• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • EowynAurora

jag hade min faster på telefon efter jag skickat inlägget, o ringde även 1177 sen.  o båda sa i stort sett samma sak: att han nog e inne i en tillväxtfas o att han nog känner av min oro.

jag håller på bryta ihop av oro flera gånger om, jag e så slutkörd att jag e darrig.

ska ringa BVC imorn. nu ska jag gå sova. god natt.

Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • RosaNapp

helene: känns konstigt. På ett sätt lugnt, kanske för att det ändå tagit så lång tid att det blivit en process att vänja sig vid det och kanske också för att NÅGOT utöver samma gamla skit sker sas. Men ja, lådor och skit överallt

Dopet gick bra idag. E blev lite trött, men det kom mer mot slutet att han inte orkade hålla humöret på topp. Men det gick bra. Alla barnen var lugna och när det inte gick att sitta still så gick vi till kyrkans lilla lekhörna
    Fina saker fick han också

Vad jobbigt att hon fått vattkoppor. Min äldsta grabb fick det när han var 3 månader och det blev jobbigt för honom. Han har ärr kvar efter några koppor. Jag helammade honom då och vad jag fick veta var att det inte är säkert att han klarar sig från det när han blir äldre iom att han var så ung. Återstår att se hur det blir med det.

• helene306
    EowynAurora skrev 2010-07-25 19:17:23 följande:
    jag hade min faster på telefon efter jag skickat inlägget, o ringde även 1177 sen.  o båda sa i stort sett samma sak: att han nog e inne i en tillväxtfas o att han nog känner av min oro.

jag håller på bryta ihop av oro flera gånger om, jag e så slutkörd att jag e darrig.

ska ringa BVC imorn. nu ska jag gå sova. god natt.
    Försök att ta det lugnt! Om du är orolig känner han av det och det kan mycket väl vara därför han tjorvar vid amning. Är du stressad blir han stressad. Så, andas och ta det lugnt, slappna av. Temperaturökning kan de ha utan att det är någon fara och kanske har du försökt amma mer idag vilket han inte velat och blivit arg. Känner han då av din oro blir det än värre.
    Kram!

Här hoppas jag på en lugn natt. Alva är mer gnällig och blir ledsen så fort hon lämnar famnen eller får ligga själv. Hon illvrålar med en gång. Fler blåsor har jag sett så japp, vattkoppor på barn 2 då
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • RosaNapp

Oj, kom på nu att det är bvc idag för E. Spruta mao. Och näst minste har inte sovit än och kommer inte hinna göra det innan bvc heller för snart är det lunch och sen direkt dit. Det ska bli spännande

Ser ut att bli regn också...

• helene306
    RosaNapp: Skönt att flytten känns bra, det påverkar säkert att det inet var ett hastigt beslut utan att du har haft lite invänjningstid. Jag har flyttat en del när jag var yngre, saknar inte alls kaoset med lådor men det får ta den tid det tar att komma i ordning. Hoppas bvc-besöket går bra idag!

Eowyn: Hur har det gått med Harry?

Alva är en prickig korv En koppa på vardera ögonlock, på benen, och mest på huvudet så hon är snyggt pudrad med potatismjöl Än verkar hon pigg och glad men det är mer gnälligt. Hon småäter också men det får jag ta.
  • EowynAurora

jag pratade med bvc i morse o sköterskan jag pratade med nämnde bara nåt om en svacka o att d inte var nåt att oroa sig över o sen sa hon nåt annat oxå som jag glömt nu. men summan av kardmumman: d var inget att oroa sig över,för han kissar o bajsar som han ska.

inatt vaknade han iaf själv o ville ha bröstet. och han har ätit halvhjärtat några gånger. men jag känner ändå inte att det är tillräckligt.
    jag lyckades pumpa ur lite imorse( 80ml) som sambon försökte ge harry på flaska nyss. men han vägrade ta den o gallskrek. jag försökte säga till sambon att låt han få lugna ned sig lite o försök igen om några minuter. men eftersom vi hade ett STORT gräl igår om att jag "alltid klagar på honnom o att allt han gör är fel" så skulle han prompt tvinga i harry maten iaf, vilket han lyckades med(trots att harry gallskrek o grät). men jag ville hela tiden ta ifrån honnom harry. men då vrålade han bara "GÅ UT!!!"  så jag vågade inget annat

jag vet inte vad jag ska ta mig till, o om jag skulle säga till sambon d minsta lilla så blir han skitförbannad.
    försöker ringa bvc-sköterskan igen som jag pratade med i morse,men d e lättare sagt än gjort o få tag på henne.

kan man verkligen ringa 1177 hela tiden angående amning? jag ska inte vända mig till nån amningsjour eller nåt i första hand??

