• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • helene306

Halloj tjejer!

Nu är vi hemma efter Lisebergsbesök och en sväng på GeKås i Ullared. Liseberg var kanon, David var tjurig innan han fick mat i magen men sen var allt helt ok. Alva skötte sig ypperligt och låg och kikade i vagnen hela tiden, grenar fladdrade i träden, karuseller snurrade ... ojojoj vad mycket det fanns att titta på Natten sov hon skrutt och ammade typ 1 gång i timmen, däremellan vevade hon vilt med sina armar och sparkade med benen. Det var varmt i rummet och inte hemmiljö men allt gick bra. På GeKås skötte hon sig bra också. Jag ammade där inne och snurrade sen in mig i sjalen och allt gick kanon. Hon blev tvärilsk i kassan (VARMT) så maken fick ta henne och allt blev bra. Hem tog det tid *suck* Först stopp för mat, kissepaus, tanka, kissa, bajsa, ILLVRÅL. Jag började fundera på om vi någonsin skulle komma hem. Efter sista stoppet kom vi någon mil och Alva vrålade igen så i några mil var det operation distrahering med diverse olika saker sen somnade hon någon halvmil hemifrån. Idag har tvättmaskinen gått varm

Mens: Med David fick jag mens efter 10 veckor, jag helammade. Alva är nu 3 månader och 1 vecka och jag har inte fått mens än, helammar. Jag hoppas den håller sig borta ett tag till.

Alva upptäcker sina händer och försöker greppa saker. Hon tuggar frenetiskt på sin ena hand. Vända sig har hon inte gjort än men hon försöker och försöker. Ibland snurrar hon i sängen så hon ligger på tvären eller har kommit in mot mig när vi sover.
    Ibland undrar jag vad vi har gjort för att förtjäna en sån snäll unge? Hon är vaken hela dagen men klagar aldrig förutom när det blir tråkigt eller det är dags för mat. Babysittern är en favorit där hon kan sitta länge och kika, prata och skratta.

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Annamamma 83

Bra att ni haft en bra helg Helene trots lite seg hemresa!
    Så mysigt o komma iväg ett slag. Nästa vecka drar vi till kalmar &Öland , ska bli mysigt!

Jag överdrev nog att han greppar saker. De räknas nog inte. De är nog mer att jag sätter en sak i hans hand och han kniper. Han har inte själva motoriken än o verkligen greppa självmant!
    Vända sig har han inte visat en enda tendens till. Men sen vill han aldrig ligga när han är vaken heller bara sitta eller stå

• helene306

Annamamma: Alva vill inte heller ligga i vaket tillstånd. Det är babysittern eller stå i famnen/hänga i famnen som gäller. Hon kan ligga max 5 min sen skriks det, vem vill glo på en djurmobil när det rör sig mer när man sitter i babysittern liksom?

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Annamamma 83
    helene306 skrev 2010-07-18 21:43:23 följande:
    Annamamma: Alva vill inte heller ligga i vaket tillstånd. Det är babysittern eller stå i famnen/hänga i famnen som gäller. Hon kan ligga max 5 min sen skriks det, vem vill glo på en djurmobil när det rör sig mer när man sitter i babysittern liksom?
    Haha låter som här då!
    Algot sitter gärna i sin babysitter MEN då måste vi sitta o snaggla med han. Vi har en båge över med nallar, den funkar en ibland en kort kort stund, men helst ska vi sitta o pilla på nallarna och prata samtidigt!
    Men bäst är helt klart o bli buren o gå runt o kika på saker!
  • EowynAurora

harry kan rulla från rygg till mage, o väl där så kan han vrida sig ett kvarts varv(men då var han grinig )  skrattar o göra en massa ljud gör han massor oxå. på mornarna när han e nyvaken så håller han låda ett bra tag o bubblar o babblar   o idag när han skrattade så lät d t.om "hehe" när han skrattade, o inte bara som ett skrattljud.
    om jag sätter nåt i harrys hand,eller om nånting skulle komma ivägen när han viftar med händerna så greppar han till.
    dregglar som tysan gör han o händerna tuggar han på dagarna i ända.

ifredags var d 3 månaderskontroll oxå, en spruta i varje lår fick han, o han skrek till en kort stund när d skedde, men jag tycker han skriker BETYDLIGT värre när jag inte plockar upp honnom då han vill det .

Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • elinakarlsson

Tuwa gillar absolut babysittern bäst, men hon roar även sig själv när hon ligger på rygg. Hon har börjat smaka på allt som kommer i hennes väg, men bäst är väl ändå händerna.

Fötterna har börjar bli intressanta också. ;)

Vänder sig gör hon nästan, lutar det liiite så rullar hon från rygg till mage. Annars kommer hon över till sidoläge.

Det är så kul att se alla framsteg, men det går ju så snabbt!

• elinakarlsson

Greppar gör hon också, slänger med snuttefilt och tar bort napp och sätter in den själv. :) och ljud kommer det - hon har börjat att tokskratta och ju mer hon håller på desto mer uppskruvad blir hon och skrattar/jollrar ännu högre.

• Armani

Noel vänder sig från rygg till mage, men inte tvärtom än. Greppar om vi lägger nåt i handen men inte vad jag skulle kalla för aktivt greppande Skrattar och ler gör han mycket och ofta, favoriten är att se sig själv i spegeln Han har även blivit en riktig buse, flinar så där finurligt och gömmer huvudet/ansiktet när man håller honom
    innan han kikar fram igen och skrattar
    Jag har inte heller nån riktig koll vad som komma skall måste jag säga, tänk att man glömmer så fort

Kvällen har varit en riktig skitkväll här, lillkillen har haft ont i magen och skrikit som sjutton Hittade sen orsaken. Alicia som varit ute hela dagen har jag servat med festis, just idag var det jordgubbsfestis, och två ggr tog jag rejäla klunkar ur dom för att hon inte skulle råka söla och nu såg jag att dom där rackarna innehåller äpple oxå som han absolut inte tål att jag äter/dricker det minsta av.... Nu sover han tack och lov lugnt.

★*☆ Alicia 081015 ☆*★ ★*☆ Noel 100503 ☆*★
  • RosaNapp

E kan rulla från rygg till mage, men inte tillbaka än. Är inte överdrivet aktiv med rullandet, nöjde sig väl med att han kan . Han har nu börjat tappa intresset för händerna, som var konstant i munnen för ett tag sen. Nu har han börjat blåsa bubblor med munnen, sitter helst upp i knät (försöker sätta sig från halvliggande i knä), står gärna i knät, skrattar högt ibland, men ler och pratar annars nästan konstant.
    Kan blir riktigt riktigt besviken när syskonen rusar förbi och han tappar dom ur synhåll!
    Tar medvetet mot saker och försöker greppa, men kan inte det ännu.
    Ligger gärna på en filt och filosoferar medans man sysslar med annat.

Vill inte gärna bli buren vaken längre, han kan inte se så bra då. han är väldigt nyfiken och med. Den pratgladaste ungen hittills också. Ska bli intressant att se när han börjar prata på riktigt.

• Annamamma 83

Kul och läsa om alla bebisars framsteg. Precis som Armani skriver, så glömmer man så snabbt va som komma skall!
    Algot pratar väldigt mkt också, låter som han sjunger!
    På tors är han 5 mån, nästa månad ett halvt år, fattar ni? ett halv år, lika mkt till så firar vi hans ett års dag.
    Helt sjukt , var tog tiden vägen?

Svar på tråden Aprilmammor 2010