• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • hipphipphurra

Smurfan vilken goding ni harSkrattande

I morgon har vi dop för lill fisen, har fått en ung trevlig präst. Namnet blir Isak Patrik Jönsson (patrik är efter hans fadder/farbror)

När börjar ni sätta era små i högstolar osv? Isak vill bara sitta men jag är rädd att hans rygg ska ta skada. Minns inte när vi satte Elias.
    Isak är stark när han ligger ner på rygg lyfter han hela överkroppen så han nästan sitter upp. Galen unge

Nej nu kallar sängen
     god natt

• hipphipphurra
    Armani skrev 2010-07-08 21:39:34 följande:
    Usch, kan bara föreställa mig hur hemskt det ska ha varit för er Ni var ju så små dessutom! Jag har varit väldigt arg över min mammas död då hon tog sitt liv, så mycket frågor som man aldrig kommer få svar på. Sen hade hon som önskemål att bli begravd 45 mil härifrån och även det känns lite tungt emellanåt, att liksom inte kunna gå till en grav när man känner för det. Men det är nog som du säger, man lär sig väl att acceptera tids nog

Ja det kan nog vara värmen som var den stora boven idag. Han är ju gnällig annars oxå, men då har han iaf vett att somna till emellanåt så mamma får vila öronen
    Jag kan förstå att du har varit arg jag har alltid tänkt att min mamma dog av en anledning och även om hon varit på sjukhus hade det varit väldigt svårt att rädda henne. Du kan ju tyvärr inte tänka så och jag förstår om du har många frågor. Även fast du inte har en grav nära så tänker du på henne. Det är inte graven som styr saknaden utan tankarna och handlingarna.
    Kram på¨dig
  • Ain

hipphipphurra och armani: vad jobbigt för er att förlora era mammor sadär. Sadant ska ju inte inträffa förän man är vuxen

Hipphipphurra: lycka till pa dopet!

Vi kommer nog inte sätta Benjamin upp förrän han kan sitta ganska stabilt själv. Skulle vi sätta honom nu skulle han nog säcka ihop framat. Fast han skulle nog  gärna sitta snart tror jag. Han är mycket mer intresserad av vad som händer runt om än hans storasyster var.

Vad stor Wincent ser ut Smurfan! Sitter alldeles själv sadär

• Mistoffelees

Wincent satt i sin matstol för första gången igår, kanske max 5 minuter, Bumbon började vi med tidigare i veckan, , fast bara kortare stunder där också, nog kul för han att komma upp i sittande ställning en liten stund. Längtar tills de blir starkare si sina ryggar så att de kan sitta med vid bordet när vi äter

Konstigt med andra barnet längtar jag bara tills de blir lite störrre, vet ju hur mycket roligare det bli sedan tex när de är runt 6 månader och sitter bättre, kan börja äta lite vanlig mat, leka lite osv , man vet liksom vad som väntar. Wilgot är ju i sin bästa ålder nu 2,5 år och får gärna stanna där ett tag , men de är goa nu runt 3 månader också förstås. Ser framemot att få börja med riktig mat, de gjorde jag inte med Wilgot, han var närmare 6 månader då vi började och då hade BVC tjatat om att börja med smakportioner sedan 4 månader trots att rekommendationerna är runt 6 månader, denna gång kan jag tänka mig börja tidigare än 6 månader.

Ja och förra gången älskade jag att amma och ville aldrig det skulle ta slut, Wilgot var 19 månader när han slutade amma. Nu ser jag framemot när Wincent kommer börja amma lite  mindre, äter fortfarande gärna varannan timme även nattetid , vissa dagar går det tre timmar mellan amningarna.

• Annamamma 83
    Smurfan
    Haha vilken söt knubbis!
    Är din stora pojk 07a eller 08a. Min Vilhelm är 07a men född 29e dec....

Algot vill gärna sitta,men böjer huvudet framåt så mkt, så de väntar jag med. Han är ju bara 4 mån o de kanske dröjer 4 mån till innan han sitter iom att han kom 2 mån tidigare...

hipp hipp
    lycka till på dopet. tusan, ja får ju aldrig tummen ur! kanske skulle man döpa när vi åker till Kalmar o Öland v.30.
  • Mistoffelees
    .Annamamma 83 skrev 2010-07-10 07:27:27 följande:
    Smurfan
    Haha vilken söt knubbis!
    Är din stora pojk 07a eller 08a. Min Vilhelm är 07a men född 29e dec....

Algot vill gärna sitta,men böjer huvudet framåt så mkt, så de väntar jag med. Han är ju bara 4 mån o de kanske dröjer 4 mån till innan han sitter iom att han kom 2 mån tidigare...

hipp hipp
    lycka till på dopet. tusan, ja får ju aldrig tummen ur! kanske skulle man döpa när vi åker till Kalmar o Öland v.30.
    Då är det rätt jämngamla våra stora barn då, Wilgot är född 18 januari 2008

Ja Wincent är allt en riktig knubbis, skall bli kul att se vad han väger på BVC på måndag, sist vi var där var han 8 veckor och vägde 7300 gram, nu är han ju 3 månader på onsdag
  • Madde01
    Mistoffelees skrev 2010-07-10 08:06:13 följande:
    Då är det rätt jämngamla våra stora barn då, Wilgot är född 18 januari 2008

Ja Wincent är allt en riktig knubbis, skall bli kul att se vad han väger på BVC på måndag, sist vi var där var han 8 veckor och vägde 7300 gram, nu är han ju 3 månader på onsdag
    Oj vilken stor pojke du har då Skrattande Söt är han iaf :)
  • Annamamma 83

Sitter o funderar på kläder till höstenSkrattande

När de börjat bli lite kallare är de ju enkelt, då kan man köpa en fleecefodrad overall.
    Men själva övergången till höst är så svårt tycker jag, vad man ska ta på de små.
    Skulle vilja ha en overall som är i bara fleece, inget foder, utan bara ren fleece, men de är svårt o hitta.
    De flesta fleeceoveraller är ju så varma. de är ju windstopper o då blir de ju stort sett lika varma som en fodrad förmodar jag. Hmm svårt de där....

Svar på tråden Aprilmammor 2010