Aprilmammor 2010
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Jag var pa koll med Benjamin idag, vaccin och vägning och mätning. Allt verkar bra. Han är nu 2 manader och väger 5680g och är 59 cm lang.
Ikväll kommer den svenske prästen hit pa besök för att diskutera Benjamins dop. Vi kommer att döpa honom i mitten pa augusti. Far se om han passar in i släktdopklänningen da. Han är ju relativt stor. ska bli spännade att se hur prästen tänkt sig dopet, han är väldigt trevlig. Om nagon känner till kyrklig musik lite, sa är det han som skrivit "du är helig" och en hel massa andra psalmer som finns i psalmboken.
helene:ja det är som här då dop endast söndagar och vårat är kl 13 så jag funderar oxå på om man ska köra nått mer matigt då ....men VAD????!!!!
usch hoppas det var nått tillfälligt med dig igår magsjuka är ingen höjdare blää
testa o lägg henne på mage o sova o se om hon sover bättre....
Tokis:agathon väger nu 4470 gr och är 55,5 cm lång, jag ger ersättning till honom.
Trvis kanonbra med mammalivet allt är så lätt med en bebis som alltid är nöjd och sover en hel del fortf och sover suveränt om nätterna så allt är mycket bättre än vad jag vågat hoppas på och mitt snitt läker kanonfint vilket jag oroat mig massor för eftersom jag fick en sån jäkla infektion sist, enda jag inte hade räknat med var att jag ångrar lite grann att jag steriliserade mig och ser jag andra med magar i vädret eller kort på andras magar så får jag liksom nästan panik och känner en viss sorg o veta att jag aldrig kommer få barn igen men samtidigt så vet jag att det ändå var rätt beslut .... knäpp jag är jag vet
träna neeej det är farligt
är sugen på o testa zumba men får vänta ett tag till
har inte beställt tid för efterkontroll än men snart så!!
själv då???
Kanske får ringa bm och höra hur jag ska göra då jag ammar då 
Noel ska få heta Sven Oskar Noel, och Hedell i efternamn som pappa och storasyster ![]()

Var länge sedan jag var här inne och skrev - men jag följer er!
I morgon ska vi till BVC och väga. Förra veckan vägde Tuwa 4300 gram och var då 1 månad. Hon borde ha gått upp en del nu tycker jag för hon äter ju bara, och jag tycker det är skönt att man väger henne så mycket så här i början för då får man en bekräftelse på att mjölken min räcker till. För den tanken att den inte skulle göra det har ju funnits här flera gånger eftersom hon vill amma så många gånger, men det är nog vanligt.
Träning: Nej, jag har inte kommit igång ännu. Tar det lugnt så här i början, tänkte faktiskt sätta igång med träning efter efterkontrollen som jag ska på den 10/6. För det känns mer rätt när man fått gensvar på att allt ser ut som det ska. Jag vill börja styrketräna ordentligt och ut och springa. I dagsläget blir det iaf alltid en timmes promenad!
Tuwa har kommit in i en närhetsperiod nu verkar det som, för hon vägrar somna i vagnen när jag är ute och går med henne. Tar jag däremot upp henne och vaggar henne lite i famnen så somnar hon på en gång, sedan kan jag lägga ned henne i vagnen och fortsätta att promenera. Jag läste något om att när de går in i 2:a månaden så vill de vara nära en mer än tidigare. Jag testade därför med bärselen hemma innan promenaden, men det fungerade inte riktigt. Måste vänja henne med den lite mer. Hur lång tid kan det ta innan de vänjer sig? När bör man förstå att de inte vill sitta i bärselen alls efter flertal försök?
armani: usch va jobbigt med magsjuka
. ja den där sprayen är ingen höjdare, tog den när jag fick sonen... jag ska på två efterkontroller och båda kommer väl att ske 8 veckor efter att Linn föddes.. barbamamma: jag har också funderat på vad man brukar bjuda på efteråt, vad har ni gjort på de andra dopen?? helene: ni får väl testa o lägga henne på magen
. vi har haft en väldigt stökperiod så här har det inte hjälpt med varken rygg eller mage på dagarna
. jobbigt att du mådde så dåligt igår!! Tokis: härligt att din lilla växer
. vi ger ersättning o Linn väger 5140g o är 57cm lång. hon är nu 5 veckor. nja jag är väldigt ledsen pga mina förhöjda sköldkörtelvärden och då är det svårt att njuta av att vara mamma, ens att leva. det har varit lika jobbigt nu som efter då jag fick min son...nä träning blir det inget, som jag mår nu kan jag vara glad så länge jag öht orkar ta promenader
. hur mår du då??

Efterkontroll: kommer ringa om tid den här veckan. Lillebror är ju drygt 5 veckor nu.
Ska till bvc imorgon. För en vecka sen vägde han ca 5,5kg och var 67 lång. har hittills gått upp ca 300g i veckan så ska bli intressant att se vad han väger imorgon
.
Träning: ja, jag tränar. Inte hårt, men gör dels övningar för knipet, bäckenet och korsetten (tupplermetoden). Cyklar på motionscykel ett par kvällar i veckan, lite lätt fart och så, mest för att komma igång med det, jag har väldigt dålig kondis nu. Utöver det är det det sedvanliga springet efter barnen som håller en igång
Men att aktivt börja ta tag i vikten kommer jag göra sen när jag slutat amma. Då kommer jag köra hårdare träning, fettförbränning och hårdare styrketräning. Men då har lillebror förmodligen kommit in lite mer rutiner på kvällarna också så då har jag tid för det då. Hade jag inte haft motionscykel och vikter hemma hade jag inte kunnat lägga upp det så. Men jag har bestämt mig för att nästa vår/sommar SKA jag inte vara överviktig, svag eller stel längre. Har varit det tillräckligt länge nu. Nästa sommar ska jag kunna njuta av att kunna röra mig utan att svettas ihjäl mig eller flåsa som en galning så fort jag går någonstans. Och ffa, ha kläder som inte är som tält
Jag har ca 25 kg att gå ner till jag trivs, men hoppas det ska gå relativt snabbt när jag väl sätter igång på allvar. Någon diet kommer jag dock definitivt inte lägga mig till med. Träning och min normala kost räcker gott för mig.
Livet som mamma: har ju 3 barn sen innan och trots att det är tätt dom emellan så tycker jag inte det är jobbigt. Visst kan det bli smått kaotiskt ibland, vissa stunder på dagen, men den här gången har jag varit mer aktiv och ute med alla redan från första start än med dom andra. Lillebror har ätit ofta och äter fortfarande ibland ofta,men jag reagerar inte på det. Han sover bra så det hjälper ju till det och att jag inte behöver bära honom till sömns alls. Han trivs bra i mei-tai så den använder jag mycket, men hemma somnar han gott själv i egen säng utan napp och i vagn med napp. Sover gärna länge på morgonen också