Aprilmammor 2010
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
hej alla
Underbart väder vi har.
Är inne och läser då och då och försöker finna tid till att skriva själv =)
Tänkte slänga in en bild på min lilla tjockis men har glömt hur man gör och jag är grå hårig nu. (efter alla försök)
kram på er
Margaux: jag håller på att separera, ofrivilligt och komplicerat. Jag skrev fel, 57 lång naturligtvis
Mullinuffan: tack
Har varit på 8 veckors kontroll med Algot.
De gick prima!!!!!!!!
Han vägde 4900g nu och 56 lång.
Nu kan vi börja gå varannan vecka till bvc, de är skönt, de har blivit lite tjatigt o springa där en gång i veckan..
Två sprutor fick han, tydligen får han följa vanliga kurvan när de gäller vaccin...
Hoppas han slipper feber o dyl.....
Hur gör ni andra som har flera barn?
Nu när de e så soligt är de jobbigt tycker jag, de stora killarna vill va ute o leka, o Algot sover så lite på dagarna, endast i famnen o i vagnen om man går promenad.
Lite svårt o veta var ja ska ta vägen när vi bara har ett enda träd på gårde, ont om skugga alltså o de blir lite enformigt o gå fram o tillbaka på en plätt som e typ 1*1 meter.
Funderar på o köpa ett partytält, så får ja väl gå där under o bära bebis...
RosaNapp: stor kram till dig!! förstår att många minnen kommer tillbaks, hur har det gått för dig med allt??
annamamma: förstår att det blir mycket att gå till bvc en gång per vecka, är det bara för att han är född för tidigt?? är har vi gått varannan, var tredje vecka nu, tycker det är tajt lixom!! härligt att han växer på
. ja att sätta upp nå't skydd är väl inte dumt eller bära i sjal, fast du kanske aldrig köpte nån??. för då kan man ju hitta en knytning som gör att barnet sitter mer skyddat mot solen. vår skrutta har helt plötsligt velat vara mer i vagnen o när hon väl somnat så är det bara till att ställa den på ett ställe vilket är skönt när Noah vill va ute. man vill ju gärna vara ute i fina solen o allt så jag förstår dilemmat!!
hipphipphurra: kul att se dig iaf, du får försöka igen när tekniken fungerar, hade varit kul att se din lille
har funderat lite kring mat, men tjälknöl och grekisk potatissallad är väl gott som mat nu i sommar o passar ju bra att förbereda i förväg, räcker till många på dopet
. Jag hade gärna velat ha ett sommardop, men orken tryter ju totalt, skulle nog aldrig orka o så flytt på alltihopa, blir lätt mycket då. så det får väl bli i höst i stället, får hoppas sommarvärmen håller sig kvar länge i år
.
RosaNapp! Gud vad trist, beklagar så mkt! Men vågar jag fråga vad som hänt? Ni har ju just fått barn ju...
Vi har så himla fint väder och jag har köpt en extra solskärm till vagnen, en sån som man binder på i baddräktstyg! Rekommenderas! Jag har en Brio Go och den har väldigt liten skärm annars.
Ha en fin fredagskväll alla! Jag ska ut med lilla familjen och ta mig ett glas vin i solen!
jo, jag tycker ocksa det är lite jobbigt med solen. Man vill ju vara ute, och speciellt dottern vill gärna att jag leker med henne, men sa har man Benjamin och inga träd i trädgarden... Lite svart. Trakigt da man maste vara i skuggan mesta tiden. Jag vill ju ocksa bli brun! Jag försökte senast idag övertyga mannen att vi behöver ett soltält till Ben, men han tyckte det var en onödig kostnad...
RosaNapp: Förstår att det drar upp minnen och gör allt extra jobbigt just nu! Många styrkekramar till dig!!
Annamamma: Skönt att han fått ok-stämpel och att ni slipper gå till bvc varje vecka nu framöver. Jag tycker det är rätt jobbigt att gå dit hela tiden och vi har gått varannan-var 3:e vecka men nu blir det oftare för att pensla naveln. Ett jädra spring där ...
Här har Alva upptäckt sina händer, undrar om hela näven åker in i mun snart?
Värmen: Ja, den är på gott och ont. Vi har bra med skugga här i trädgården så för Alvas del är jag inte orolig. Det är mest jag som lider nu, främst med min kraftiga handsvett. Jag brukar ju få Botoxsprutor i händer och armhåla men nu under amning vill de inte ge även om Botoxen verkar lokalt. Igår ringde jag för att se om det finns någon medicinering så nu är ärendet vidare till en läkare och jag ska få fatt i en barnläkare också för att dubbelkolla om det är ok. Läkaren sa igår att hon förstår att det är jobbigt men å andra sidan är det inget livshotande tillstånd jag har men det är fruktansvärt jobbigt att ständigt ha svettiga händer. Hela jag svettas mer och jag känner mig ständigt ofräsch. Det gör ju inte saken bättre att Alva ärvt värmekällan efter mig, hon blir jättevarm hon också så det blir lite svettigt vid amning
Jaja, nästa år blir det sprutor igen ... långt dit, evighetslångt ...