• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • Annamamma 83

Helene!
    Eftersom vi bor på varsin sida av vättern kan vi väl ikväll bestämme en tid vi står vid sjön o vinkar till varandra?
    Alternativt ta oss en simtur o möts på halva vägen?Skrattande

Rolig jag är va? Värmen gör mig kanske konstig =)

• hipphipphurra

Vi bor i eslöv (skåne) runt 30 grader har vi.
    I går åskade det och regnade rejält härligt

• Madde01

Vi bor i södertälje (5mil söder om sthlm) Här har det vart 30grader i dag.. Fast jag gillar solen o värmen Skrattande
    Fast kan tycka att det är jobbigt nu för Julius skull ..

Julius har nu börjat rulla från rygg till mage o tillbaka när det blir för jobbigt.. Ser ganska roligt ut, tror han tycker det är jobbigare att rulla från magen till ryggen tror jag Tungan ute

• MissSindra

uppsala... idag har vi haft 31 grader inne och 42 grader ute hos oss :(  åkte och köpt en större pool till altanen så nu är den snart fylld och imorgon ska vi bada.... =)

• Madde01
    MissSindra skrev 2010-07-12 19:35:29 följande:
    uppsala... idag har vi haft 31 grader inne och 42 grader ute hos oss :(  åkte och köpt en större pool till altanen så nu är den snart fylld och imorgon ska vi bada.... =)
    Det är en sådan min storebror har, den är toppen.. Där badar vi rätt ofta nu när det är så här varmt ute.. Då kan man gå in med Julius om det blir för varmt.. Så det är jätte bra
  • EowynAurora

hur viktigt är det att harry äter lika mkt på  natten som på dagen? e lite orolig nämligen. jag tror d e 2 nätterna nu som han kanske bara tagit nån slurk o sen somnat ifrån . behöver jag vara orolig? eller e d bara pga värmen? jag försöker amma betydligt oftare än vanligt, så han inte ska riskera att bli uttorkad.

ps. jag försöker dricka extra mkt nu i hettan, men e rädd att jag inte får i mig tillräckligt. hur snabbt märker man att mjölken sinar?

jag skulle igentligen vilja ringa harry´s bvc-sköterska, men hon flinar bara varje gång jag frågar nåt o säger samma sak varje gång: "det är fullständigt normalt". d känns som att hon inte tar mig på allvar, o hon ger alldrig nåt svar på varför i mina frågor

Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • helene306
    EowynAurora skrev 2010-07-12 20:14:00 följande:

hur viktigt är det att harry äter lika mkt på  natten som på dagen? e lite orolig nämligen. jag tror d e 2 nätterna nu som han kanske bara tagit nån slurk o sen somnat ifrån . behöver jag vara orolig? eller e d bara pga värmen? jag försöker amma betydligt oftare än vanligt, så han inte ska riskera att bli uttorkad.

ps. jag försöker dricka extra mkt nu i hettan, men e rädd att jag inte får i mig tillräckligt. hur snabbt märker man att mjölken sinar?

jag skulle igentligen vilja ringa harry´s bvc-sköterska, men hon flinar bara varje gång jag frågar nåt o säger samma sak varje gång: "det är fullständigt normalt". d känns som att hon inte tar mig på allvar, o hon ger alldrig nåt svar på varför i mina frågor

Så länge han äter och kissar och inte är slö och förändrad i sitt allmäntillstånd är det ingen fara. Om mjölken sinar märker du nog det (jag vet inte hur det är riktigt) men jag kan tänka mig att han vill äta ofta, ofta och blir frustrerad vid bröstet om det inte finns mjölk. Idag har jag nog fått i mig över 4 liter vatten. Jösses vad varmt det har varit idag! Alva äter inte så jättelänge om natten heller, hon somnar mest ifrån det.
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Dalia

Just nu befinner jag mig i makens hemstad, Skellefteå och här är det riktigt varmt, men inte som i Stockholm sa min mamma.
    Igår döptes Rebecca till Bella Marie Rebecca. Allt gick bra och vi hade en supermysig präst. Sen blev det smörgåstårta och jordgubbar med glass och grädde i svärfars trädgård. Rebecca var så himla fin i min gamla dopklänning att jag nästan fick tårar i ögonen.

• elinakarlsson

Jag bor i Eskilstuna som ligger precis vid Mälaren (söder om den) och vi har haft 35 grader idag. Skulle behöva komma åska och regn så det blir en urladdning.

Tuwa sover mera på nätterna nu, men det beror nog helt av värmen.

Just ja, måste ju berätta att vi tältade i Kloten lördag till söndag. Perfekt värme för det, vi är ju lite frilufts människor vi och man måste börja tidigt. ;) Gick super bra, skruttan var så duktig.

Svar på tråden Aprilmammor 2010