• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • helene306

Annamamma: Nu var jag tvungen att kolla igen. det snurrar ordentligt för mig! Det står ju klart och tydligt att det är 73g/100g. Kära nån, vad håller jag på med? Näpp, de är inget att ha. Å andra sidan vet jag inte vad vanlig pasta innehåller så jämfört med det kanske dessa är ok??

bäbbä: Skön stil!

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Madde01
    bäbbä- Vilken sötnos Glad

Okej, nej för han ratade alla dom puréerna.. Så då tänkte vi att vi väntar någon vecka innan vi testar igen.. Men banangröten går fortfarande ned.. Och päronpuré gillar han .. Så det är väl det vi håller på med nu Glad
  • Annamamma 83
    helene306 skrev 2010-07-20 23:19:32 följande:
    Annamamma: Nu var jag tvungen att kolla igen. det snurrar ordentligt för mig! Det står ju klart och tydligt att det är 73g/100g. Kära nån, vad håller jag på med? Näpp, de är inget att ha. Å andra sidan vet jag inte vad vanlig pasta innehåller så jämfört med det kanske dessa är ok??

bäbbä: Skön stil!
    Jag kolla i skafferiet.
    Våra fullkorns pennor var 65/100g. vanlig spagetti 75/100g.
    Förstår inte vrf de säljer dessa på sidan överhuvudtaget, de står ju t om : Nu kan du äta pasta med gott samvete???? Måste nog skicka ett mail och fråga dom.
  • helene306
    Annamamma 83 skrev 2010-07-21 09:14:50 följande:
    Jag kolla i skafferiet.
    Våra fullkorns pennor var 65/100g. vanlig spagetti 75/100g.
    Förstår inte vrf de säljer dessa på sidan överhuvudtaget, de står ju t om : Nu kan du äta pasta med gott samvete???? Måste nog skicka ett mail och fråga dom.
    Nej jag förstår inte heller. Det är ju inte low carb för 5 öre!

Madde: Banan och pärngröt är ju betdligt godare än andra puréer
  • Annamamma 83

Har börjat med ditt tips på frukost också Helene!
    Gör en smootie på turkisk y. , mjölk eller grädde,sen har jag tagit frukt eller bär!
    Verkligen perfekt för mig som inte får i mig frukost annars,så skönt när man dricker det.
    O ja mår så mkt bättre. Brukar va extremt trött vid lunchtid annars o verkligen mår kass
    inte konstigt när ja bara druckit kaffe på tom mage.
    Detta passa mig prima.
    Går dock trögt med vikten o börjar verkligen undra om de är nåt konstigt med min kropp..

• helene306
    Annamamma 83 skrev 2010-07-21 10:15:35 följande:
    Har börjat med ditt tips på frukost också Helene!
    Gör en smootie på turkisk y. , mjölk eller grädde,sen har jag tagit frukt eller bär!
    Verkligen perfekt för mig som inte får i mig frukost annars,så skönt när man dricker det.
    O ja mår så mkt bättre. Brukar va extremt trött vid lunchtid annars o verkligen mår kass
    inte konstigt när ja bara druckit kaffe på tom mage.
    Detta passa mig prima.
    Går dock trögt med vikten o börjar verkligen undra om de är nåt konstigt med min kropp..
    Skönt att du hittat en frukost som funkar! Jag har snöat in på ägghalvor men majonnäs och räkor. Riktigt lyxigt och gott 

Vikten ... *suck* Min kropp är också konstig, den vägrar släppa på fläsket  Här har vågen parkerat sig på 71 pannor och verkar inte ge med sig alls! Jag kan gå ner till 70,4 men sen går jag upp till 71,8 och därimellan pendlar jag. Måttbandet visar inget resultat heller. Jag antar att amningen påverkar för jag är hungrig när jag i normala fall inte varit hungrig. Nu måste jag tex ta kaffe med grädde eller kokosfett på fm för att inte vara vrålhungrig till lunch. Förra året hade jag inga problem med att vara ohungrig i 6 timmar. Nu måste jag verkligen ha något var 3:e timme. Men tja, jag kör på. Unnar mig godis och sånt jag vill ha. Jag mår ju betydligt bättre och är pigg trots att jag knappt får någon sömn alls. Så länge jag mår bra kör jag på Helgens fuskande har dock visat sig i 2 dagar nu. Varför lär man sig aldrig??
  • Annamamma 83
    helene306 skrev 2010-07-21 10:38:15 följande:
    Skönt att du hittat en frukost som funkar! Jag har snöat in på ägghalvor men majonnäs och räkor. Riktigt lyxigt och gott 

Vikten ... *suck* Min kropp är också konstig, den vägrar släppa på fläsket  Här har vågen parkerat sig på 71 pannor och verkar inte ge med sig alls! Jag kan gå ner till 70,4 men sen går jag upp till 71,8 och därimellan pendlar jag. Måttbandet visar inget resultat heller. Jag antar att amningen påverkar för jag är hungrig när jag i normala fall inte varit hungrig. Nu måste jag tex ta kaffe med grädde eller kokosfett på fm för att inte vara vrålhungrig till lunch. Förra året hade jag inga problem med att vara ohungrig i 6 timmar. Nu måste jag verkligen ha något var 3:e timme. Men tja, jag kör på. Unnar mig godis och sånt jag vill ha. Jag mår ju betydligt bättre och är pigg trots att jag knappt får någon sömn alls. Så länge jag mår bra kör jag på Helgens fuskande har dock visat sig i 2 dagar nu. Varför lär man sig aldrig??
    som jag då.
    Jag ser 73 ena dagen och 74  andra. Blir så trött alltså. minsta ytte pytte fusk och den pekar upp igen!
    Tänk att vågen visa 61 innan jag blev gravid. Jag kunde ha 27 tums jeans från gina t.
    De känns rätt ofattbart just nu. tror inte ens gina har några jeans som passar min kroppsform just nu
  • Omidvar
    helene306 skrev 2010-07-20 13:26:37 följande:
    Alva sover sällan på dagen. Hon slumrar vid bröstet men vaknar om man lägger henne. Ibland kan hon överaska och sova en timme men det är sällan. På natten har hon börjat sova sämre nu sen några dagar tillbaka, Ammar en gång i timmen, vevar med armarna och sparkar med benen.
    Så det finns andra än jag som har sömnbrist
  • Madde01

Nytaget kort på Julius när man ligger på magen på golvet .
    Fast han fuskar o rullar över till rygg efter någon minut bara Tungan ute
  • guckelis

Har inte varit med o följt er innan -men tänkte "haka på" nu :)
    Ella e född den 11 april o e minst lika söt i verkligheten som på bilden (Känner att jag dock kommer få lite skit för tröjan... De e Pappa Linus som e skyldig till den)
Svar på tråden Aprilmammor 2010