Aprilmammor 2010
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
RosaNapp: Tycker du att du märkt skillnad med Tuplermetoden? Har du kört länge? Jag glömmer bort det hela tiden .... inte undra på att magen pöst ut igen *suck*
Vad roligt att höra lite hur ni har det =) Jag ska på efterkontroll den 16/6 sen hoppas jag sätta igång att träna. Vi har ju "bara" ett barn än så länge så jag tycker inte det kommer bli svårt att hitta tid till träning. Kommer träna när pappan är hemma från jobb. Jag ammar ju inte heller så ingen tidspress. Tror det kommer bli jobbigare den dagen man börjar jobba! Nu får jag ju hela dagarna med sötnos så det kan faktiskt nog bli lite skönt att komma ifrån en stund på kvällen någon gång i veckan. Det som blir jobbigare är att hitta tid tillsammans alal tre eftersom mannen är fotbollstränare men men det löser vi =) Jag behöver verkligen träna, det märks, tränade inte under graviditeten och min kropp är verkligen nerbruten...
Dop snart för alla eller har någon haft?
Vi har dop på lördag!
Anton är nu 1 mån och väger dock bara 3850g men är 56,7 cm lång.
Han får inte ordentligt med mjölk från mig så har börjat lite med ersättning men han gillar det inte och får ont i magen :(
Har ännu inte bokat någon efterkontroll men däremot dop som blir den 11 sep så han kommer vara drygt 4 mån precis som syrran var.. :)
Ang amning och amma jämt. Han har nästan legat vid bröstet hela tiden sen han kom, men mjölken ökar ändå inte så han blir nöjd eller riktigt klarar sig.. :( Så tråkigt när man verkligen vill amma.
Kram till alla...
Var och vägde Saga i torsdags på hennes 7 veckors dag. Då vägde hon 4805 gr och var 57 cm lång (3640 och 50 vid födseln).
Jag ska på efterkontroll om en vecka, då har det gått 9 veckor efter förlossningen.
Dop har vi bokat till 3 juli så det börjar närma sig. Blir dop uppe i Kiruna så känns som att det är lite att ordna så här i förväg då det inte är på hemmaplan. Får baka och sådant i förväg och sen tårtorna får jag göra på plats samt pajer och sallad. Blir en liten pajbuffé före dopfikat. Har doptid kl.15.
am zandra: vi har haft lite olika men det har varit smörgåstårta, frallor med en massa gott pålägg och fika efteråt, tårta m.m men aldrig att vi haft något direkt matigt så tänkte om man skulle slå på stort nu när det är sista gången det blir dop som vi håller i
Emil är 3½ månad nu och vägde för nån vecka sen 6800g och var 60cm lång
Träning: Japp, jag tränar! Powerwalkar nästan varje dag och går på spinning några ggr i veckan. Börjar sakta med säker gå ner i vikt nu, kör även viktväktarna. (ammar inte)
Efterkontroll: Nej har inte varit och funderar på att inte kolla heller! Har inga som helst besvär eller stygn som ska kollas. Prev.medel vill jag nog inte ha. Har varit utan prev.medel länge innan Emil så det ska nog gå bra att fortsätta utan nu med
Dop: Blir inget dop! Är inte troende för fem öre så det känns helt fel att döpa Emil. En namnfest däremot blir det förmodligen i sommar.
Dop: Idag ringde prästen tillbaka. Han har semester hela juli och väntar vi till augusti blir säkert Alva för stor för dopklänningen så den 27/6 kl 13 blir det av
Eftersom det blir vid 13 kör vi säkert någon fika istället för mat. Folk hinner äta innan. Namnen blir Alva Lissie Elisabeth Löfvendahl.
Ska e om jag får fröken till att somna här nu snart. Hon har inte sovit sen 8.30 imorse, eller jo det har hon men korta pass och hon är så trött. Det har blivit upphackat idag. Hämtade nya bilen på förmiddagen och det är ju en fördel om man tar med sig nycklarna
Ena paret satt i bilen och den låste säljaren igår när vi slutförde affären och vi fick andra paret nycklar med oss hem. För en gångs skull hade maken hängt in nycklarna i nyckelskåpet, annars ligger de i hans jackficka så det blev att åka hem och leta efter nycklar.
bäbbä: Vilken härligt rund och go kille du måste ha hemma ![]()