Aprilmammor 2010
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
jag hade min faster på telefon efter jag skickat inlägget, o ringde även 1177 sen. o båda sa i stort sett samma sak: att han nog e inne i en tillväxtfas o att han nog känner av min oro.
jag håller på bryta ihop av oro flera gånger om, jag e så slutkörd att jag e darrig.
ska ringa BVC imorn. nu ska jag gå sova. god natt.
helene: känns konstigt. På ett sätt lugnt, kanske för att det ändå tagit så lång tid att det blivit en process att vänja sig vid det och kanske också för att NÅGOT utöver samma gamla skit sker sas. Men ja, lådor och skit överallt
Dopet gick bra idag. E blev lite trött, men det kom mer mot slutet att han inte orkade hålla humöret på topp. Men det gick bra. Alla barnen var lugna och när det inte gick att sitta still så gick vi till kyrkans lilla lekhörna
Fina saker fick han också
Vad jobbigt att hon fått vattkoppor. Min äldsta grabb fick det när han var 3 månader och det blev jobbigt för honom. Han har ärr kvar efter några koppor. Jag helammade honom då och vad jag fick veta var att det inte är säkert att han klarar sig från det när han blir äldre iom att han var så ung. Återstår att se hur det blir med det.
Oj, kom på nu att det är bvc idag för E. Spruta mao. Och näst minste har inte sovit än och kommer inte hinna göra det innan bvc heller för snart är det lunch och sen direkt dit. Det ska bli spännande
Ser ut att bli regn också...
jag pratade med bvc i morse o sköterskan jag pratade med nämnde bara nåt om en svacka o att d inte var nåt att oroa sig över o sen sa hon nåt annat oxå som jag glömt nu. men summan av kardmumman: d var inget att oroa sig över,för han kissar o bajsar som han ska.
inatt vaknade han iaf själv o ville ha bröstet. och han har ätit halvhjärtat några gånger. men jag känner ändå inte att det är tillräckligt.
jag lyckades pumpa ur lite imorse( 80ml) som sambon försökte ge harry på flaska nyss. men han vägrade ta den o gallskrek. jag försökte säga till sambon att låt han få lugna ned sig lite o försök igen om några minuter. men eftersom vi hade ett STORT gräl igår om att jag "alltid klagar på honnom o att allt han gör är fel" så skulle han prompt tvinga i harry maten iaf, vilket han lyckades med(trots att harry gallskrek o grät). men jag ville hela tiden ta ifrån honnom harry. men då vrålade han bara "GÅ UT!!!" så jag vågade inget annat
jag vet inte vad jag ska ta mig till, o om jag skulle säga till sambon d minsta lilla så blir han skitförbannad.
försöker ringa bvc-sköterskan igen som jag pratade med i morse,men d e lättare sagt än gjort o få tag på henne.
kan man verkligen ringa 1177 hela tiden angående amning? jag ska inte vända mig till nån amningsjour eller nåt i första hand??
Eowyn- Rebecca är också inne i en period när hon bara småsnuttar en stund och sedan tappar fokus och sparkar och lever om. Det kan ju vara att det finns mindre mjölk, men de blir ju också mer och mer medvetna om omgivningen så att de inte ger sig själva tid att äta. Prova amningste 1 tsk vardera av fänkål, anis och kummin i 1 liter vatten, koka upp och låt dra, sila och drick. Det brukar få fart på produktionen.
Du kan ju också prova att lägga en tunn filt eller handduk över Harrys huvud när du ammar, så att han inte fokuserar på annat.
Hoppas att jag har lugnat dig något, försök att slappna av annars känner ju Harry att du är spänd.
Lycka till!
E väger nu nästan 6,7 och är 62 lång. 3 månader i lördags
JA, E äter lite snabbare och oftare på dagarna nu och längre och mer på nätterna. Händer för mycket runtom
Eowyn: försök släpp stressen och följ hans rytm och låt han bestämma. Prova amma i ett lugnt, lite svalare och mörkare rum på dagen om du kan så kanske han har lättare att koncentrera sig. Erbjud bröstet innan han hinner bli lite otålig. Ett av mina barn ville oftast att jag skulle gå och amma honom så att han såg vad som hände runtom hela tiden. Det kan du ju också prova, att gå är ju även lite lugnande.