• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • helene306

hipphipp: Skönt att allt läkt bra efter förlossningen, hoppas det inet visar mer nu då! Hamsterkinder har Alva också, det är det första folk kommenterar: Vilka runda kinder Vår lilla tjockis

Hus: Vi jobbade som bara den förra året så i år är det lite småprojekt hit och dit. Huset dränerades -08 så förra året skulle alla gatstenar tillbaka. Vi hyrde in en firma men maken la en del också och det tog tid! Sen målades husgrunden och vi körde stenkross och fixade till. Taket byttes och skjutdörrar sattes in i uteplatsen. Det är mest maken som grejar, jag får roa mig med att plocka efter alla 3 här inne. När Alva sover grejar jag i trädgården mest. När maken har semester är det fönsterbyte som hägrar sen ska vi väl få upp en vägg i vårt sovrum så Alva får ett rum och vi ska bygga sovplats där vi har barbordet på övervåningen nu. Men, det får maken göra. Vi skulle ta det lungt i år men det blir en del som ska fixas ändå...

Madde: Jag skulle också vara skitförbannad efter ett sånt bvc-besök. Varför skulle hon lugna när hon redan var uppstressad? Det känner ju han och mamma tröstar bättre än någon okänd. Sicken tant alltså! Hoppas nästa besök går bättre. egentligen skulle ni säga ifrån, det går ju (iaf på vår landstingshemsida) att ge synpunkter på vården. Kanske skulle vara något?

Skatten: Kollar jag på skatteverkets sida ska jag fått pengarna utbetalt den 6/6 men inga pengar finns på mitt konto. De pengarna går till fönsterköpet.

Ain: Jag kan fuska i veckorna också men det blir dessto mer på helgen ...

Här är vårt familjefoto i tidningen:
    http://www.corren.se/mer-pa-corren/bb-nytt/?articleId=5177541

(hoppas det funkar)

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • lunaria

annamamma: oj då, 5,3kg är ju jättemycket så jag förstår ju att du trodde Algot skulle va mindre . men se det samtidigt positivt, du får antagligen betydligt mindre bekymmer med ryggen som fått bära runt på en såpass liten bebis jämfört med en annan . usch va jobbigt med mensen!

vi bor bara i lägenhet, men håller på att packar och kör grejer med skrinda till vår nya lägenhet. känns lagom kul, inte alls!! o det har allmänt blivit kaos här i hemmet pga makens diagnos o att jag är totalt slut. jag försöker tänka att det kommer en dag imorgon oxå .  

madde: men herregud, jag hade ju bytt bvc-sköterska direkt!! hade aldrig accepterat att någon tagit mitt barn på det där viset och kränkt ens roll som föräldrar . vet själv hur man tog och blev överkörd av bvc-sköterskan i såna frågor vi egentligen visste bäst om själva..denna gång lyssnar jag med ett halvt öra av vad bvc-sköterskan säger, vi har ju kunskap om hur det är att vara förälder till vårt barn o det vet inte hon..oj fettknölar, det var det roligaste jag hört . är själv född med sk "pärltänder". kallades iaf så förr..

hipphipphurra: skönt att allt läkt som det ska på det viset, hoppas det går bra vid nästa undersökning då, håller tummarna!!

Ain: vilken härlig uppenbarelse du kom fram till, underbart. så kul att du kan visa upp din mage på kanarieöarna när du åker dit . hoppas ni får det riktigt fint nu o njut så mycket!! usch, det där med skatten verkar alltför krångligt, hoppas ni inte får världens restskatt nu då

jo maken fick tillbaks skatten idag, men det var en tusenlapp...sen har jag tjänat för lite pengar för att betala nån skatt iaf så jag får väl se i augusti om jag får tillbaks nån skatt..
    ang vikten så har jag nog minskat ytterligare, men om det är så som jag befarar så beror det på mina sköldkörtelhormon . magen o kroppen är riktigt dålig så vissa dar har jag magknip o kan knappt äta någonting medans andra är jag så hungrig så att jag skakar om jag inte får i mig tillräckligt fort. så jag lär nog öka i vikt när jag väl blir frisk igen då...

• Annamamma 83
    Ain
    Underbart att du känner så inför bikinisäsongen, du har ju helt rätt!
    Jag vill själv känna så, men dessvärre gör jag inte det.
    De blir nog ingen bikini för mig i år, frågan är om de blir de nåt annat år heller.
    Hatar min mage. Mina bristningar är vita, men de gör så min mage blir skrynklig när ja går ner i vikt. O så har ja en bristning precis över naveln vilket gör att de hänger som en skinnflik i naveln dåObestämd
    Efter första barnet var magen helt perfekt, inte en skråma fanns på min kropp, men då var ja också 19år när ja fick min första son. Kroppen har nog lättare o ta en graviditet då.
    Trodde ju jag helt enkelt hade flyt,men så var de ju inte märkte jag efter barn nr 2Förvånad

