• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • Kix2010

Hej hej!
    Som vanligt så kikar jag numera bara in här lite ibland å är inte alltid så uppdaterad med vad ni pratat om....Drömmer Men är det någon som vet hur det fungerar med mammagrupperna? Är det BVC som anordnar dem eller? Å när brukar de isåfall samla ihop folk till dem?
    Skulle ju va skoj å träffa lite andra nyblivna mammor å prata av sig lite! Cool 

Skrev lite här om vikten sist...det går fortfarande trögt för mig. Har kört med lite GI (dock slarvat lite, men har ändå ätit mkt nyttigare än innan) men det har inte hänt nåt på vågen... Trist!
    Hur går det för er andra?

Idag blev min Meija 7 veckor! Tiden går fort!! Hon har växt 6 cm sen födseln och ökat 1 kg i vikt. Snacka om att bäbisar växer!

• Madde01
    Kix- här hos oss är det BVC som anordnar o drar in folk till mammagruperna.. Super skoj faktiskt, trivs toppen i min mammagrupp jag Glad Jag gick med när Julius var 2månader o dom andra barnen är  väl födda i Februari sen är det 2 som är några månader äldre..
  • lunaria

Ain: så fina ni var på bilden

movieprincess: välkommen tebax, klart du får va med igen

annamamma: kul att grannen ska få barn, hoppas den inte blirstor då . här har det varit tvärtom, när Linn var fyra dagar så var vi ute o då var det en som kollade ner i vagnen och frågade om hon va en eller två månader gammal .

barbamamma: haha, vilken bestämd kille du har . så är med att titta åt bara ligga åt ett håll var Noah också, men Linns huvud far åt alla håll o kanter om det är nåt intressant..ja här var det bara korta stunder Linn sov, men hon sov hela natten här istället

helene: oj det är fullt upp för er då . har Skandia på Noah o velat hit o dit ang det. funderar på länsförsäkringar också..jaa ett myller det där .

hipphipphurra: usch, läste ju om det på fejjan, önskar dig lycka till idag!! förstår att det är jobbigt . usch, är glad över att min make aldrig ens skulle fundera på att hoppa sån't där .

Linn ville inte sova igår o åt precis hela tiden, men inatt sov hon iaf från 21-4,5-7.30 . Nu har vi börjat få lägga undan st. 62 alltmer, jisses vilken stor madame vi har. o hon är ju så mycket före än vad Noah var i samma ålder. hon har så stabil nacke och lyfter huvudet utan problem. iofs ligger hon ju jämt på mage så hon får väl mycket träning när hon ska böka sig till rätta .

• Annamamma 83

Nu har min mens kommit tillbaka, trodde de va den som kom strax efter avslaget slutat,men de var de nog inte.
    De fullständigt forsar ur mig. hade ändå en plus binda inatt som blev överfull o läckte i sängenKräks
    Men skönt att min kropp ställer om sig,så kanske även de händer nåt med vikten!
    Står fortfarande på samma ställe, går upp o ner ett kg hela tiden. några dagar gi,ner ett kg,sen kommer helgen o ja kan inte motstå gott, upp ett kg.
    Så har de hållt på många veckor nu!
    bara o inse att jag o kolhydrater inte hör ihop! suckar djupt!

• Annamamma 83

Am zandra
    Ja , nu får bebisen komma ut. de var bf i lörd, men ja mötte dom imorse ,så inte än iaf.
    prata med en kompis på fb. hon fick sin tös 3 mån efter Algot.
    Så ja tänkte ju att hon hade en liten en. icke då. 5300 vägde hon nu o Algot 4900.
    Ja,ja min grabb växer nog om alla de där töserna tids nog!

• helene306

hipphipp: Hoppas det går bra hos bm idag! Vilken rund och go kille ni har!

Kix: Här ordnade vår bvc mammagrupp. Jag kunde tyvärr inte gå första gången som var förra tisdagen så jag får sikta på nästa gång. Vikten ska vi inte tala om, det går åt fanders för mig ... Allt verkar dessutom satt sig på mittendelen. Den smala midjan jag hade ett tag efter förlossningen är helt väck och har ersatts av en tunnas form. Jag gillar verkligen inte vad jag ser, blir deppig och tröstäter istället för att bli arg och ta tag i skiten. En vacker dag kanske?

Ain: Vad fina ni var i tidningen!!

