Aprilmammor 2010
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Dop? Vi har inte ens namn än
Hoppas komma överens snart. Vill gärna att lillen ska komma i släktdopklänningen och då får han inte vara för stor (den är rätt liten).
dop...
Känner som sagt inte alls för kalas, vill bara döpa han med oss i familjen.
Dock har han 3 namn Algot,Ludvig,Valentin och mitt efternamn, Nyberg
Sambon heter Johnsson o ja själv kommer inte ta Johnsson när vi så småningom gifter oss utan sambon ska ta mitt namn. Jag tycker jag redan har ett alldeles för vanligt förnamn, så Anna Johnsson är inget för mig!
Sen hette äldsta grabben Nyberg o ja vill att syskonen ska heta samma, så vi tog mitt efternamn på våra 2 gemensamma...
Jävla internet att hoppa upp och ner. Jag skrev ett inlägg förut innan 13 men det bröts.
Armani: Jag ska på efterkontroll när Alva är dryga 11 veckor, lite i senaste laget enligt mig men de hade inga tider. Med David var jag på efterkontroll då han var 8 veckor. Då gjorde läkaren cellprov samtidigt, när jag ändå låg där
Annars hade jag tid 2 månader senare.
Barbamamma: Vi ska ha dop också förhoppningsvis i juli om bara prästen behagar höra av sig
I den kyrkan döps de på söndagar kl 12 så vi bjuder på något mataktigt isf, frågan är bara vad?
Annamamma: Vill ni bara ha dop i familjen så gör ni så. Med David bjöd vi kompisar också och nu med Alva tar vi bara familjen, min sida och makens.
Jag mådde skit igår och trodde jag åkt på magsjuka. Jag tog ett glas O´boy med David innan läggning och blev så illamående direkt efter det! När vi läste bok började huvudvärken dunka på mer och mer så den var förjävlig när vi var klara. Jag tittade på CSI fram till första reklamen sen fick jag gå och lägga mig. Ett tag trodde jag att jag skulle kräkas men jag hatar ju det så jag la mig istället
Frös som en skit gjorde jag med och låg där med Alva vid bröstet och huttrade under täcket. Idag är det ingenting ...
Alva var på läkarkoll idag, 5990 gram och 57,5 cm lång. OK-stämpel i baken
Jag trodde hon skulle väga med än David vid den åldern men tji fick jag, trodde iaf att hon skulle spräckt 6 kilosgränsen.
OJ vad alla växer....
Algot vägde 4600g i torsdags. På fre ska vi dit igen, får se om vi kommer över 5 kg ,är nog precis i så fall...
Han ser nästan ut o väga mindre än så, han ser så näpen ut på nåt vis. men det kanske hör prematurbarn till.... De andra två har varit så grova liksom o de är inte han, men de kanske kommer.... får hoppas han klarar 2 mån kontrollen på fre.
Ojojoj var längesen jag var inne och läste och skrev här!
Hoppas det är bra med alla! Engla blir idag två månader... Vägde henne igår och hon väger nu 5730... Hur mycket väger era små liv nu? Ammar ni eller många som ger ersättning?
Hur trivs ni med mammalivet? något som ni känner är jättebra respektive inte blev som ni trodde??
Har någon av er börjat träna? Vad i så fall? Någon som vart på efterkontroll? Jag ska den 16:e...
Många frågor, jag är nyfiken på hur alla har det =)