• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • elinakarlsson

Hemskt med blixtrar som slår ned. Mina föräldrar har ett minne på ett träd på deras tomt där blixten slog ned för något år sedan. Halva trädet föll ned. Så man ska väl tänka sig lite för iaf.

Vi har också haft svårt med Tuwas naglar, så svårt att klippa dem tycker jag och fila räcker ju inte. Vi fick tips på bb att bita ned dem så vi gör faktiskt det och sedan filar vi, men ska nog göra ett försök med att klippa av dem snart och se om det går bättre.

• VildVittra
    Annamamma 83 skrev 2010-07-15 08:57:09 följande:
    Det gick ju bra som tur var. Men ja fick mig en tankeställare.
    Jag är en sån person som alldeles för ofta tänker, O har hela mitt liv tänkt, hur stor risk är det att en blixt slår ner i just "mig" om jag går ut.
    Vi har som en liten dunge precis bakom vårt hus o den slog ned där, kracha som sagt elektronik hos oss och i flera hus runt omkring, en jäkla kraft helt enkelt, o den kunde ju lika gärna slått ner några meter bort, just på vår gård. Jag ska nu mer tänka annorlunda! Men hönsig blir jag nog aldrig.
    Låter kanske som jag låter mina barn göra vad som helst,så är givetvis inte fallet, ja låter dom ju inte springa på vägen för att ja tänker, hur stor risk är de att en bil kommer just då, ja ja de va bara ett exempel så ni inte tror ja är knäpp i huvudetFlört

Vad gör man idag då? Sambon har 2 dagar kvar på jobbet sen sem, så underbart o få ha han hemma!
    Jag var på stranden igår, hade mormor o morfar med som hjälp, tur va väl de! För Algot blev givetvis kinkig o vägra sova som vanligt, så de va bara o gå o knalla runt på en skuggplätt, långt ifrån vattnet.
    Tillslut gav ja upp o gick hem o barnen fick va kvar o bada med mormor o morfar istället!

Känner att de bröjar tryta i kassan och sitter  återigen o väntar på utbetalningar, blir så trött på detta!
    F-kassan har fortfarande inte bet ut några tusen från April månadDemon
    Sen hade vi bet in några tusen för mkt på en bilförsäkring, vilket de skulle bet tillbaka direkt. De sa att de bet ut de i tors, men än har de inte dykt upp några kosing.
    Kan säga att nu när ja är mammaledig behöver ja ha mina pengar, så kan alla sluta hålla på o krångla tack.
    De e sommar o ja vill göra roliga saker och några tusen kanske är ett piss i havet för många familjer, men vi behöver verkligen dom.
    Vi vill åka på riddarvecka i helgen o då vill ja kunna köpa grejer till barnen, kläder,svärd, sköldar, hjälmar. Inte behöva gå o tänka, nej, vi vet ju inte när vi får våra pengar, så ni kanske får köpa detta nästa år barn!
    Nej tack! O vad ja spyr ur mig negativ energi då, sorry! Men ja blir SÅ less!
    Vilken riddarvecka då ?  Hova??

Jag är sånt medeltidsfreak...ville åka till Hova men det är bara för långt dit med en tre månaders och dyrt.
    Det blir Kongahälla i stället den 24de.

Klart du blir less när inte de kommer som sagt.

Kram
    Nicholas 11 juli -04, Isabella 9 april -10
  • Annamamma 83
    VildVittra skrev 2010-07-15 11:34:36 följande:
    Vilken riddarvecka då ?  Hova??

Jag är sånt medeltidsfreak...ville åka till Hova men det är bara för långt dit med en tre månaders och dyrt.
    Det blir Kongahälla i stället den 24de.

Klart du blir less när inte de kommer som sagt.

Kram
    Japp Hova!
    Jättemysigt, o barnen älskar det! Klä ut sig till riddare och leka i den uppbyggda borgen, vi fick stå där i timmar förra året!
    Ska även till Kalmar vecka 30, tänkte då besöka Barnens slott, där barnen kan leka riddare =)
    Nu har ju vi turen och bor relativt nära Hova!
  • helene306
    Annamamma: Man får gnälla, klaga, vara arg och sur! Det är det som är meningen med denna tråd, ventilationshål Jag kan bli less på allt maken fixar med. Det har bytts fönster, lister ska upp, Davids rum är tapetserad, lister igen, kojan ute byggs ut ... Jag vill också göra saker! Istället sitter jag här och har ofrivilligt tilldelats markservicearbetet och ta hand om barn. Suck ... Imorgon drar vi till Göteborg, det ska bli skönt!