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Kix2010
    Annamamma 83 skrev 2010-06-08 09:24:00 följande:
    Nu har min mens kommit tillbaka, trodde de va den som kom strax efter avslaget slutat,men de var de nog inte.
    De fullständigt forsar ur mig. hade ändå en plus binda inatt som blev överfull o läckte i sängenKräks
    Men skönt att min kropp ställer om sig,så kanske även de händer nåt med vikten!
    Står fortfarande på samma ställe, går upp o ner ett kg hela tiden. några dagar gi,ner ett kg,sen kommer helgen o ja kan inte motstå gott, upp ett kg.
    Så har de hållt på många veckor nu!
    bara o inse att jag o kolhydrater inte hör ihop! suckar djupt!
    Du låter som mig med vikten då...jag trodde jag hade motivation nog att ta tag det ordentligt med GI, men sen kom helgen å vi fick besök, med fika å annat onyttigt. Nästa helg likadant...osv... Vi får hoppas din mens gör att vikten rättar till sig! Själv har jag inte fått tillbaka den ännu.

Angående mammagrupp: Jag får nog ta å fråga BVC om det nästa gång, för än har dom inte sagt ett ljud om någon mammagrupp. Har även en kompis som går på samma BVC som har en dotter som är drygt 4 månader, hon har inte heller hört nåt om nån mammagrupp...

Helene: Kropp i form av en tunna är du inte ensam om *s* Usch...å vilka överarmar jag fått då!! Gäddhäng så det räcker å blir över! Har större armar än min sambo, å han är ändå ingen pinnsmal kille direkt.
    Nä usch, jag hoppas vi får ordning på våra vikter snart. Inget roligt alls å inte vara nöjd med sig själv!
  • Madde01

Jäkla skit morgon .. Idag var det ju dags för vaccinationen, både jag o sambon hade bestämt oss för o skippa emla.. Kommer tll bvc.. Blir direkt utfrågade varför vi inte hade det, jag sa som det var att vi bestämt oss för o hoppa det eftersom dom sitter så hårt m.m får en arg blick från tanten.. Så bestämde vi oss för o köra.. Första sticket Julius blir helt galen, han gråter o håller andan så han håller på o svimma, som jag sagt till er tidigare här att han kan gör bli helt hysterisk.. Bvc- tanten får panik o vet inte vad hon ka ggöra hon sliter han ur famnen på mig o börjar springa runt som en yrhöna.. Medans jag vandrade runt lugnt o fint med han som vi brkar göra hemma tills han lugnar ned sig, tycker väl att det är det enklaste än att stressa upp sig.. När han väl lugnat ned sig får vi en liten utskälning jag o sambpn hon säger då med super irriterad röst "det är därför dom ska ha emla".. O då kände jag mig som en super hemsk mamma som utsätter mitt barn för onödig smärta som hon uttryckt sig förut.. Så sätter hon på han emla plåster iaf på andra benet o säger att jag får gå o sätta mig o amma lite innan nästa spruta, Sen kommre hon efter 15min igen, då har ju Julius självklart somnat. Så då vill hon inte ta nästa spruta på han.. Så nu får han vänta ett tag på nästa hon skulle höra av sig på eftermiddagen.. Skicka hem mig med ett Emla plåster till o säger "sätter du inte på han den tar jag inte den andra sprutan" ... Suck säger jag bara! Sry för ego inlägg, men blev så irriterad att jag vart tvungen att skriva av mig Tungan ute

• helene306

Kix: Vilken bvc har du? Jag går på Brinken och hon gav mig en inbjudan till mammagruppen. Med David fick jag inget sånt. Ja kroppen är ju inte som den borde Jag kände mig smalare ett tag efter förlossningen och fick förhoppningar om att det kommer bli bra, sen formas kroppen om totalt!

Annamamma: jag är likadan, vill äta gott på helgen och hela veckans skötsamhet försvinner i en pajbit ungefär. Jag klarar inte heller mycket kolhydrater och både svullnar och går upp i vikt men det är ju gott att äta gott också.

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • RosaNapp

Madde01: finns ingen annan du kan byta till? För den kärringen hade jag verkligen inte accepterat. Vare sig attityd eller hanterande ifrån.

Min viktnedgång har stannat av lite. Har kommit igång med träningen så det är väl muskler som läggs på nu, känner hur jag orkar mycket mer nu, rent fysiskt. Orkesmässigt också. Sen samlar ajg alltid vatten på sommaren så det börjar väl komma också. Dricker inte lika mycket vatten nu som dom första veckorna. Men vacker är jag inte direkt. Torr och fnöskig trots olja i badvatten och insmorning, slapp och mjuk i övrigt. Men det blir väl bättre, hoppas jag

Namn är fortfarande en diskussion.

Någon mammagrupp finns inte här, iv arje fall inte för oss som fått fjärde . Finns bara för dom som fått första.

Svar på tråden Aprilmammor 2010