• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • Annamamma 83

Hej

blixtrarna krascha både nätet o hemtelefon hos oss igår!
    Sitter nu hos mor o lånar datorn lite!
    Hoppas de kommer o lagar de snart!

• helene306
    EowynAurora skrev 2010-07-14 13:59:20 följande:

hur gör ni med era barns naglar? filar? klipper? när gör ni det?

hittils har jag bara filat harrys naglar,för att jag inte vågat annat. men dom växer som ogräs(d har han fått från mig)  och då d bara går att fila hans naglar då han sover så e d inte alltid d blir gjort eller att man hinner innan han vaknar. sen emellanåt så river han sig så hemskt i ansiktet när dom blir så långa.

tror ni jag kan pröva att köpa en nagelsax nu o klippa dom ist för att fila?

Jag klipper med nagelsax. Jag försökte fila på bb men naglarna bara vek sig så jag plockade fram saxen. Alvas naglar växer som ogräs också, tror jag klipper minst 2 ggr/vecka.
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • MissSindra
    Annamamma 83 skrev 2010-07-13 09:04:17 följande:
    Just de ja, jag testa o doppa Algots fötter i poolen häromdagen. Han drog upp dom snabbt som ögat o börja illvråla, så de är ingen badkille vi har inte! Berätta för sambon att jag gjort de och då klämmer han ur sig att han testa detta dagen innan och fick samma reaktion. Stackars barn, han tycker nog både mamma o pappa utsätter han för tortyr. Nu slipper han känna på vattnet mer på hela sommaren iafSkrattande
    De får endast bli innebad med 37 gradigt vatten.
    Han är nog lik sin mamma för hon är en riktig badkruka, jag får fortfarande höra från Jonathan när vi var på Kreta för 3 år sen o ja bara bada tårna på hela veckanFlört
    Anton gjorde samma sak men när han fick komma till mig som var i vattnet och bada så njöt han och hade riktigt kul... men ville vara hos mamma med hudkontakt...  (hade 30+ i vattnet)
  • Annamamma 83

Så, de ringde på mobilen så nu har de varit här o fixat internet. Dock gick routern sönder så ja får sitta med kabel, men de får gå!

Blixten slog ner mellan husen här igår, mitt framför ögonen på mig o barnen.
    De regna skyfall och åska bara lite lätt. Vilhelm sprang ut med kläderna i spöregnet på gården.
    Han skratta och tyckte de var superskoj.
    Men rätt som de va slog blixten ner, vilken jävla smäll!
    Jag har aldrig sett något liknande, va som i en film. Blev ett jäkla ljussken så ja såg stjärnor framför ögonen flera timmar efteråt. O inte tala om ljudet.
    Barnen bara skrek rakt ut, t om min åtta åring grät högt av skräck.
    O jag med. Ja har aldrig varit rädd för åska och har nog varit lite nonchalant mot det.
    Men de kommer jag aldrig vara igen, tänk om den hade träffat Vilhelm.
    Ibland har man nog änglavakt!

• Tokis

Annamamma: Fy!!! Usch!

Jag klipper Englas med sån nagelknippare (kallar jag det) inte sax... osså filar jag efter! Hennes växer oxå som OGRÄS

• helene306

Annamamma: Usch fy vad otäckt!! Jag har respekt för åskan, har sett åskbollar komma ur eluttag när jag var mindre och jag har sett blixten kyva ett träd. Vi bodde på landet när jag var liten och det var några gånger hela familjen satte sig i bilen när det var som värst.

• EowynAurora
    helene306 skrev 2010-07-14 16:58:47 följande:
    Annamamma: Usch fy vad otäckt!! Jag har respekt för åskan, har sett åskbollar komma ur eluttag när jag var mindre och jag har sett blixten kyva ett träd. Vi bodde på landet när jag var liten och det var några gånger hela familjen satte sig i bilen när det var som värst.
    jag har en väldig respekt för åskan/blixten, sen en vän till familjen träffades av blixten o dog. han blev bara 19 år gammal
    Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • helene306
    EowynAurora skrev 2010-07-14 17:57:45 följande:
    jag har en väldig respekt för åskan/blixten, sen en vän till familjen träffades av blixten o dog. han blev bara 19 år gammal
    Men oj ... Hemskt! Det var betydligt värre än min erfarenhet.
  • Madde01
    Annamamma83- Usch o fy vad hemskt.. Jag har nog respekt för åskan har jag alltid haft...

Jag klipper Julius naglar med nagelsax, får göra det varje dag nästan..
  • Annamamma 83

Det gick ju bra som tur var. Men ja fick mig en tankeställare.
    Jag är en sån person som alldeles för ofta tänker, O har hela mitt liv tänkt, hur stor risk är det att en blixt slår ner i just "mig" om jag går ut.
    Vi har som en liten dunge precis bakom vårt hus o den slog ned där, kracha som sagt elektronik hos oss och i flera hus runt omkring, en jäkla kraft helt enkelt, o den kunde ju lika gärna slått ner några meter bort, just på vår gård. Jag ska nu mer tänka annorlunda! Men hönsig blir jag nog aldrig.
    Låter kanske som jag låter mina barn göra vad som helst,så är givetvis inte fallet, ja låter dom ju inte springa på vägen för att ja tänker, hur stor risk är de att en bil kommer just då, ja ja de va bara ett exempel så ni inte tror ja är knäpp i huvudetFlört

Vad gör man idag då? Sambon har 2 dagar kvar på jobbet sen sem, så underbart o få ha han hemma!
    Jag var på stranden igår, hade mormor o morfar med som hjälp, tur va väl de! För Algot blev givetvis kinkig o vägra sova som vanligt, så de va bara o gå o knalla runt på en skuggplätt, långt ifrån vattnet.
    Tillslut gav ja upp o gick hem o barnen fick va kvar o bada med mormor o morfar istället!

Känner att de bröjar tryta i kassan och sitter  återigen o väntar på utbetalningar, blir så trött på detta!
    F-kassan har fortfarande inte bet ut några tusen från April månadDemon
    Sen hade vi bet in några tusen för mkt på en bilförsäkring, vilket de skulle bet tillbaka direkt. De sa att de bet ut de i tors, men än har de inte dykt upp några kosing.
    Kan säga att nu när ja är mammaledig behöver ja ha mina pengar, så kan alla sluta hålla på o krångla tack.
    De e sommar o ja vill göra roliga saker och några tusen kanske är ett piss i havet för många familjer, men vi behöver verkligen dom.
    Vi vill åka på riddarvecka i helgen o då vill ja kunna köpa grejer till barnen, kläder,svärd, sköldar, hjälmar. Inte behöva gå o tänka, nej, vi vet ju inte när vi får våra pengar, så ni kanske får köpa detta nästa år barn!
    Nej tack! O vad ja spyr ur mig negativ energi då, sorry! Men ja blir SÅ less!

Svar på tråden Aprilmammor 2010