• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • helene306

Smurfan: Sicken gofis! Det är så härligt när de är tjockisar

Annamamma: Till hösten ska jag ha en fleeceoverall om den nu passar? Den är märkt strl 62 men jag tvivlar för den är verkligen STOR.

Sitta: Jag tycker det ska bli skönt när barnstolarna kommer fram och Alva kan få sitta själv men vi väntar nog en månad till. Än är hon för ostadig. Nu har hon börjat spjärna emot med benen och står lite smått i knät.

Idag är det äckligt varmt och kvavt här! Det skulle behövas en riktig regnskur och urladdning. Hoppas verkligen det smäller till idag.

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • RosaNapp

Jag köpte en vår/höstjacka till lillen på rea, innan han föddes. Står ju 6 månader i den, stl 62. Jag måste varit optimist för han har 68 nu . Borde väl ha kunnat räkna ut det själv också...

E vill gärna stå i knät, har han velat ett tag nu. Trivs som bsät då, eller när man pratar med honom och han ligger på en filt på golvet. Men sitta gillar han inte. Inte heller halvligga i famnen. Antingen ska han bäras utåt, rakt upp eller inåt, rakt upp.

Och äntligen, säger jag, så verkar skiten med brösten vara över. Nu har jag kört helt utan amningsnapp i flera dagar. Sticker lite i vänster bröst forfarande, men det gör inte, blir inte sår och ffa, det blir inte värre! Och jag har slutat smörja.

Har kommit av mig med träningen också. Måste ta tag i det igen.

• EowynAurora
    RosaNapp skrev 2010-07-10 11:21:52 följande:
    Jag köpte en vår/höstjacka till lillen på rea, innan han föddes. Står ju 6 månader i den, stl 62. Jag måste varit optimist för han har 68 nu . Borde väl ha kunnat räkna ut det själv också...

E vill gärna stå i knät, har han velat ett tag nu. Trivs som bsät då, eller när man pratar med honom och han ligger på en filt på golvet. Men sitta gillar han inte. Inte heller halvligga i famnen. Antingen ska han bäras utåt, rakt upp eller inåt, rakt upp.

Och äntligen, säger jag, så verkar skiten med brösten vara över. Nu har jag kört helt utan amningsnapp i flera dagar. Sticker lite i vänster bröst forfarande, men det gör inte, blir inte sår och ffa, det blir inte värre! Och jag har slutat smörja.

Har kommit av mig med träningen också. Måste ta tag i det igen.
    är storlek 62 lika med 6 månader?? jisses harry är ju 62cm lång redan nu. o han blir inte 3 månader förren på lördag nästa vecka.
    Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • helene306
    EowynAurora skrev 2010-07-10 11:30:28 följande:
    är storlek 62 lika med 6 månader?? jisses harry är ju 62cm lång redan nu. o han blir inte 3 månader förren på lördag nästa vecka.
    4-6 månader är strl 62/68 men det är ju riktlinjer beroende på barnet. Alva har 62/68 nu. Vissa 62 är för små medans vissa 68 är för stort.
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • EowynAurora
    helene306 skrev 2010-07-10 11:33:11 följande:
    4-6 månader är strl 62/68 men det är ju riktlinjer beroende på barnet. Alva har 62/68 nu. Vissa 62 är för små medans vissa 68 är för stort.
    ahh oki. usch vad jobbigt d kommer bli att köpa kläder sen,vinterkläder dessutom. jag e jättedålig på sånt.

när d gäller overaller tex, hur många storlekar för stort ska man köpa så att den räcker hela vintern sen?
    Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • Armani

Ytterkläder brukar väl överlag vara rätt stora i strl va? När Alicia föddes (oktober) så köpte vi en fleeceoverall i strl 50/56 och den kunde hon ha hela vintersäsongen och då var hon absolut ingen minibebis utan var helt "normalstor". Hade även en sån där windstopper-fleece från Pop i strl 56 och den var ju som ett tält! Men den lämnade vi tillbaka så den vet jag inte hur den hade suttit som längre fram, men den var verkligen jättestor i strl. Nu sitter jag och njuuter av lite ensamtid Alicia och Noel sover och sambon är iväg och handlar lite, kan inte minnas när det skedde sist att jag fick sitta i lugn och ro sist utan nån som klänger eller pratar

★*☆ Alicia 081015 ☆*★ ★*☆ Noel 100503 ☆*★
  • Madde01

Usch ja, tycker också det är jätte jobbigt med övergången till hösten vad Julius ska ha på sig faktiskt, Finns det overaller i helfleece o få tag i ? För det låter som om det är det bästa elr?

Fy, vad det är kvavft ute.. Går knappt o vara ute i dag o Julius svettas jätte mycket när han äter det bara rinner svett om han.. Så han fick ta sig ett bad i dag i karet, och direkt efter så somnade han.. Tror att värmen tog knäcken på han idag också, för han har sovit jätte mycket under dagen, men han var jätte svår att få att somna men när han väl gjorde det sov han som en stock den lille fisen..

Puh, i morgon ska det bli upp emot 30 grader här hemma har dom sagt på vädret, då blir det nog stranden för våran del.. Vi sover hos brorsan i natt så man åker med dom, lättare när det är flera som följer med o badar så någon kan hålla koll på lillkillen..

Vad har era bebisar på natten nu när dom sover?

Julius sover bara i blöja men han sparkar av sig täcket hela tiden, men det borde väl inte göra nått så länge han håller värmen väl? För han är ju blöt i svett när man tar upp han för o amma på natten iaf..

• hipphipphurra

hej hej dopet gick bra trots värmen. Trodde att vi skulle smälta bort. Isak låg och skrattade, pruttade med munnen och jollrade så det var inget skrikande från honom. Han gillar nog att stå i centrum.

Angående kläder Isak har nu strl 68 och vissa plagg är rätt tighta medan andra sitter perfekt.

Han sover i kort ärmad body eller i blöja det är ju så varmt.

Han är väldigt stabil i både huvud nacke och rygg så hade jag velat hade han klarat sitta själv i stol men jag känner att det är lite tidigt.

kram kram

• Armani

Noel sover oxå i kortärmad body eller t-shirt, inget täcke eller filt. Vi har sovrumtfönstret lite öppet under natten så jag vill ändå att han ska ha nåt på sig, annars hade han nog legat i bara blöjan

Va roligt Hipphipphurra att dopet gick så bra

★*☆ Alicia 081015 ☆*★ ★*☆ Noel 100503 ☆*★
  • Mistoffelees

Wincent sover i bodys, fast idag är det en heldräkt med korta armar, men vi sover med fönsrtet öppet en liten bit och ofta åker täcket av så då vill ag att han har något på sig.

Angående klädstorlek så använder han både storlek 62 och 68 då bodysar i storlek 62 börjar bli för korta, beror nog på att han är så rund

Svar på tråden Aprilmammor 2010