• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • RosaNapp

Dop? Vi har inte ens namn än
    Hoppas komma överens snart. Vill gärna att lillen ska komma i släktdopklänningen och då får han inte vara för stor (den är rätt liten).

• Armani
    7 michelingodingar skrev 2010-06-01 11:38:37 följande:
    Armani:jobbigt med magsjukan, här har vi haft 3 st med som haft en konstig magsjuka men peppar peppar 1 dygn utan nån som har diarre eller kräkningar iaf!! ska bara få agathon till o börja äta igen för han åkte ju på det samt 1 åringen och 2 åringen fick skiten, 2 åringen höll på 3 dygn,1 åringen har hållt på 6 dygn och agathon 4 eller 5 dygn ser att det är lite dött på skrivfronten i tråden nu här har vi bokat tid för dop så den 20 juni ska agathon döpas helt otroligt ingen av mina är döpta så pass tidigt ska bara komma på vad man ska bjuda på efteråt!!
    Men usch, jag som tyckte det var nog med EN sjukling
    BVC sa att det går den här magsjukan nu, tydligen väldigt många som har den. Kräks upp allt dom äter, sen kommer febern och diarrén och sen när man väl tror att det är över så slår magen bakut som en sorts efterdyning. Hoppas det går över snart för er!

Kul med dop Vad ska han heta mer än Agathon?

Sen måste jag ju fråga er alla.. Efterkontrollen, när brukar man göra den? Jag ska göra cellprovtagning samtidigt oxå, kanske man måste vänta lite längre då? Tänk vad fort man glömmer {#lang_emotions_tongue_out}
    ★*☆ Alicia 081015 ☆*★ ★*☆ Noel 100503 ☆*★
  • Madde01
    RosaNapp skrev 2010-06-01 12:02:48 följande:
    Dop? Vi har inte ens namn än Hoppas komma överens snart. Vill gärna att lillen ska komma i släktdopklänningen och då får han inte vara för stor (den är rätt liten).
    haha, har ni några namn på lager då? :)
  • RosaNapp
    Madde01 skrev 2010-06-01 12:08:04 följande:
    haha, har ni några namn på lager då? :)
    Diskussionen går trögt . Men det lutar åt Tyr, exet har fastnat för det.

Barbamamma: usch då att alla blir sjuka samtidigt, å andra sidan är det ju skönt att det inte dras ut för mycket.

Armani: cellprov kan man väl göra 3 månader efter eller så. Det svaret fick jag när jag skulle göra det efter nummer 3. Men man bör inte amma då det kan ge fel svar tydligen. Fast det var det ingen som sa till mig innan jag beställde tid för det.

Jag ska snart ringa om tid för efterkontroll. Bm ville att jag skulle försöka få in det lagom till hon skulle på semester
  • 7 michelingodingar
    RosaNapp skrev 2010-06-01 12:02:48 följande:
    Dop? Vi har inte ens namn än Hoppas komma överens snart. Vill gärna att lillen ska komma i släktdopklänningen och då får han inte vara för stor (den är rätt liten).
    men oj kanske dags o enas om ett nu då

Armani:ja den är verkligen helkonstig magsjukan,
    agathon ska heta Felix i andra namn, var ju det namnet som jag vela ha som tilltalsnamn eg men men

här ska man göra efterkontrollen 6-8 veckor efter fl så är dags o ringa om en tid ska oxå göra cellprovet IGEN mitt misslyckades ju
  • Annamamma 83

dop...
    Känner som sagt inte alls för kalas, vill bara döpa han med oss i familjen.
    Dock har han 3 namn Algot,Ludvig,Valentin och mitt efternamn, Nyberg
    Sambon heter Johnsson o ja själv kommer inte ta Johnsson när vi så småningom gifter oss utan sambon ska ta mitt namn. Jag tycker jag redan har ett alldeles för vanligt förnamn, så Anna Johnsson är inget för mig!
    Sen hette äldsta grabben Nyberg o ja vill att syskonen ska heta samma, så vi tog mitt efternamn  på våra 2 gemensamma...

