• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • Margaux
    Madde01 skrev 2010-06-08 19:47:55 följande:
    Älskar också dom, där småvalkarna.. Brukar klämma lite när det är blöjbyte Skrattande

Har en fråga till, tänkte det är lika bra att fråga er :) Hon på bvc sa även att man absolut inte ska ge alvedon förns det är läggdags i värsta fall, hon vill knappt att man ger då.. Men jag menar på att när han nu vaknar nästa gång om det gått upp till 39 måste man väl ge alvedon? För det sänker väl febern, elr är jag helt ute o cycklar? Ni tycker väl jag är helknäpp, men vet inte vad man ska tro när hon säger så konstiga saker Obestämd
    läkaren sa 40 när vi var på 6v kontroll... Vi frågade för att vara på den säkra sidan och han menade att då kan man ge alvedon och även prova att kyla ner barnet med svala handdukar etc..
  • Margaux
    helene306 skrev 2010-06-08 19:31:08 följande:
    Madde: Förstår att du inte mår något vidare efter vad som hänt idag men försök att tänka om, det är hon som gör fel, inte du! Tack Hon är en redig knubbis, valkarna på benen är gosiga

Nyss kaskadkräktes Alva, BIG TIME! En liten rap blev en ulkning och tjorv i halsen och sen kom allt, det bara sköljde ur henne! På mig, henne, soffan, golvet ... Hoppas bara det var det så det inte blir mer inatt.
    Stackare!! Hoppas soffan tål den typen behandling! Jag ska köpa ny för vi har en cremefärgad... fungerar fint med bebiskräk men blir värre med småbarn... Tänker läder som man kan torka av!
  • Ain
    Annamamma 83 skrev 2010-06-08 18:36:23 följande:
    Efter första barnet var magen helt perfekt, inte en skråma fanns på min kropp, men då var ja också 19år när ja fick min första son. Kroppen har nog lättare o ta en graviditet då.
    Trodde ju jag helt enkelt hade flyt,men så var de ju inte märkte jag efter barn nr 2Förvånad
    Hehe, jag tänkte nästan lika efter Miriam. Bara nagon liiten bristning och en liten rynka över naveln. Hmm, annat är det denna gang! jaja, förhoppningsvis blir det bättre med tiden. För trots att jag faktiskt tycker att kroppen är helt ok, och ungefär som alla andras, skulle jag ju inte ha nagot emot att ha en smalare och mindre rynkig en

Helene: vilken fin bild! Gullig storebror
    Men trakigt med din man. Min man är förresten ocksa sadär att han inte vill prata om saker som inte funkar. Men da kan det ju aldrig bli bättre! Dessutom vill han alltid hitta "rätt" och "fel", och det är ju inte alltid sa enkelt. Oftast är det ju inte nagon eller bada som har "fel". Men det kan ju ända inte funka eller kunna förbättras, och pratar man inte om det kan det ju bli riktigt jobbigt...

zandra: usch vad jobbigt med flytten - men försök fokusera pa hur skönt det kommer att bli när det är färdigt!

Vi (dvs jag) har packat och packat idag. Som tur var är svärföräldrarna här och har tagit hand om barnen, och att laga mat, tvätta, stryka osv Nu är allt nästan klart inför imorgon iaf. Vi maste aka iväg till flygplatsen kl. 05:00 imorgon. Usch...

Madde: jo men nog maste man fa ge febersänkande om de har sa hög feber? Det skulle jag göra iaf.
  • Madde01
    Ain- Ja, för jag trodde alvedon var febersänkande ..

nu har han iof somnat om igen efter 10min ammning, han vaknar ibland äter lite o somnar om.. Är väl kanske lika bra han får vila Rynkar på näsan Vakna o äta när han känner för det..
  • Mistoffelees

Var på BVC för 2 månadrskontroll idag, har en lite tjockis här hemma, Wincent är 8 veckor imorgon och väger nu hela 7300 gram till sina 61 cm    Ja han följer visst sin storebrorskurva som också vägde ungefär så mycket vid 8 veckors ålder. Ja det är väl gräddmjölk i tuttarna denna gång med .

