Aprilmammor 2010
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
helene
fick detta svar idag
Hej Anna!
Skillnaden på denna pasta och "vanlig" är att denna är gjord av resistent stärkelse = kolhydrater som inte kan tas upp av tarmen utan passerar direkt, så en portion innehåller då bara 5 "effektiva" kolhydrater. Om man inte är superstrikt LCHFáre kan man utan problem unna sig denna pasta då o då! Den smakar dessutom precis som "vanlig"!

Julius hittade alldeles nyss sina fötter 
Han drar upp bena i luften o försöker fånga dom 
Idag har Algot sovit sitt längsta!
Åt välling 23.45 igårkväll och sov till kl 8 imorse, härligt!
Han sover alltså på kvällen han med, men inte längre än vad han gör på dagen typ.
Oftast ligger han o sover i vårt knä i soffan och de tycker jag är supermysigt!
Han sover fortfarande i sin ligginsats till vagen. Mest för jag är lite bekväm,skönt o ha han emellan oss när han vaknar o vill ha nappen och för spjälsängen står närmast fönstret o nu behöver vi ha de öppet på natten.
Så när han sover på kvällen så ligger han i enkelvagnen här nere.
Vi har våra sovrum uppe och ja vill inte att han ska ligga där uppe medan vi sitter här nere. Skönt o ha han nära!
Annamamma: Tack för att du delar med dig av svar! Jag läste lite till igår och det står ju i en ruta om detta som du fått i ditt svar. Mad andra ord är de ok och jag skulle beställt *muttrar* David äter ju en del pasta och det är ju bättre med såna här makaroner än vanliga.
Alva sover olika. Somnar för natten runt 21.30-22 och sover till 9-10 eller 11. Det är olika. Jag ammar olika under natten och ammar jag innan jag går upp kan hon sova till de tider jag skrev. Jag går upp mellan 8-9.
Hej tjejer
Lika klibbigt och varmt i övriga landet oxå eller? Just nu har vi 28 grader varmt inne trots att vi haft öppen hela dagen, luften står bara still 
Ang sömn så sover Noel rätt hyffsat. Fast han har börjat sova mkt mindre på dagarna nu, brukar bli ett längre pass under dagen på kanske 1½-2 timmar men annars är det bara småslummer. Somnar för natten brukar han göra vid 20:30 ca, ibland vaknar han och vill äta lite vid 22:30-23:00. Sen har jag noll koll på hur natten ser ut som måste jag säga, ingen koll på tider alls! Han sover i sin spjälsäng fram till första nattamningen och sen får han ligga kvar där, men jag sover mig igenom amningarna, slänger bara fram bröstet om jag känner att han knölar
Men han äter oftast en gång på natten och sen snuttar han på rätt tätt på morgonsidan, men får han ligga i vår säng, slimmad mot mig och utan att hans klumpiduns-syster vill att han ska kliva upp så kan han lätt ligga halva dagen och slumra
Noel väger nog ca 6,3 kg nu och är drygt 60 cm, är ett tag sen vi mätte nu
Slänger in en bild på lillkillen ![]()

Gulliga ungar alla lägger ut bilder på
Bjuder på en jag med, men är lat och länkar. Bilden är tagen idag, när han är exakt 5 månader
www.anna-nyberg.com/2010/07/algot-5-manader.html
Vilka sötnosar alla har 
Har inte hunnit med att vara här inne på senaste, men har läst ikapp en del.
Ang sömn: Tuwa somnar runt 20-21 på kvällarna och sover till ca 01-03 då hon ammas och sedan sover hon till 05-07 ammas igen och somnar om en stund till. På dagarna är det varierat hur mycket hon sover ibland kan hon sova i flera omgångar men enbart 15-30 min åt gången eller så sover hon 2-4 timmar.
Idag var vi hos BVC och Tuwa blev vaccinerad, hon skötte sig exemplariskt vår lilla tös. Hon skrek till vid första sprutan, men blev lugn på en gång behövde inte ens trösta och efter andra så fick hon komma upp till mig och blev lugn på en gång. Hon blir 3 månader på söndag och är nu 62,5 cm och väger 5825 g.
Idag är det kyligt ute, inte alls vad man är van vid... men man kanske ska vara tacksam.
Kommer en bild på Tuwa när hon är på gymmet och tränar för första gången (men än så länge för liten för denna hantel)

Nu ska vi snart ner och titta på Timotej när de uppträder här i byn!
Barnen är saliga, Vilhelm har tjatat hela dagen och han värmer upp: pom,pom pom.....
Jag själv har dragit på mig de enda jeansen ja kommer i. O de är för de är mkt stretch.
Kan säga att ja inte kommer kunna sätta mig ner,för då kommer ja nog inte upp igen!
Pju, kommer kanske även få syrebrist,för ja inte kan andas. Men de är blåsigt o kallt ute så en tjock tröja döljer bilringen lite