Aprilmammor 2010
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Mullinuffan: har han alltid varit sån? Om det är nytt beteende tror jag säkert det är ökningsfas på g. Då är det perfekt att amma mycket på natten. Perfekt för ökningen, inte sömnen
. Du kan ju prova dricka mer vatten också, annars ger det säkert sig själv.
Ja, ska ringa fk senare idag om bb.
Nää han börja för ett par nätter sedan
Annars har han ammats sen somnat om igen alltså somnat in ordentligt
Men för tusan RN jag vill sova på natten ju
haha ja ja det löser sig vatten vad e det? Alltså jag läcker ju en hel del men han kanske måste ha mer och då bökar han så här? Ja jag tror med det ger med sig jag e nog bara lite trött ![]()
Äh, sova på natten, vem behöver det?
Jo, man kan ju läcka även om det behöver ökas sas. Hoppas det ger sig snabbt iallafall. Mina barn har ökat det på ett par dagar bara när dom kommit i ökningsperioder.
Nu har jag inget internet heller!
Vilhelm tog ett tag i modemet igår o ryckte till...
de små tunna fiberkablarna gick givetvis av o nu måste elbolaget komma o byta grejer, tack! de tar 800kr timman tror, jag. hoppas de svetsar ihop fibern innan de kommer till oss... vissa kanske undrar vad nu fiber är, men de e nån form av uppkoppling som ska va toppen, om nu inte en unge rycker sönder det! som tur är sitter kablarna fassvetsade i de små kontakterna, så de var ingen fara med ström.
men de innebär också att de inte går o fixa utan o ta hem en tjänsteman!
e hemma hos mor o lånar datorn lite!
hej hopp över helgen iaf!
Tack för tipsen men då e det nog så att det ska ökas upp lite med mjölk:)
God morgon tjejer!
David vaknade efter 6, sprallig inför Kolmården
När jag vinkade av grabbarna för 30 min sen skulle jag ta en hurtig morgonpromenad med Alva. Trodde jag ... 4 hus bort på gatan satte fröken illvrål punkt för det.
Maken skulle plocka upp sin moster på vägen. Saken är att de åker i makens bil och för att David ska ha lite benutrymme har maken dragit fram passagerarsätet en bit. Jag skulle verkligen velat se mostern knöla in sig där
Undrar hur sur hon blir över att jag inte följer med? Hon lär garanterat komma med en pik nästa gång vi ses. Då kommer jag kontra, det regnar och är lite småkyligt, det finns inte en chans att jag sitter ute och ammar i sånt här väder.
helene: då är vi två som är "gräsänklingar" idag då
maken är i stockholm med dottern på 11 år hon o hennes klass tog sig vidare i schackfyran till den stora finalen på globen och där är dom nu o ska spela schack hela dagen
en annan sitter instängd med agathon och alwin som har magsjuka
Margaux: tack
. kul att du fastnat där, kan bli så där. saknar faktiskt Norge lite..
annamamma: nä vad surt, hua va dyrt!! min lilla gosse drog ju sönder elkabeln till datorn, men det var ju iaf inte lika kostsamt iaf..brukar skämta att de dras av på framtida veckopeng
.
helene: skit i mostern, du vill inte följa med o det ska man väl inte behöva ha världens ursäkt för heller
.
barbamamma: så jobbigt med den där magsjukan. hur mår du då förresten, du har inte börjat känna dig dålig??
igår så åt vi tapas här med allt som jag inte kunde äta under graviditeten, det var riktigt smaskigt
. tror aldrig jag vill vara utan ädelost så länge i hela mitt liv igen!!
am zandra:härligt o äta sånt man inte fått äta på så länge då kan det bli lite för mycket av det goda
igår mådde jag lite halvtaskigt o inatt när jag var upp o bytte nerspydda sängkläder hos alwin o han satt o hulkade då var det nära att jag spydde men mer än så är det inte än iaf men mår fortf lite halvskumt!! känns lite som att jag har en spya i halsen o jag sväljer o sväljer men blir liksom inte av med det!!
agathon är inte alls piggelin, han skiter iaf enda fördelen med detta för nu slapp vi komma till barnmott o kolla upp hans mage
men han äter inte alls så bra som jag vill fick bara i honom 55 ml annars äter han ju 135 ml men det ger sig väl huvudsaken han får i sig lite vätska iaf!!