Aprilmammor 2010
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
tackar för alla gratulationen =) jo dopet jick jätte bra hade det på ett sååå fint ställe ett stockhue (en gammal kvarn ) omgjord till festplatts =) man hörde forsens porlande ljud fån utsidan å fåglarnas glada sång =) mkt fint
Provade bikinin idag
Hahahahahahaha! Trosorna var ok men överdelen var mer genomskinligt än något annat. Bröstvårtorna lös igenom och ju mer jag skulle fixa till essto mer genomskinlig blev det. Snacka om att vara utnött
I år blir det att bada enbart fossingarna.
God morgon!
Igår åt ja mkt bättre kost. O ja har redan tappat ett kg. Eftersom man förmodligen inte går upp o ner så snabbt i rent fett så drar ja slutsatsen att ja lägger på mig massa vätska när ja äter massa kolhydrater. Ja vakna upp idag o t om kände mig smalare än igår, förodligen för ja inte var lika svullen. Så nu ska ja försöka ge tusan i dessa jäkla kolhydrater, iaf på veckorna
Jag har dessvärre blivit tokförkyld. Mellangrabben har smittat mig. Ja e helt igentäppt i näsan o de värker i ansikte o kropp, svettas som en tok så fort ja rör mig, inte passande när j är ensam med tre ungar o en sjuk hund, men men bara o bita ihop!
sista dagen på dagis imorgon o mellangrabben har blivit 2,5 år. Så då var de dags att träna bort blöjan. SUCK! de kändes så långt borta för ett tag sen. Är bortskämd då de gick så enkelt med första grabben, tror de blir mkt mer arbete denna gång. Vilhelm älskar o ha kalsonger o springer på toa stup i kvarten då. Men de kommer inte när han sitter på toa, de kommer sen i kalsongerna. Han har liksom inte förstått de där " hur man gör när man kissar", kan liksom inte styra de än. Visst ja kan vänta tills han kan de av sig själv, men ja tror ändå man får hjälpa till o "lära" dom, så länge de vill själva o han vill ju!
Helene
bikini, suck! de väntar ja med till nästa år kan ja säga, ingen ide o testa ens. de bikinis ja har passa när ja vägde typ 12 kg mindre, så de sitter nog inte så jäkla snyggt nu haha
Armani: Alva hade som en blåsa i rumpan för någar veckor sen och jag öste på med potatismjöl. Den försvann sen.
Något tips för att lufta är att blåsa med hårfön (om det gillas av bebis dvs) men man får hålla fönen en bit bort om man inte har hårfön som kn blåsa kalluft. Hoppas det ger med sig!
Bvc: Med David tog jag åt mig precis allt sköterskan sa och det kunde jag nojja över som bara den! Nu är jag mer lugn och vi har en annan, betydligt bättre bvc-sköterksa denna gång. Jag resonerar så här: så länge barnet går upp så är det bra, går barnet ner i vikt, då kan man börja fundera och oroa sig. Sen hur mycket de går upp är ju väldigt individuellt beroende på hur mycket och ofta de äter. Mår barnet bra, äter och är nöjd tycker jag man ska vara nöjd själv. Jag har en bekant här hemma vars dotter är 6 månader äldre än Alva och de väger lika mycket. Hon går inte upp i vikt men följer sin kurva. Nu misstänker de något syndrom tyvärr ...
Madde: Skönt att bada! Jag önskar jag kunde gjort det igår när vi åkte till badet men som ni kunde läsa av mitt inlägg ovan har jag ingen bikini
Jag kunde iofs hoppat i en baddräkt men sen fegar jag: vågar jag doppa mig med risk att få mjölkstockning? Jag chansade när David var liten och klarade mig men nu satt jag och Alva och njöt vid vattenkanten istället
Igår luktade Alva illa, jag trodde jag fuskat med rengöringen vid örat så jag torkade rent. Hon luktade skunk ändå. Sen igår kväll fick jag se under första vecket under hakan/halsen: kanonrött! Det var där det luktade skunk! Hon har varit röd länge där och vi har tvättat, luftat och försökt hålla torrt. Igår var det ju så himla varmt också. Det blev att torka torrt, emellan med förband ett tag och sen pudrade jag på rejält med potatismjöl. Det luktar mindre och är mindre rött idag men inte är det bra. Jag får hålla hennes huvud bakåt för att öht få fram halsen så det är inte det lättaste att lufta heller.
Någon frågade om sömnvanor! Engla har inga rutiner direkt än men somnar väl för natten någon gång mellan 21-23 o tidigare vaknade hon någon gång mellan 4-7 för att äta o sen somna om igen men två dagar i rad nu har hon inte ätit då utan vaknade vid åtta igår och halv tio idag. På dagarna är det väldigt olika hur hon sover,...
Att jag blir trött på mig själv!Algot har under senaste tiden börjat med riktiga skrikattacker.
Förra veckan trodde vi de var att han behövde mer mat nu, så vi höjde vällingmängden. Men de har varit precis likadant sen dess.
Han kan ligga o sova och så plötsligt bara börja gallaskrika,helt hysteriskt.
Förmodligen är de att han sväljer så mkt luft. För han skriker kanske hysteriskt en halvtimma,sen kommer en rap. Vi låter han rapa ca 3-4ggr under matningen. Han äter (165ml nu). Men sen kan de liksom komma rap när de är dags för o äta igen, alltså 3-4 tim efter förra målet.
Vet inte riktigt hur ja ska gå tillväga med detta? Har ju även testat drbrown flaskan,men han behöver rapa lika mkt av den.
Behöver era bebisar också rapa så mkt?
Annamamma: Fy vad jobbigt för Algot med magknip! Jag har ju ingen erfarenhet av flaskor så där kan jag inte råda. Alva ammar, när hon släpper får hon rapa sen brukar hon amma igen. Ibland kan hon bete sig som en slingrande orm vid bröstet och knöla på som bara den. Då är det tjorv i magen och hon lugnar inte ner sig förän hon bajsat ut allt. Ibland kan hon illvråla, riktigt skärande skrik och då är det nog något som kniper men hon skriker inte i 30 minuter utan det är ett vrål och sen är det bra. Men rapar gör hon rätt ofta. Hon kan inte somna om hon inte rapat innan för då ligger rapen och trycker i magen. På natten behöver hon inte rapa alls.