• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • Annamamma 83

Algot sover korta stunder.
    Vaknar och oftast gallskiker. Är fortfarande jättetrött.
    Oftast går de inte o få han o somna om så han blir en gnällspik.
    Förut lyckades jag dock! Han vakna efter 15 min. va jättetrött, gallskrek. Men denna gång gav jag mig inte. Jag körde han i vagnen till han somna o nu sover han jätteskönt.
    Hoppas han vaknar som en nöjd bebis snart!

• Madde01

Har försökt här med puréer men det funkar verkligen inte, Julius gillar varken potatis, morot elr majs puré .. Kan man bara fortsätta med gröten då o låta han strunta i puréerna ett tag? Tänkte er som vet ? Tungan ute han lär sig väl gilla det sen..

• Madde01

ang. sömnen är det lite olika på dagarna för Julius nu i 2dagar har han sovit jäte mycket innan det har han haft jätte svårt att komma till ro på dagen, men på kvällar o nätter sover han som en stock.. Så nätter o kvällar har vi inte haft problem med *peppar peppar* Skrattande

• Annamamma 83
    Madde01 skrev 2010-07-20 18:51:22 följande:
    Har försökt här med puréer men det funkar verkligen inte, Julius gillar varken potatis, morot elr majs puré .. Kan man bara fortsätta med gröten då o låta han strunta i puréerna ett tag? Tänkte er som vet ? Tungan ute han lär sig väl gilla det sen..
    Man behöver inte ens börja med små smakportioner förän de är 6 mån. Så ingen panik än duSkrattande
  • helene306
    Annamamma 83 skrev 2010-07-20 20:47:20 följande:
    Helene
    Du som är mer insatt i Lchf.
    Hitta denna sida:
    lchfbutiken.noxshop.se/index.php?category_id=...

Men den pastan där, är den alltså ok o äta? Ja hänger inte med allsObestämd
    Jag beställde därifrån idag

Jag vet inte om pastan är god. Först skulle jag beställa men sen kollade jag makaronerna och tänkte "jösses vad kolhydrater de innehåller" så jag sket i att beställa. Nu när jag kollar igen innehåller de ju bara 7,3g/100 och det är ju helt ok! (man strävar ju annars efter att det ska vara max 5g/100g)  Vet inte vad jag tänkte med tidigare? Skit också, jag ville ju ha ...
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • RosaNapp

bäbbä: ha ha, vilken go stil

Jag vet inte vad E kan tänkas väga nu. Ska till bvc nästa vecka (tror jag) och då ska han även få spruta. Är han som mina andra barn kommer han inte säga ett pip.

Nu har jag börjat gå ner i vikt igen. Har stått still ett tag, men som sagt så börjar det röra sig neråt igen. Tom så jag letat fram lite " nytt" i garderoben . Ska bli så skönt när jag är klar med det här, mår dåligt över att inte orka som jag gjort eller vara stark och ha ont i kroppen hela tiden.

Och så har jag fått tillbaka skiten på brösten. Vet inte om jag orkar med en omgång till så jag funderar på att sluta amma nu. Har inte bestämt mig än dock.

E sover fortfarande gott, både natt som dag. Men det kommer väl märkas snart på honom också. Brukar ju märkas på sömn när det är utvecklingsperioder om inte annat.

Madde: inget av mina barn har gillat potatispuré Morot har varit lite ok, majs har dom rent av hulkat av . Nej, dom har gått nästan direkt på "mat". Till första gjorde jag mycket själv, dom andra fick mycket mer burkar från start och inget av dom har varit kräsen när det gällt barnmat.

• helene306
    Madde01 skrev 2010-07-20 18:51:22 följande:
    Potatis brukar inte vara så uppskattat. Ibland får man göra uppehåll och testa igen om några dagar. Fortsätt med gröten om du vill det annars är det ingen panik med smakportioner. Jag tänkte börja när Alva visar intresse.
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Annamamma 83
    helene306 skrev 2010-07-20 21:46:25 följande:
    Jag beställde därifrån idag

Jag vet inte om pastan är god. Först skulle jag beställa men sen kollade jag makaronerna och tänkte "jösses vad kolhydrater de innehåller" så jag sket i att beställa. Nu när jag kollar igen innehåller de ju bara 7,3g/100 och det är ju helt ok! (man strävar ju annars efter att det ska vara max 5g/100g)  Vet inte vad jag tänkte med tidigare? Skit också, jag ville ju ha ...
    Ok,det är 7,3 alltså. jag trodde de var 73 o tänkte va sjutton.
    de kanske man skulle testa! inte vidare billigt, men de blir ju bara jag som äter av det!

bäbä
    kul o höra av dig!
    vad söt han är! vad väger han, Algot vägde 6500 igår!

rosanapp
    tråkigt att de kommit tillbaka, hur känner du med amning o så då
Svar på tråden Aprilmammor 2010