• helene306
    EowynAurora skrev 2010-07-26 14:07:53 följande:
    jag pratade med bvc i morse o sköterskan jag pratade med nämnde bara nåt om en svacka o att d inte var nåt att oroa sig över o sen sa hon nåt annat oxå som jag glömt nu. men summan av kardmumman: d var inget att oroa sig över,för han kissar o bajsar som han ska.

inatt vaknade han iaf själv o ville ha bröstet. och han har ätit halvhjärtat några gånger. men jag känner ändå inte att det är tillräckligt.
    jag lyckades pumpa ur lite imorse( 80ml) som sambon försökte ge harry på flaska nyss. men han vägrade ta den o gallskrek. jag försökte säga till sambon att låt han få lugna ned sig lite o försök igen om några minuter. men eftersom vi hade ett STORT gräl igår om att jag "alltid klagar på honnom o att allt han gör är fel" så skulle han prompt tvinga i harry maten iaf, vilket han lyckades med(trots att harry gallskrek o grät). men jag ville hela tiden ta ifrån honnom harry. men då vrålade han bara "GÅ UT!!!"  så jag vågade inget annat

jag vet inte vad jag ska ta mig till, o om jag skulle säga till sambon d minsta lilla så blir han skitförbannad.
    försöker ringa bvc-sköterskan igen som jag pratade med i morse,men d e lättare sagt än gjort o få tag på henne.

kan man verkligen ringa 1177 hela tiden angående amning? jag ska inte vända mig till nån amningsjour eller nåt i första hand??
    Man vill ju inte bli tillrättavisad men att skrika och mata en gallskrikande och ledsen bebis är inget att rekommendera! Där gjorde din sambo fel. Han skulle lugnat ner både sig själv och Harry innan han fortsatte och eftersom han grät skulle han slutat. Usch, jag hade blivit vansinnig om maken gjort så! Ingen blir lugn och nöjd av sånt.
    Kolla på www.amningshjalpen.se Läs där och kolla efter telefonnummer till närmaste amningshjälp eller på meddelandebox 013-42494.

Det är säkert som bvc-sköterskan säger, Han är i en fas och småsnuttar han hela tiden så är det ingen fara. Så länge han äter, kissar och bajsar är det absolut ingen fara att oroa sig. Det är varken bra för dig eller Harry. Ta det lugnt, amma när han vill även om det bara snuttas, blir han arg-låt det vara för stunden eller lugna ner och försök nästa gång. Oroa dig inte. När ska du till bvc nästa gång?
  • EowynAurora
    helene306 skrev 2010-07-26 15:57:27 följande:
    Man vill ju inte bli tillrättavisad men att skrika och mata en gallskrikande och ledsen bebis är inget att rekommendera! Där gjorde din sambo fel. Han skulle lugnat ner både sig själv och Harry innan han fortsatte och eftersom han grät skulle han slutat. Usch, jag hade blivit vansinnig om maken gjort så! Ingen blir lugn och nöjd av sånt.
    Kolla på www.amningshjalpen.se Läs där och kolla efter telefonnummer till närmaste amningshjälp eller på meddelandebox 013-42494.

Det är säkert som bvc-sköterskan säger, Han är i en fas och småsnuttar han hela tiden så är det ingen fara. Så länge han äter, kissar och bajsar är det absolut ingen fara att oroa sig. Det är varken bra för dig eller Harry. Ta det lugnt, amma när han vill även om det bara snuttas, blir han arg-låt det vara för stunden eller lugna ner och försök nästa gång. Oroa dig inte. När ska du till bvc nästa gång?
    efter igår så kan jag ju bara drömma om att säga åt min sambo utan att han tänder på alla cylindrar. 
    tidigare då min sambo har haft hand om harry så har jag sagt till vad som funkar, när hans sätt uppenbarligen inte gör det. men d uppfattar han som att jag tjatar o att hans metoder inte funkar.
    jag vet inte hur jag ska få sambon att fatta. han e så _fruktansvärt_ ENVIS, d går för allt i världen inte att säga till han eller be han göra saker på annat sätt än just hans. han tror att han vet bäst. jag blir tokig på honnom *GRRR*
  • Dalia

Eowyn- Rebecca är också inne i en period när hon bara småsnuttar en stund och sedan tappar fokus och sparkar och lever om. Det kan ju vara att det finns mindre mjölk, men de blir ju också mer och mer medvetna om omgivningen så att de inte ger sig själva tid att äta. Prova amningste 1 tsk vardera av fänkål, anis och kummin i 1 liter vatten, koka upp och låt dra, sila och drick. Det brukar få fart på produktionen.

Du kan ju också prova att lägga en tunn filt eller handduk över Harrys huvud när du ammar, så att han inte fokuserar på annat.

Hoppas att jag har lugnat dig något, försök att slappna av annars känner ju Harry att du är spänd.

Lycka till!

• RosaNapp

E väger nu nästan 6,7 och är 62 lång. 3 månader i lördags

JA, E äter lite snabbare och oftare på dagarna nu och längre och mer på nätterna. Händer för mycket runtom

Eowyn: försök släpp stressen och följ hans rytm och låt han bestämma. Prova amma i ett lugnt, lite svalare och mörkare rum på dagen om du kan så kanske han har lättare att koncentrera sig. Erbjud bröstet innan han hinner bli lite otålig. Ett av mina barn ville oftast att jag skulle gå och amma honom så att han såg vad som hände runtom hela tiden. Det kan du ju också prova, att gå är ju även lite lugnande.

Svar på tråden Aprilmammor 2010