Aprilmammor 2010
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Margaux: Vår soffa är värdelös. Den är ljus med lite blåaktiga trådar i och kommer det vätska på den blir det svagt ljusblåa fläckar på den och försöker man suga upp/gnugga blir det fläckar. Svindyr och fullkomligt värdelös! Rekomenderar inet Coffesoffan från Mio. Nästa gång blir det Ikea med tvättbara överdrag eller skinnsoffa.
Madde: Jag ger Alvedon/Panodil inför natten och om det verkar jobbigt, t.ex om barnet inte kommer till ro. Oftast verkar barn inte påverkade av feber som vi vuxna blir men jag ger när jag märker att det behövs. Lita på dig själv och sålla rejält i vad den där bvc-tanten säger! Hon är verkligen skräckexempel på att få föräldrar att tvivla på sin egna föräldraroll.
Alvedon är febernedsättande.
am zandra: Så som du känner känner jag lite också. Jag ångrar inte heller Alva på något sätt men ibland skulle jag bara vilja försvinna från allt. Det var detta jag försökte ventilera med maken igår men där får jag ingen förståelse. Jag funderar också på hur andra orkar? -jag har bara 2 barn och kan tycka det är jobbigt. Sen får jag dåligt samvete för att jag känner mig gnällig/bekväm men det är så jag känner.
Movieprincess: Ja, det är verkligen en trevlig tråd det här
Testa anis och fänkålste mot magknip. Koka upp 1 liter vatten och låt 1 msk vardera av anis och fänkål dra i vattnet. Drick innan amning och under dagen. Ibland kanske inte kombinationen anis/fänkål funkar. Märker man att barnet reagerar kan man testa enbart aniste eller fänkålste.
smurfan: Stadig kille
Han är säkert en riktigt gosis!
Gårdagens kaskadkräkning upprepade sig inte. En lite större kräkning i natt var det enda. Nu är hon istället förkyld och febrig. Hon hade det lite jobbigt med andningen inatt och det blev tjockt i halsen så hon har hostat och haft sig. Tog tempen för en gångs skull och den visade 38 grader men hon är glad ändå fast det syns på hennes ögon att hon inte mår riktigt ok. Förkylningen var väntat sen David blev förkyld i helgen och han ligger gärna och gosar bredvid syrran. Det blir inget studentfirande för oss imorgon.
Tja ... maken. Honom går det inte att prata med. De gånger jag försökt slutar det med att jag mår sämre eller att vi blir osams. Ska jag prata måste jag prata med någon annan. Det är det enda jag saknar i vårt förhållande, att jag/vi inte kan prata, berätta hur man känner och prata känslor. Maken var mobbad under hela sin skoltid och säger jag något tar han det som kritik och vänder taggarna utåt och han intar försvarsposition med en gång. Det går inte, han blir förbannad och häver ur sig saker som man inte säger till någon man älskar. Så det är lite därför jag skriver av mig här. Ni lyssnar.
Ain: Ha en skön resa!! 
Margaux: Infoga bild, lägg in i ditt galleri, högerklicka och kopiera och klistra sen in här i tråden. Jag har aldrig fått det att fungera på annat sätt. Vissa har fått det att fungera med att kopiera sin bildlänk från facebook.
hej tjejer
nån här inne som pumpar o fryser in bröstmjölk?
jag har behållare från avent som rymmer 220ml. o jag försöker fylla dom så en "burk" innehåller tillräckligt för en måltid. men häromdan fick jag bara ut ca 80ml som nu är i frysen.
tror ni d går bra att fortsätta fylla på den burken med nypumpad bröstmjölk för att frysa in?
Lilleman sov hela kvällen igår, så det behövdes ingen alvedon.. Men han har sovit väldigt oroligt i natt. Men han är iaf sig själv idag 
helene: usch jag vet hur det är, har lätt för att ta åt mig vid kritik pga att jag blivit väldigt mobbad, fast jag blir oftast mer inåtvänd.., men i ett förhållande ska man ju kunna prata om såna saker som är jobbiga, bara som en ventil. han borde ju verkligen gå i terapi för detta tycker jag. jag har känt väldigt mycket i slutet nu att jag bara vill försvinna, hälsan är så fel och ju mer fysiska symtom jag får desto mindre psykisk kapacitet har jag också kvar, men maken tror väl att jag ska orka precis som förr. det syns inget på mig och därför måste jag tjata på honom för att han ska fatta hur svårt jag har det och det känns ju också jäkligt gnälligt. bara tjat hela dagarna. tog ett snack med honom idag, energin har ju tagit slut för mig så han måste hjälpa mig. hatar att be om hjälp, men jag står inte ut..
stackars liten som blivit så sjuk
Madde: skönt att han är sig sälv igen
hmm har ett par skor i storlek 13-14 som vi fått av en som ville bli av med kläder o sån't. de var helt nya o så söta rosa, men när jag provade de idag på Linn så har de redan hunnit bli för små för henne
. nåja de får väl hamna i säjlas-lådan som mycket annat hon redan växt ur..
am zandra: ja, flytten är rätt jobbig. Hoppas maken har lyssnat nu och hjälper dig.
helene: jag förstår inte hur du klarar det. För mig är det så viktigt att kunna prata med den jag lever med. Fast för exet är det ju inte det... Han gör mig totalt förvirrad dessutom...
Det positiva är att jag lär mig otroligt mycket om mig själv just nu.
Madde: skönt att han mår bättre nu. Man brukar inte rekommendera alvedon till små under 3 månader.
Var till bvc idag. Lilleman vägde 5,9kg. Precis som jag trodde hade han inte gått om 6-kilosstrecket. Har haft lite problem med brösten ett tag nu. trodde ju det var svamp och hade amningsskydd, men fick till slut sår som inte ville läka riktigt samtidigt som lilleman inte tömde brösten ordentligt med skydden på och det har märkts på hans ätande. Nu har jag slängt dom åt fanders, kör utan trots att jag inte är läkt ordentligt. Men vill inte riskera amningen helt och måste få upp produktionen ordentligt nu. Tror fö inte längre att det var svamp utan att jag blev så torr av inläggen. Har slängt dom också. Får hålla emot när jag ammar helt enkelt så jag inte läcker.
Något tips på bra skydd i tyg?
am zandra: Jag tycker detsamma, jag ska inte behöva be om hjälp och jag vill inte hålla på att tjata konstant om allting. Är det grusigt i hallen, dammsug liksom, jag ska inte behöva be honom göra det, eller plocka ner tvätten som han på något konstigt vänster inet ser trots att han sitter ½ meter ifrån ... Jag är trött och nu börjar jag få ont i halsen och snörvla med. Sova när Alva sover går inte heller för hon sover ju inte och om hon sover ett längre pass har David kommit hem från dagis. Jag är trött som det är och är frisk, hur mår då du som har problem, stackare! Kram!
RosaNapp: Jag tycker det är viktigt att kunna prata men det behöver ju inte maken. Vi pratar bara vardagliga saker, skittrist! Det man bär i hjärtat får stanna där. Jag skriver av mig här eller pratar med en kompis. Skönt att du får självinsikt! Har tyvärr inget tips om inlägg.
Ja, det är helt underbart att han är sig själv igen.. Nu ligger han i soffan o pratar o vi ska snart ta en tur ned till min pappa o hälsa på tänkte vi idag faktiskt 
Föresten syns min nya pressbild? För när jag kollar själv gör den inte det..