Aprilmammor 2010
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
hipphipp: Hur gick det igår? Hoppas det har gått bra!
am zandra: Han kom hem efter 21 igår (varit över natt i Karlstad) och är precis som vanligt. Han nämner ingenting om vårt samtal och "klagar" över att han är förkyld. Jaha, hallå? Här har jag gått med Alva hela dagen som sovit 40 minuter, jag fick knappt sova något på natten, David som ska ha sitt, varit på Jourcentralen och jag mår inte bra själv ... Jag gav honom bara en tom blick. Inte har jag sovit bra inatt heller för nu har mitt brytit ut
men Alva har sovit gott och ammade 22.30, 3 och 7. Idag är hon piggare men det är tjorvigt i näsan. Jag skulle behöva gå och sova. -trots Panodil mår jag skräp men men ...
David är också morgonpigg och studsar gärna upp ur sängen 6.30 medans Alva gärna sover lääääänge
Så lika men ändå så fruktansvärt olika.
KLäder: Jag gillar ju tunika/klänning och leggings, perfekt att gömma sig i
Det jävliga är att ingen av de jag har, bara en går att amma i. De andra får jag isf dra upp helt och det funkar inte i det offentliga att visa hela altet så vad man ska ha på sig i sommar vete katten eftersom alla kläder inte passar. Är de inte för små om höfter/midja så är det för smått över brösten
oj, detta kallar jag sovmorgon
Julius bestämde sig minsann för o ligga o dra sig brevid mig i sängen ända tills nu.. Tur att man inte ska iväg nånstans .. haha..
Det var riktigt skönt o sova faktiskt ..
Har varit på skolavslutning! underbart!
Algot skötte sig exemplariskt o sov hela tiden. Vilhelm var väl ok.. De gick bra, som tur är pratar han ganska otydligt, så när han börja gapa illeopp om o om igen o gapskratta så förstod nog inga fler än vi att de betyder pillesnopp 
När prästen börja prata stod han upp o ropa, titta, musse pigg... vrf vet ja inte, prästen var inte vidare lik musse pigg,men men kyrkovaktmästaren kom iad då med en låa leksaker.
om de va för min eller prästens skull vet jag inte
Trots min panik att inga kläder passa igår, så vräkte ja i mig en skagen baguette på fiket imorse. då kan man fan skylla sig själv. ja,ja imorgon e de student för lillebror, så då vräker ja nog oxå i mig, ja tror ja börjar på måndag!
haha
hahaVar på BVC idag på 2 månaders kollen och nu väger Tuva 4625g och är 55cm lång, hon börjar bli stor nu
Ang. koliken så sa läkaren att det brukar gå över vid 3 månader och att det inte finns mycket att göra, skulle prova magdroppar + fortsätta med miniformen...hoppas att det hjälper något.
Idag har hon sovit hela dagen, vaknat för mat bara...har nu sovit sen kl 20 (!) inget skrik alls idag ![]()
God morgon!
Nyser era små mycket (utan att vara förkylda)?
så skönt vi har det om nätterna nu. Isak sover timmar i sträck. Oftast somnar han runt 21 och vaknar vid 05 för mat sen sover vi till klockan 7 igen. Känner mig som en ny människa. Hemmet blir städat och jag hinner med så mycket mer när jag är pigg.
Tråk väder i dag, dimma och små regn..
Fick hämta hem Elias tidigare från dagis i går. Det var en anlagd brand en bit från dagis och vinden vände så de fick evakuera 3 dagis. Skrämmande. Han pratade bara om branden, röken, brandmännen och deras bilar hela eftermiddagen och kvällen. De är inte kloka här de tänder fyr på allt, senast natten till i söndags tände de eld på en fritidsgård. Det var lika dant förra sommaren då var det bränder allt som oftast, Skolor, dagis matsalar, en servering mm. Hoppas de får tag i idioterna denna gången.