• helene306

Jävla internet att hoppa upp och ner. Jag skrev ett inlägg förut innan 13 men det bröts.

Armani: Jag ska på efterkontroll när Alva är dryga 11 veckor, lite i senaste laget enligt mig men de hade inga tider. Med David var jag på efterkontroll då han var 8 veckor. Då gjorde läkaren cellprov samtidigt, när jag ändå låg där Annars hade jag tid 2 månader senare.

Barbamamma: Vi ska ha dop också förhoppningsvis i juli om bara prästen behagar höra av sig I den kyrkan döps de på söndagar kl 12 så vi bjuder på något mataktigt isf, frågan är bara vad?

Annamamma: Vill ni bara ha dop i familjen så gör ni så. Med David bjöd vi kompisar också och nu med Alva tar vi bara familjen, min sida och makens.

Jag mådde skit igår och trodde jag åkt på magsjuka. Jag tog ett glas O´boy med David innan läggning och blev så illamående direkt efter det! När vi läste bok började huvudvärken dunka på mer och mer så den var förjävlig när vi var klara. Jag tittade på CSI fram till första reklamen sen fick jag gå och lägga mig. Ett tag trodde jag att jag skulle kräkas men jag hatar ju det så jag la mig istället Frös som en skit gjorde jag med och låg där med Alva vid bröstet och huttrade under täcket. Idag är det ingenting ...

Alva var på läkarkoll idag, 5990 gram och 57,5 cm lång. OK-stämpel i baken Jag trodde hon skulle väga med än David vid den åldern men tji fick jag, trodde iaf att hon skulle spräckt 6 kilosgränsen.

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Annamamma 83

OJ vad alla växer....
    Algot vägde 4600g i torsdags. På fre ska vi dit igen, får se om vi kommer över 5 kg ,är nog precis i så fall...
    Han ser nästan ut o väga mindre än så, han ser så näpen ut på nåt vis. men det kanske hör prematurbarn till.... De andra två har varit så grova liksom o de är inte han, men de kanske kommer.... får hoppas han klarar 2 mån kontrollen på fre.

• helene306
    Annamamma 83 skrev 2010-06-01 14:42:48 följande:
    OJ vad alla växer....
    Algot vägde 4600g i torsdags. På fre ska vi dit igen, får se om vi kommer över 5 kg ,är nog precis i så fall...
    Han ser nästan ut o väga mindre än så, han ser så näpen ut på nåt vis. men det kanske hör prematurbarn till.... De andra två har varit så grova liksom o de är inte han, men de kanske kommer.... får hoppas han klarar 2 mån kontrollen på fre.
    Han kommer ifatt sen ska du se! Huvudsaken är att han följer sin kurva (som de ständigt tjatar om på bvc)

Idag skulle vi hämtat nya bilen men det får vänta tills imorgon. mekanikerna hade inte gjort all leveransservice så säljaren hade härjat lite på dom sen saknades det någon kod från fabrik så navigationssystemet ska funka, det ska visst mailas under natten. Jaja, vi ska åka idag och slutföra affären iaf.

Alva är helt otrolig, undrar om hon är som David, kan inte sova på rygg? Hon har varit vaken sen hon vaknade ur fm-luren kl 10. Det är rätt jobbigt när hon inte sover som hon ska ... nu ligger hon och gnäller under en mobil. Kanske borde testa att lägga henne på mage och se om det funkar? Jag tycker  hon blivit svår att få att sova sen förra veckan.
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Tokis

Ojojoj var längesen jag var inne och läste och skrev här!
    Hoppas det är bra med alla! Engla blir idag två månader... Vägde henne igår och hon väger nu 5730... Hur mycket väger era små liv nu? Ammar ni eller många som ger ersättning?
    Hur trivs ni med mammalivet? något som ni känner är jättebra respektive inte blev som ni trodde??
    Har någon av er börjat träna? Vad i så fall? Någon som vart på efterkontroll? Jag ska den 16:e...

Många frågor, jag är nyfiken på hur alla har det =)

Svar på tråden Aprilmammor 2010