Tack för receptlänken igår! Jag var tvungen att testa direkt (hade lite bråttom och började innan allt svällt så det var svårt att vända i stekpannan ) och tänk, David åt! Han åt även i morse och nu till mellanmål. Mjölpannkakor lär jag nog inte göra mer

Idag var jag på efterkontroll. Jag frågade om kopparspiral men min bm ville inte riskera att sätta in en nu när jag ammar och är snittad 2 gånger. Det finns en liten risk att man perforerar livmodern och hon bokade istället upp mig till en läkare som får sätta in och kan kolla med ultraljud. Så på måndag ska jag tillbaka. Skönt med lite egentid även om det blir att ligga i gynstol Annars pratade vi mest, det var 40 trevliga minuter
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Annamamma 83

Ett surt mail från mig till f-kassan dag gjorde tydligen under! Imorgon betalar de ut lite kosing, bara 2,5 mån försent,men vi får dom ju iaf. De där med 3 bankdagar som de brukar snackas om, behövs tydligen inte alltid?
    Så nu ska grabbarna få handla riddarsaker så de står härliga till och ja slipper bekymmra mig om de!

Helene!
    Jag förstår hur du menar, ja tycker de är SÅ skönt o kunna göra nåt annat när sambon kommer hem! O nu har han bara en arbetsdag kvar innan sem, underbart!
    Bra att du gilla receptet,tyckte de blev väldigt smarriga! Vet ej hur du gjorde, men jag har stekt i en liten stekpanna, så de blev mindre pannkakor, i mkt smör =)
    O nej, så va de där med efterkontroll ja. Hmm, efterkontroll och dop verkar vara nåt ja bara skjuter framför mig hela tiden... ja , ja jag ska ta tag i det.....snartFlört........

• helene306

Annamamma: Jag fick göra som mindre rundlar i stekpannan, typ 2 i taget och steka på låg värme, annars blev det bara kajko Kanske påverkade det att jag hade i bakpulver också, jag ville ha lite american pancake-stuk

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Madde01
    Helene- ha det så härligt i göteborg :) Alltid skönt o komma bort ju, här hemma jobbar sambon hela sommaren så för oss blir det inge resande, detta är första helgen som han är ledig,
  • Armani

Hej tjejer!
    Här har vi varit internet och tv-lös några dagar nu. Tänk att det alltid ska krävas 20 telefonsamtal innan nån verkligen kollar och upptäcker att det finns ett fel Det har jäklats för oss i 2 veckor och vi har ringt nästan varenda dag, och ibland flera ggr, till Telia och påtalat att vi haft problem men det sitter ju i tjära...

Jaja, nu funkar det iaf Skrattande

Vi bor i Örnsköldsvik och har oxå haft det äckligt varmt.

Å vet ni, min mens kom härom dagen. SKIT! Inte ens 2½ månad efter förlossningen, jag som hade sett fram emot att slippa den ett tag Lika bra att ringa för efterkontroll och samtidigt fixa piller nu då systemet verkar funka igen Obestämd

Naglarna här hemma klipps hej vilt! Alicia's klipper vi en gång i veckan och Noel's två ggr/vecka. Jag provade med nagelfil på Alicia då hon var bebis men det gick ju inte alls, dom bara vek sig så vi kör med nagelsax

Annamamma Jag har min svåger i Karlsborg sen några år tillbaka Skrattande Han är militär och håller på att gå nån utbildning där.

★*☆ Alicia 081015 ☆*★ ★*☆ Noel 100503 ☆*★
  • EowynAurora
    Armani skrev 2010-07-16 22:33:50 följande:
    Hej tjejer!
    Här har vi varit internet och tv-lös några dagar nu. Tänk att det alltid ska krävas 20 telefonsamtal innan nån verkligen kollar och upptäcker att det finns ett fel Det har jäklats för oss i 2 veckor och vi har ringt nästan varenda dag, och ibland flera ggr, till Telia och påtalat att vi haft problem men det sitter ju i tjära...

Jaja, nu funkar det iaf Skrattande

Vi bor i Örnsköldsvik och har oxå haft det äckligt varmt.

Å vet ni, min mens kom härom dagen. SKIT! Inte ens 2½ månad efter förlossningen, jag som hade sett fram emot att slippa den ett tag Lika bra att ringa för efterkontroll och samtidigt fixa piller nu då systemet verkar funka igen Obestämd

Naglarna här hemma klipps hej vilt! Alicia's klipper vi en gång i veckan och Noel's två ggr/vecka. Jag provade med nagelfil på Alicia då hon var bebis men det gick ju inte alls, dom bara vek sig så vi kör med nagelsax

Annamamma Jag har min svåger i Karlsborg sen några år tillbaka Skrattande Han är militär och håller på att gå nån utbildning där.
    appropå d där me mens... kan den komma tillbaka närsom helst oberoende om man ammar eller inte. jag hel-ammar o har fortfarande inte fått tillbaka den, det är 3 mån sen förlossningen imorn.
    Opinions are like assholes. Everybody has one.
Svar på tråden Aprilmammor 2010