• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • helene306

am zandra: Ja, jag skiter i mostern men hon är väldigt speciell. Som svärmor sa en gång när mostern tjurade ihop "hon är ju som ett litet barn". Det stämmer verkligen och nu fyller hon 60 Jag jobbade som personlig assistent för snart 10 år sen och ikväll ska alla vi assistenter och mamman till brukaren träffas. Jag sa till maken igår att jag åker hellre på det än dras med mostern, henne träffar jag oftare.

Barbamamma: Ta vitpepparkorn pronto!

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • J R

Känner igen mig i vad många skriver här. Känns skönt!

Någon som hur länge brösten kommer vara storleken större?? Så länge man ammar eller? Försökte prova lite finare klänningar idag. Gick inte särskilt bra
    Vill ju inte ta större storlek så man inte kan ha det efter amningen.

• lunaria

barbamamma: usch, säger som helene att knapra vitpepparkorn nuså du inte blir smittad!!

jo det var riktigt smarrigt, nästan sugen på att äta det snart igen, man fick ju mersmak

helene: då förstår jag att du hellre vill gå på den träffen . ja så där kan ju makens mormor bli om hon inte får sin vilja igenom, sura gamla kärringar .

JR: efter första graviditeten var brösten en storlek större än innan graviditeten. o mina bröst blev gigantiska denna gång när mjölken rann till, men sen när jag slutade så krömp de ihop och inte ens mina gamla bh:ar som jag hade innan graviditeten passar längre så det är ju svårt att säga hur stora de blir i slutändan också...

• helene306

Grattis till alla underbara mammor!!

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • RosaNapp

Nu kan jag se när jag får bb för lillebror. På onsdag kommer dom. Slapp jag sitta i den telefonkön iallafall.

Sorry för ego, jag hinner knappt läsa ikapp.

• Annamamma 83

Internet igen =)
    Tur man har ett ex på "el bolaget" så han bjöd på arbetet{#lang_emotions_wink}
    Oj, de kanske lät dumt, få nu inga dumma tankar, min sambo är ju pappaledig på måndagar,så han  var hemma när han va här o fixa, exet alltså{#lang_emotions_laughing}

Ser dock att ja inte missat så mkt
    Har haft en hektiskt helg själv, heldag med klassfotboll i lörd.
    Inte lätt o ha med en bebis i regn o blåst utomhus en hel dag kan ja säga, i vagn är de väl helt ok, men när han inte villa ligga där va de lite krångligt. Fick bära runt han i overall o filtar o samtidigt hålla i ett paraply, hade rätt ont i ryggen när ja kom hem =)

Morsdag va fint, fick ett jättefint halsband o örhängen o en triss, måste ju va 3 paket när man har tre barn! dock en nit lott, men ja har ju redan dragit högsta vinsten, triss i prinsar{#lang_emotions_heart}

• Linnie74
    Mullinuffan skrev 2010-05-28 10:46:12 följande:
    och mjölk har jag han e ju nöjd på dagarna:) pruttar och rapar gör han med men men det kanske bara är en utvecklingsfas...
    så höll mina killar på me när de va mindre.. å även damen här har försökt me de.. då har ja gjort iordning *amnings té så har de bleva lungnare...
    1 liter vatten  å koka upp å sen haft i 1 msk hela färnkål å 1 msk anis å låt dra ett tag å sen drick upp... nu e hon som vanligt här igen å besväras inte när hon ska prutta-... de hjälper mot deras magar..=)
  • Armani

Hej tjejer!
    Det känns som evigheter sen jag var in och skrev här nu! Alicia åkte på nån mysko magsjuka förra måndagen och inte förrän i söndags var hon sitt vanliga jag igen, har alltså suttit som i karantän här hemma med två (gnälliga) ungar i nästan en hel vecka. Men nu idag är hon tillbaka hos dagmamman så nu kanske man får nåt gjort oxå

Har inte hunnit läsa igenom allt, men ser att det är några småttingar som bråkar vid amningen. Här är en till! Den senaste veckan har Noel börjat böka och bråka massor, först var det bara på nätterna men nu är det bara på dagarna. På kvällarna har han nog dessutom lite ont i magen stackarn. Var på BVC igår och tog upp det och ssk menade att det är så det är typ, det går över, men så mitt i besöket vart prinsen hungrig så då fick hon se själv hur stressande det är och hur han gör som. Fick en nässpray utskriven för att skynda på utdrivningsreflexen Hon trodde att han är i en ökningsperiod och blir frustrerad då mjölken inte rinner till på momangen och sen är han så arg att det inte alls funkar. Ja vi får väl se om det funkar, sprayen var iaf döäcklig. Kanske ska ta och koka ihop ett te jag oxå {#lang_emotions_dreamer} Har även börjat med Sempers magdroppar.

Annars växer han och mår bra, 4675 g och 57 cm 4 veckor gammal

Hoppas det är bra med er alla!

★*☆ Alicia 081015 ☆*★ ★*☆ Noel 100503 ☆*★
  • 7 michelingodingar

Armani:jobbigt med magsjukan, här har vi haft 3 st med som haft en konstig magsjuka men peppar peppar 1 dygn utan nån som har diarre eller kräkningar iaf!!
    ska bara få agathon till o börja äta igen för han åkte ju på det samt 1 åringen och 2 åringen fick skiten, 2 åringen höll på 3 dygn,1 åringen har hållt på 6 dygn och agathon 4 eller 5 dygn{#lang_emotions_yell}

ser att det är lite dött på skrivfronten i tråden nu

här har vi bokat tid för dop så den 20 juni ska agathon döpas helt otroligt ingen av mina är döpta så pass tidigt ska bara komma på vad man ska bjuda på efteråt!!

Svar på tråden Aprilmammor 2010