• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • helene306
    Madde01 skrev 2010-06-09 15:08:39 följande:
    Föresten syns min nya pressbild? För när jag kollar själv gör den inte det..
    Den syns
    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Armani

Hej tjejer!

Har inte varit så aktiv på ett tag nu då det har varit en väldans massa strul med diverse sjukdomar. Det började med att Alicia började snora i fredags, sen på lördagen så vaknade hon med ögonfluss och 40 graders feber. Samma kväll hittar sambon Noel som inte kan andas, är alldeles blodröd i ansiktet och kämpar för att få luft och sen efter att sambon klappat honom hårt i ryggen så han kräkts upp lite slem och kan andas igen så blir han jätteslö så vi åker in med honom akut och blir inlagd två dygn Har tagit en MASSA prover men alla som vi fått svar på har sett fina ut, väntar fortfarande på ett kikhoste-prov och ett annat bakterieprov, har fått inhalera adrenalin pulmicort och natriumklorid, men förmodligen var det en slempropp som satte sig i halsen på han som en början till förkylningen som drog igång ordentligt på söndagen.

Sen vart även jag dålig med 39 graders feber och förkyld som satt sig på mjölkproduktionen, Noel slet och drog i brösten som tokig och det var som pyspunka på bägge brösten så nu dricker jag en lättöl om dagen och tar till nässprayen som jag fick utskrivet tidigare så jag hoppas det ska ta sig igen och bli som vanligt.

Är hemma med bägge barnen hela den här veckan så jag är ju inte direkt sysslolös iaf Men en hel del gnäll och grin blir det iaf med två sjuklingar..

Hoppas ni har det bra allihopa!

★*☆ Alicia 081015 ☆*★ ★*☆ Noel 100503 ☆*★
  • Annamamma 83
    Armani
    Bamsekramar till digHjärta

Helene
    Låter som du har en kämpig period just nu! Hoppas allt känns bättre snart. Jag förstår hur du känner dig, de är stressigt när man har två barn tätt, mkt kämpigare än ja trott!
    Vilhelm är så aktiv,så han härjar HELA tiden, allt blir bara kaos när ja är ensam hemma med båda. Algot vägrar sova hela dagarna, han sover nu endast när ja bär o vaggar han i famnen. Där är de lite smidigt med amning, o ge bröstet när de inte kan komma till ro. Men ja som ger ersättning kan ju inte tömma upp mer mat när ja vet att de egentligen inte är hunger. På bröstet kan de ju snutta sig till söms. den biten saknar jag med just amningen =)

Min sambo är väldigt snäll. tar Algot så fort han kommit innanför dörren, så ja får händerna fria. Han hjälper även till mkt med städning.
    Men jag lagar all mat och måste planera allt sånt. Ibland blir ja så trött i huvudet av o komma på middag varevig jäkla dag o sen stå o laga den.
    När vi väl satt oss till bords så rynkar stora grabben ALLTID på näsan .
    De e många gånger ja sagt åt han o lämna matbordet innan han knappt hunnit sätta sig, att påstå att maten smakar pytom innan man ens satt sig ner tänker jag inte acceptera, de har varit nära många gånger att ja kastat ut hans tallrik genom fönstret.
    Men ja har lyckats behärska mig, inte vidare pedagogiskt och grannarna skulle nog undra vad de är för fel på migSkrattande
  • helene306

Alva kinkar och gråter/gnäller. Nyss kom andra kaskadkräkningen och ja tror hon kräks av febern. Blir gnällig när hon ligger ner så nu har vi tid till jouren för att kolla öronen.

• lunaria

RosaNapp: jag tipsade förut om Anita Maternity som jag tyckte var riktigt sköna och såren kändes inte alls när jag använde de .

