säng Det händer aldrig att han somnar av feber, sist han gjorde det var han liten. Idag fick jag se 3 blemmor på hans rygg och min första tanke var vattkoppor men sen sa maken att han haft de blemmorna ett tag. Ok, vattenloppebett efter badet. Men nja, mot eftermiddagen tyckte jag mig se mer blemmor. När vi åkte och badade och han tog av sig linnet har han rivit hål på en på axeln och han hade fler småprickar på ryggen så jovisst har han vattkoppor. Det förklarar ju varför han somnade i vår säng igår. De första symtomen är just feber och trötthet. Sen kommer utslagen. Det blir att bunkra med Xylocain, dutta med kalla omslag och pudra potatismjöl för att lindra det värsta.
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Annamamma 83

Vi har sovrum på övervåning. de är tokvarmt på dagen men , vi drar ner våra svarta rullgardiner på morgonen. Har dom neddragna hela dagen, tills solen gått ner. Då öppnar vi fönstret så mkt som går o har igång en fläkt som står o går tills vi lägger oss. De hjälper lite.
    Algot sover i pyjamas och en supertunn filt, typ en stor snuttefilt. O han är aldrig varm så han blir klibbig på natten. Men han sover på fårskinn och fårskinn är hur bra som helst. Är de kallt,så värmer det, är de varmt så är skinnet svalt, perfekt!

Helene
    Ok då var de dags för er då! Hoppas ni vuxna haft det!
    De går här i "byn" nu så ja bara väntar. Inga av mina barn har haft det. Ja tror Vilhelm skulle klara de bra, han är väldigt härdig, men om 8 åringen får de vet ja inte hur de ska gå, pust! Han är så "fjantig" med sånt där. Minsta lilla prick han har så håller han på o dö typ, de är på den nivån. Så en kropp full med prickar på han så får ja nog fråga om doktorn skriver ut sömntabletter till barnSkrattande

Denna jäkla värme! Visst de är väl inte trevligt, men inte  när man är en knubbig småbarnsmor, jag föredrar skugga!

• helene306

Annamamma: Ja vi vuxna har haft det förutom min lillebrr. Han har klarat sig i 31 år Vi var hos honom i torsdags så vi får se om han åker på det eller ej. Han är förvarnad.
    David är också pipplig. I morse satt han "kolla mamma, kolla mamma, kolla MAMMA" och visade varenda blemma. Inatt började han pippla lite för att det sved och han jagar ju upp sig själv och tror det är livsfarligt. Lite Xylocain och han somnade sen. Annars brukar plåster vara unversal mot allt

Jag gillar inte alls att det är så här varmt! Det går ju inte att fungera öht och jag pallar inte att ligga på stranden en hel dag. Vi åker på kvällen om det ska badas, mitt på dagen försöker vi hålla oss inne.

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Annamamma 83
    helene306 skrev 2010-07-11 11:41:11 följande:
    Annamamma: Ja vi vuxna har haft det förutom min lillebrr. Han har klarat sig i 31 år Vi var hos honom i torsdags så vi får se om han åker på det eller ej. Han är förvarnad.
    David är också pipplig. I morse satt han "kolla mamma, kolla mamma, kolla MAMMA" och visade varenda blemma. Inatt började han pippla lite för att det sved och han jagar ju upp sig själv och tror det är livsfarligt. Lite Xylocain och han somnade sen. Annars brukar plåster vara unversal mot allt

Jag gillar inte alls att det är så här varmt! Det går ju inte att fungera öht och jag pallar inte att ligga på stranden en hel dag. Vi åker på kvällen om det ska badas, mitt på dagen försöker vi hålla oss inne.
    Vi ligger inte heller på stranden på dagen. Vi va där en sväng igår så barnen bada. Algot vägra givetvis sova och va pipig,så ja fick springa runt där på en liten skuggplätt o försöka få han lugn medan ja hade alla ögon på mig typ!
    Barnen har ju en pool på gården de kan bada i hur mkt de vill. så de får räcka att vi åker till sjön o badar inte ligger där o solar o vräker hela dagen.

Efter en helg med fusk gav ja mig återigen in på ett försök o stå emot kollisarna. Barnen åt precis flingor o smörgås o åt enbart tonfiskröra. Creme f., majonnäs,tonfisk o dill. O fy pyton vad jag mår illa nuSkrattande
    Jag är världens sämsta frukostätare så detta blev mitt första mål efter kaffe. Hälsosamt va?
    Ska köpa hem turkisk y och göra smooties på morgonen så ja får i mig nåt
  • Annamamma 83

Trampa på en geting för en stund den.
    J*VLAR vad ont de gjorde. Hade helt förträngt den smärtan!
    Låt inte era barn springa barfota, ja har varit rätt kass på den punkten, men nu fick ja mig en läxa!
    TOFFLOR PÅ!

• Madde01
    Helene- Usch jobbigt med vattkoppor , får se om Alva klarar sig utan det nu då?

Jobbigt för er som inte tycker om värme o strand nu i denna värmen .. Vi har legat på stranden i dag, Julius var så duktigt o snäll i skuggan under trädet o sov mesta delen.. Nu är han pigg som en ärta Skrattande

O i kväll sover brorsdottern här , så snart blir det till o kolla den där otecknade Alice i underlandet o käka lite glass Tungan ute 
  • EowynAurora
    34 grader varmt idag!!! vi håller på krevera här hemma. det är inte roligt med sommar längre.  jag o stackars harry har badat i badkaret här hemma, i övrigt har han varit spritt språngande naken . jag blir så matt av värmen att jag lätt glömmer bort att dricka. e orolig att mjölken ska sina för att jag inte får i mig tillräckligt med vätska
    Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • EowynAurora
    Uliise skrev 2010-07-11 20:44:49 följande:
    Håller med, värmen är fruktansvärd! Majken har sovit längre än 1 tim åt gången idag (!!) antagligen beror det på värmen dock...
    samma med harry. idag sov han över 2 tim mitt på dan, han som brukar sova ofta o lite.  och ändå somnade han vid kl 20 ikväll som han brukar. 
    Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • Ain

Ja usch, vi har haft en bra bit över 30 grader i nästan tva veckor nu... Det är faktiskt jobbigt.

I fredags köpte vi en Phil & Teds syskonvagn! Ska bli spännande att kunna pröva den - tyvärr fick vi med en felaktig bit, sa vi maste fixa en ny innan vi kan ge oss ut. Jag hoppas det ska göra sa att jag kan röra mig lite friare, typ handla, ga till lekplatsen osv.

Svar på tråden Aprilmammor 2010