• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • hipphipphurra
    helene306 skrev 2010-06-07 10:14:19 följande:
    hipphipp: Hur gick tandemhoppet? Vad häftigt!

Movieprincess: Välkommen tillbaka och grattis till Tuva

Annamamma: Oj, tidig morgon för er! Jag har fått helt skilda barn, den ena (David) är morgonpigg och vaknar innan 7. Den andra (Alva) sover gärna länge. Det tackar man för men inte när storebror hoppar glatt ur sängen Ibland tenderar han dock till att förvåna och sover till 8 eller efter.

Jag håller på och grejar med försäkringar. Vi tecknade med TryggHansa och har det för både David och Alva. Sen ringde en säljare och de kom hit en kille med jämförelse mellan olika försäkringar. Då var Skandia bäst så nu ringer jag och grejar ... tråkjobb. Dessutom kom inte ett dopvykort fram så det rings både hit och dit ... Mitt i allt kom sotaren och plingade på dörren ... hoppsan det hade vi glömt, fram med stege.
    Det gick jätte bra. Jag kunde inte andas ut förrän han var nere på marken igen. De kallade det ett riskhopp eftersom min man väger över 100 kg (110) och är 195 lång. Killen han hoppade med var kanske 180 och vägde 70kg så allt hängde på att daniel gjorde som han sa i luften. Inte roligt att höra det minuterna innan de åkte upp. Men allt gick super bra och han vill ta certifikat och hoppa själv nu. Hur ska mina nerver klara det?
    Elias 3,5 år trivdes som ficken i vattnet han fick sitta i planet och var i centrum hela tiden.  Nu ser vi framemot att få filmen och fotona från hoppet.
  • hipphipphurra

Usch är så rädd i dag. Har känt mig lite skum i de nedre regionerna Skäms i går efter jag varit på toaletten var det precis som om något låg för hålet. Fick knappt in fingret, bad mannen känna och han tyckte också att det var skumt.
    Ringde 1177 och de tyckte att det lät som framfall eller böld, så nu väntar jag på att klcokan ska bli 11 så jag kan ringa bm för undersökningstid.
    Hallå jag är 27år detta händer väl bara gamla?

Är sjukt nervös just nu

kram kram

• helene306
    hipphipphurra skrev 2010-06-07 10:25:36 följande:
    Usch är så rädd i dag. Har känt mig lite skum i de nedre regionerna Skäms i går efter jag varit på toaletten var det precis som om något låg för hålet. Fick knappt in fingret, bad mannen känna och han tyckte också att det var skumt.
    Ringde 1177 och de tyckte att det lät som framfall eller böld, så nu väntar jag på att klcokan ska bli 11 så jag kan ringa bm för undersökningstid.
    Hallå jag är 27år detta händer väl bara gamla?

Är sjukt nervös just nu

kram kram
    Hoppas det inte är något och att det går bra. Framfall kan drabba alla åldrar tyvärr, tror det har med muskulaturen att göra men är inte säker. Kram till dig!!
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • hipphipphurra
    helene306 skrev 2010-06-07 11:21:47 följande:
    Hoppas det inte är något och att det går bra. Framfall kan drabba alla åldrar tyvärr, tror det har med muskulaturen att göra men är inte säker. Kram till dig!!
    Tack så mycket. Känner mig lite lugnare nu efter att ha pratat med bm. Fick tid i morgon 10.45 så ska hon kolla upp hur det står till.
    Pratade med mannen nu och han kommer hem tidigare från jobb + tar semester i morgon så jag kan få vila. Blev knappt någon sömn i natt för min del. Tankarna gick på högvarv.

Någon som kan förklara för mig hur man får in bilder i tråden? har glöt hur man gör och så som jag försökt kan man visst inte göra haha
  • 7 michelingodingar

Rosanapp:haha vad gulliga syskonen är då
    hoppas du snart kommit iordning på det nya stället,kan tänka mig att det inte är lätt o fixa allt själv heller!!

hipphipphurra: men usch då,hoppas inte det är framfall du fått man kan få det i vilken ålder som men det är nog mer vanligt bland äldre!! är ju muskulaturen som inte funkar som den ska vid framfall!!
    ojoj hjälp jag hade varit skitnervös om det varit min karl som skulle hoppa o sen att din är så lååååång och den han hoppa med ett x antal cm kortare o vägde dessutom mindre måste ändå sett rätt kul ut men skönt att det gick bra iaf!!

kopiera in bilder då tar du o markera bilden du ska kopiera hö.klicka på musen välj kopiera o så går du in hit och lägger in bilden!!

här har vi en liten herre som då inte tänkt o sova nått bara små pwernaps på några minuter så man kan ju inte göra så mycket för han skriker så fort jag lämnar han ju

• Annamamma 83

Verkade vara lugnt. Läkaren tror de är nån form av skorpa, men går den inte bort inom 1-2 v måste vi tillbaka...