Läser här inne varje dag men kommenterar inte så ofta, kul att följa hur det går för alla med sina små knoddar

Ja Wincent sover i bärselen, han vill inte ligga själv på kvällen, sover ofta i sin vagn på dagarna eller bärselen och sover bredvid mig på natten. Önskar jag hade ett barn som ville sova själv i sängen utan problem , blev visst inte så denna gång heller.

• RosaNapp

smurfan: här har alla killar velat sova bredvid mig på nätterna. Det ska vara självständiga damer till att sova själv . Nä, men jag skulle nog kunna få lillebror att sova i egen säng på natten, bara jag som är lat . Fryser ju som en tok också och han värmer gott

Ska till bvc imorgon. Tror inte lillebror passerat 6kg.

Nä, ska nog slänga mig i säng nu. Lillebror vill nog snart har mat igen och jag är väldigt trött. Den här flytten tar både fysiskt och psykiskt på mig. Idag försökte jag få ihop lite mer möbler, men hade inte rätt verktyg så det blev egentligen inget gjort. Vill inte ha dit allt med en gång heller. Barnen kommer riva runt och ha sig tids nog ändå, kan ju vara skönt att slippa det när möbler ska fixas med iallafall.

• Movieprincess

Tack för välkomnandet :) det är en sån trevlig tråd detta!  *gilla*

Här blir det inte bikini det kan jag lova! Har fortfarande kilon från storebror att gå ner så... det är bara att sätta fart!

Tuva har magknip så hon ligger sällan längre än 5min själv om vi inte är ute och går då kan hon sova läänge i vagnen.

♥Liam 080314 ♥ liamojag.blogg.se ♥Tuva 100416♥
  • lunaria

helene: va jobbigt med din make . ni kan inte sätta er ner o prata om att ni måste kunna ventilera er om både negativa och positiva saker?? makens släkt är ju också tyvärr så, frågar hur man mår, men avfärdar en som löjlig om man säger att man inte mår så bra eller allt inte är okej. och om du har det jobbigt med ungarna eller är trött så måste du ju kunna få säga det och få stöd!! *kram*

madde: vet att de brukar säga att man först och främst ska försöka ha det svalare och få ner tempen på dte viset, minns inte riktigt varför. men gå ni på magkänslan, nu är det ju så varmt hela tiden så feber är ju ingen höjdare!! stackars liten . förstår att du fick reaktion på det hela, är ju helt naturligt, men du är en jättebra mamma ska du veta .

Ain: oj, då har du redan rest iväg nu då, kul

margaux: kul med mammaträff .

smurfan: vilken stor kille du har . ja det där med sömnen är helt otroligt vad lika de kan bli, Linn är precis likadan som sin bror .

RosaNapp: usch, din flytt låter inte rolig alls!! hoppas du lyckas få till det med verktyg o sån't.

movieprincess: ni har ingen minifom som kan få ut gaserna eller så?? är hon ofta så där?? jobbigt att vara vaken så där sent

ja inte kommer jag sätta på mig nån bikini i sommar eller för alltid!! huden hänger så man ser inte ens att jag har en navel och så är den totalt rynkig.sonen petar ofta äcklad på magen o drar lite i huden samt letar efter naveln. han var ju så fascinerad över den när jag var gravid så det r väl skumt att den är så platt

sovit jättedåligt inatt, är så mycket krångel och stök kring allt här hemma så jag är så less o sover oroligt och drömmer mardrömmar när jag väl somnar. ångrar inte att Linn finns, men ibland undrar jag om inte mina barn förtjänar någon annan mamma. känner inte att man räcker till någonstans faktiskt, skulle vilja klona mig till 10 pers. och så tänker jag att många andra har fler barn och då undrar jag hur de får till vardagen på ett fungerande sätt.

Svar på tråden Aprilmammor 2010