• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • helene306

Madde: Sötnosen där!

Annamamma: Ha en skön semester!

RosaNapp: Hoppas dopet går bra! Jag tyckte det var skönt denna gång att vi inte blev så många, med David bjöd vi kompisar också. Du har flyttat nu alltså? Känns det bra? Att komma i ordning får ta sin tid, huvudsaken är att vissa köksbrylar, kläder och hyienartiklar kommer upp.

Skratt: Alva skrattar ordentligt flera gånger/dag och ler så fort man pratar med henne.Just det där djupa skrattet är underbart att höra! Hon utforskar sina händer ordentligt och snart tror jag nog hela handen kommer in i mun Vänder sig gör hon inte heller men det ser nära ut.

I morse satte Alva igång kl 5 och tjuttra, smacka på händerna, sprattla och veva. Åh!!! Kl 5 liksom! Hon höll på i över 1 timme innan hon tog bröstet och somnade om.

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Madde01

Vända sig om gör Julius utan problem, när han tröttnat på magläge vänder han till rygg o tvärtom Glad
    Men jag vill ha det där riktiga skrattet flera ggr ju .. Pratar gör han för jämnan ;p
    Jag var inte ensam om o ha problem vid 5.. Fast jag gav upp .. O gick upp o Julius somna i soffan.. hehe

• Tokis

Engla tar oxå sina fötter och ben hela tiden nu =)

• Madde01
    Tokis skrev 2010-07-24 19:04:33 följande:
    Engla tar oxå sina fötter och ben hela tiden nu =)
    Ja, visst är det gulligt :) Så fort man lägger ned Julius på rygg så börjar han ..
  • Tokis

Engla med men rulla... måste man det är ju ansträngande haha

• helene306

Tjenixen tjejer!

Här är det skitväder och det känns som hösten kommit. Jag gillar inte jättevärme men nu är det ju kallt! Igår roade jag mig med att sy lampkjolar och har precis gjort en till. Klart på 10-15 minuter

Igår såg jag en blåsa på Alva, ungefär i ljumsken men mer på låret. Jaha, blöjskav. Idag såg jag en blåsa på huvudet och en precis under halsen och jag misstänker vattkoppor på henne med. Det har gått 15 dagar sen David fick sina koppor. I veckan var hon gnällig men jag tänkte inte mer på det, idag är det gnäll, gnäll mot normalt. Hon vill inte ligga eller sitta själv och hon är svärroad. Vi får se om det kommer mer blåsor.

• Annamamma 83
    helene306 skrev 2010-07-25 15:54:02 följande:
    Tjenixen tjejer!

Här är det skitväder och det känns som hösten kommit. Jag gillar inte jättevärme men nu är det ju kallt! Igår roade jag mig med att sy lampkjolar och har precis gjort en till. Klart på 10-15 minuter

Igår såg jag en blåsa på Alva, ungefär i ljumsken men mer på låret. Jaha, blöjskav. Idag såg jag en blåsa på huvudet och en precis under halsen och jag misstänker vattkoppor på henne med. Det har gått 15 dagar sen David fick sina koppor. I veckan var hon gnällig men jag tänkte inte mer på det, idag är det gnäll, gnäll mot normalt. Hon vill inte ligga eller sitta själv och hon är svärroad. Vi får se om det kommer mer blåsor.
    Samma tråkiga väder här!
    Känns sådär halvkul och packa in i husvagnen då!
    Får hoppas de vänder!

Lampkjolen var jättefin! Älskar somsagt de där lantliga romantiska!

O nej, inte koppor på henne,Rynkar på näsan usch så jobbigt!
    Hoppas verkligen inte de är så, men de verkar ju inte bättre.
    Har för mig att om man får de när man är väldigt liten så är de stor risk man får de en gång till sen. vet dock inte om de stämmer men...
  • EowynAurora

harry har ammat jättedåligt hela dan o böjer sig bakåt som en båge nästan jämt när jag försöker amma honnom. han snuttar nån minut bara o d verkar inte som att han får i sig nåt   han sov MASSOR på dan igår oxå.
    när han har varit vaken så har han verkat nöjd (tror jag svårt o avgöra)  men samtidigt dämpad/lugn på nåt sätt.

han verkar inte ha feber , han hade 37.0 i förrgår o 37.6 idag. eller har han d??

hjälp vad tror ni?? hade velat ringa BVC men d e ju bara söndag idag. vart kan jag ringa annars??

Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • helene306

Eowyn: rING RÅDGIVNINGEN, 1177

oj, caps på

Annamamma: MM kan tänka mig att det inte är kul att packa. Inget känns kul idag. Och det verkar vara vattkoppor. Såg 2 till på vardera ben men klar vätska i.

• Annamamma 83
    EowynAurora skrev 2010-07-25 17:15:05 följande:
    harry har ammat jättedåligt hela dan o böjer sig bakåt som en båge nästan jämt när jag försöker amma honnom. han snuttar nån minut bara o d verkar inte som att han får i sig nåt   han sov MASSOR på dan igår oxå.
    när han har varit vaken så har han verkat nöjd (tror jag svårt o avgöra)  men samtidigt dämpad/lugn på nåt sätt.

han verkar inte ha feber , han hade 37.0 i förrgår o 37.6 idag. eller har han d??

hjälp vad tror ni?? hade velat ringa BVC men d e ju bara söndag idag. vart kan jag ringa annars??
    Tror inte han har feber, men han verkar ju slö, eftersom han sover så mkt.  Får de inte i sig mat blir de slöa o är de för slöa så orkar de inte äta, en väldigt ond cirkel!
    lycka till!
    ring som Helene sa, bättre en gång för mkt än för lite!
    kram
Svar på tråden Aprilmammor 2010