Men han skrev ut medicin till grabbens allergier, han får utslag så ofta o reagerar så på myggor. varje myggbett svullnar upp nåt hemskt. Detta va medicin o ta var dag i förebyggande syfte. Dock envisades han med o skriva ut flytande, o ja kan lova att de får ja inte i min envisa son, så de kan ja glömma. Han sväljer tabletter jättebra, men läkaren ville inte lyssna.
    De tog ett blodprov, för o försöka få fram vad han är allergisk mot.
    De tog ett prov för inomhus o utomhus o visar de nåt,så får man gå vidare med vad de är?
    Ja förstod inte riktigt de där, hur ett prov bara kan visa för inomhus o utomhus? hmm
    någon som gjort liknande?
    Dock skulle läkaren nu gå på semster,så ja fick räkna med en månad innan han återkommer.
    Vilken pers de var, min 8 åring bestämde sig för o vägra ta blodprov, gapa o skrek o vägra ta fram armen, han är annars jätteduktig med sprutor o så, men idag hade han bestämt sig o va tvärtemot. Nu är nog han o ja osams resten av dagen, för han avskyr mig som tog med han dit, o fula skor har han tydligen också,så han gick i strumplästen hemSkrattande

• helene306

Barbamamma: Jag har också en liten här som powernappat och vägrat sova. Men skam den som ger sig! Nu har jag lagt henne på mage i spjälsängen (premiär!!) envisades med nappen och buffade/gungade/"skakade" sängen tills hon kom till ro. 1-0 till mamma

Annamamma: Skönt att dte inet verkar vra något. Jag har som mörkare fläckar i några leverfläckar men de är så konstant. Troligen kan han ha rivit/kliat så den blivit mörkare. Som jag fattar inomhus/utomhus-prover är för att kolla om han reagerar på något utomhus (pollen, gräs, hö, björk osv) och inomhus (kvalster, damm, djur osv) När jag gjorde blodprov fick jag som svar av läkaren "vi ser att du är allergisk men vet inte mot vad" Bra svar va?? Jag tjatade till mig ett pricktest för det visar mer exakt.
    Envisa barn vi har David tryckte på rätt knapp förut så jag gick i taket (eller kan det berott på att han räckte ut tungan och gjorde fula grimaser??) så han placerades vid bordet och jag förbjöd tv. Sen gick han upp och tjurade på sitt rum. Nu har han kommit ner och bett om ursäkt. Dock är jag lite irriterad fortfarande efter Alvas jädra knölande. Detta sovande! Igår sov hon inget långpass alls, endast vid bröstet och så har det varit idag också fram tills nu. Ibland har jag lust att dra från hela mammabiten ...

hipphipp: Ska du ha in dina bilder i tråden måste de först vara i ditt galleri. Lägg in en bild där, när den är i ditt galleri högerklickar du, kopiera och lägger in den här.

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • hipphipphurra
    7 michelingodingar skrev 2010-06-07 12:43:45 följande:
    Rosanapp:haha vad gulliga syskonen är då
    hoppas du snart kommit iordning på det nya stället,kan tänka mig att det inte är lätt o fixa allt själv heller!!

hipphipphurra: men usch då,hoppas inte det är framfall du fått man kan få det i vilken ålder som men det är nog mer vanligt bland äldre!! är ju muskulaturen som inte funkar som den ska vid framfall!!
    ojoj hjälp jag hade varit skitnervös om det varit min karl som skulle hoppa o sen att din är så lååååång och den han hoppa med ett x antal cm kortare o vägde dessutom mindre måste ändå sett rätt kul ut men skönt att det gick bra iaf!!

kopiera in bilder då tar du o markera bilden du ska kopiera hö.klicka på musen välj kopiera o så går du in hit och lägger in bilden!!

här har vi en liten herre som då inte tänkt o sova nått bara små pwernaps på några minuter så man kan ju inte göra så mycket för han skriker så fort jag lämnar han ju
    haha jag trodde min kropp va gammal trodde bara det drabbade äldre. Jag har kämpat på med knip övningar och allt hoppas det är något annat.

Jag såg inte när de satt i hop men kan tänka mig att det såg roligt ut. Den lilla killen hade min man på bröstet typ så innan hoppet satt min man utanför planet och den lilla killen höll all min mans tyngd ett tag innan han släppte usch

Jag har provar kopiera men när jag kommer hit till tråden finns det inte så att jag kan ta klistra in... skumt
  • hipphipphurra

Min nya pres bild togs 2 timmar innan Isak såg dagens ljus =)

• hipphipphurra

Tur man är envis Skrattande Denna bilden togs förra veckan 10 veckor gammal är Isak. Rund och go! 6630gr längden tog vi inte men va 57cm när han var 8 v
Svar på tråden Aprilmammor 2010