Helene
    Jättefint kort i tidningen!
    det låter även som ni får/har ett jättefint hus!
    Jag vill också lägga sten, men just nu har vi många fler prio ett att fixa och lägga pengarna på!
    *Avis*Flört

Am sandra
    låter ingen höjdare de där med o dra skrinda!
  • helene306

Annamamma: Tack Vi hade ju alla gatstenar sen innan, det lät den förra ägaren lägga och jag är tacksam att vi slapp köpa för de var inte billiga fick jag höra. Alla våra skattepengar gr till fönstren maken beställt. Maken får ca 30.000:- tillbaka för stenläggningen  (ROT-avdrag). Annars hade alla pengar betalat av lån. Det är kul, nästan jämt Jag lär absolut inte visa mig på en offentlig badplats i år och bikini tar jag inte på mig. Jag är dessutom i behov av en ny

Ain: Underbart, härlig uppenbarelse!! Jag har resonerat detsamma men jag kan ändå inte förlika mig med min kropp.

Har haft en dust med maken och det slutar som det alltid gör, jag har fel och hittar på/ljuger. Jag är trött på nästan allt och är irriterad varje dag, det går ut på David bland annat. Ibland har jag lust att säga upp mig från mammarollen. Maken är i Karlstad och han visste inte om han skulle orka träna. Istället skulle han nog äta något lätt. Tänk om jag kunde få fundera på samma?? Lugn och ro, äta i lugn och ro, tona håret, ta en långdusch, egentid, vara ifred ... vad är det?? Och när jag påpekar att jag är trött på att ständigt städa efter 3 barn och inte mår bra, ja då får jag skylla mig själv, typ så är det att vara mammaledig. Jag kan inte prata med maken tyvärr, det har han från sin familj. Är något lite jobbigt så pratar man inte om det.

• Madde01
    Usch, nu har feber reaktionen kommit på lilleman, han o jag somnade i soffan o vaknade vid 18.30 tog temp efter ett litet tag 38,6 stackarn Rynkar på näsan o nu ligger han här i min famn o sover..
    Och jag har verkligen mått piss hela dagen sen morgonens händelse Rynkar på näsan
  • Madde01
    Helene - Verkligen super fin bild, o vad rund o go alva ser ut Skrattande älskar knubbiga bebisar, Julius ser också ut som en liten bulle nu mera Skrattande
  • helene306

Madde: Förstår att du inte mår något vidare efter vad som hänt idag men försök att tänka om, det är hon som gör fel, inte du! Tack Hon är en redig knubbis, valkarna på benen är gosiga

Nyss kaskadkräktes Alva, BIG TIME! En liten rap blev en ulkning och tjorv i halsen och sen kom allt, det bara sköljde ur henne! På mig, henne, soffan, golvet ... Hoppas bara det var det så det inte blir mer inatt.

• Madde01
    helene306 skrev 2010-06-08 19:31:08 följande:
    Madde: Förstår att du inte mår något vidare efter vad som hänt idag men försök att tänka om, det är hon som gör fel, inte du! Tack Hon är en redig knubbis, valkarna på benen är gosiga

Nyss kaskadkräktes Alva, BIG TIME! En liten rap blev en ulkning och tjorv i halsen och sen kom allt, det bara sköljde ur henne! På mig, henne, soffan, golvet ... Hoppas bara det var det så det inte blir mer inatt.
    (¯`°•.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.•°´¯)
    Älskar också dom, där småvalkarna.. Brukar klämma lite när det är blöjbyte Skrattande

Har en fråga till, tänkte det är lika bra att fråga er :) Hon på bvc sa även att man absolut inte ska ge alvedon förns det är läggdags i värsta fall, hon vill knappt att man ger då.. Men jag menar på att när han nu vaknar nästa gång om det gått upp till 39 måste man väl ge alvedon? För det sänker väl febern, elr är jag helt ute o cycklar? Ni tycker väl jag är helknäpp, men vet inte vad man ska tro när hon säger så konstiga saker Obestämd
  • Margaux

Hej tjejer!

Nu har det visst dragit iväg i tråden...

Jag har varit på mammaträff idag och även fått lilla León undersökt av en sjukgymnast! Allt var bra, men fint att kunna fråga om selar, bilstolar, utveckling etc.... León väger idag 5445gr och ser ut så här i sin Argentina team-tröja! 

• Margaux

Var tog bilden vägen? Grrrrrrrr....

Hipphipphurra: Låter jätteläskingt med ditt underliv, skönt att det verkade vara bra!! Jag fick ultraljud när jag var på efterkontroll för att se att livmodern var helt ihopdragen etc. Var ett jättebra besök!

Madde, jag hade bytt sköterska ögonaböj och också klagat till hennes chef.... Så får man väl inte göra!! Hoppas febern inte blir långvarig!

Svar på tråden Aprilmammor 2010