Helene: du är säker på att han inte har nån diagnos?? för såna där saker är så typiska för min make, han ser lixom ingenting som behövs göras utan jag behöver strukturera upp allt som handlar från att handla ma till att städa. han skulle nog aldrig dammsuga eller liknande om jag inte påpekat att det behövs, sen är det så att han är så trögstartad pga sin diagnos så jag får påpeka saker i ca en vecka för att de ska bli gjorda. han får väl gjort tvätten, men det kan vä ta 2 dagar istället för en halv dag eftersom han gör saker imellan som gör att han "fastnar". jag förstår dig att du inte kan vila, Linn tar också bara powernaps om vi inte är utomhus så det blir ingen vila på dagen. så jobbigt om du håller på att bli förkyld oxå!! jo det känns så jobbigt som det kan bli just nu pga mina sköldkörtelhormon, men det är bara att bita ihop tills man blir bättre...

madde: fin bild

armani: men fyy vilket jädrans elände ni råkat ut för, läskigt med Noel att han blev sån där . ni får krya på er så mycket. massor av styrkekramar!!

• helene306

am zandra: Han skämtar själv ibland om att han har någon "damp" Han är handlingskraftig men han är väl som karlar är mest, vill glo på fotboll/speedway/hockey och inte göra tråksysslor i hemmet. Sen tror jag att hans jobb är rätt påfrestande men vi pratar ju inte . Han är chef och får tjata på ganska många som aldrig får något att hända så väl hemma "stänger" han väl av?

Alva var ok i öronen, det är bara en förkylning. Kaskadkräkningarna beror garanterat på febern trodde läkaren. Jag frågade om febernedsättande och han svarade att barn är tåligare än vi vuxna men är barnet påverkat och febern letar sig över 39 grader tyckte han absolut att man kan ge. Nu ligger hon här på mitt bröst, trött som bara den (hon har sovit 40 min i bilstolen och korta stunder vid amning) men hon tuggar lite nöjt på sin hand och "ahumar" lite

• Movieprincess
    am zandra: Jo vi har miniform men det hjälper inte tyvär så jag hoppas på lite hjälp imorgon från BVC

Helene: Åh tack för tipset det ska jag prova!
    Hoppas att du känenr dej bättre snart!!

Madde: Fin bild!

Armani: Fy så läskigt!! Hoppas att ni blir friska snart!

Just nu skriker Tuva för fullt och det finns verkligen inget vi kan göra... turas om att gå runt med henne käns så jobbigt när man inte kan göra något! Gör ont i en när man ser hur ont hon har!
    ♥Liam 080314 ♥ liamojag.blogg.se ♥Tuva 100416♥
  • Annamamma 83

Godmorgon!
    Ida är de skolavslutning o ja alla mina kläder ät för små PANIK!!!!!!!!
    Dock ser de ut o bli regn, så ja kanske kan gömma mig bakom jacka o under paraply!

• elinakarlsson

Tycker det är svårt det där med kläder, man kommer inte i sina gamla ordentligt och man vill inte gå och köpa nya heller. Jag har köpt lite "mellan" kläder som jag verkligen sliter ut nu. Men jag vill ju så gärna komma i mina sommarkläder, men alla linnen och klänningar kan jag glömma, brösten är totalt för stora! De har ju växt 1,5-2 storlekar nu. Haha!

Idag ska jag på återbesök på MVC, hoppas att allt ser bra ut!

Annars tycker jag att det börjar rulla på, man känner sig trygg i mammalivet och börjar få ordning på vardagarna. Det jag börjar sakna mest nu är myset med sambon, det är något jag måste börja anstränga mig mer för.

• lunaria

helene: jaha okej, men det hade ju ändå varit bra om ni kan prata så du inte känner dig ensam!!

movieprincess: så jobbigt för er att behöva ha det så. ni kanske kan få nå't papper med babymassage, fick vi när Linn var gasig i magen..tycker så synd om er, hoppas ni får nån vila imellan!! ni har ingen avlastning att få alls?

elinakarlsson: hoppas det går bra på besöket!! jobbigt att inte få på dig några kläder, här är det tvärtom, brösten har aldrig varit så här små så alla bh:ar skaverSkrikandes. blir nästa investering här hemma

hmm jag tycker det är lite knasigt här hemma, Linn sover nästan hela nätterna och sover länge på morgnarna, medan Noah vaknar tidigt!!

Svar på tråden Aprilmammor 2010