Aprilmammor 2010
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Här pratar vi vidare, vi som hade Bf april 2010. Nu är våra bebisar här!
Välkomna hit!
En länk till den gamla bf-tråden:
www.familjeliv.se/Forum-11-227/m51737761.html
Här har kurvan planat ut
Min mjölk räcker inte till e så ledsen när han ligger och gnyr på natten e han antaglingen vrålhungrig
Så ersättning på kvällen (sist måltiden innan läggdax) och 1-2 gånger på natten efter amningen, känns sådär men jag vill ju att han ska vara mätt och belåten han vägde 6140 och var 64 lång han hade gått upp 315 g på 1 månad lite lite...

Madde: Att han äter oftare kan vara en tillväxtfas också, då tuttar de oftare för att öka produktionen.
Annamamma: Jag har för mig att du skrev sist att han passerat 5000 gram, men mitt minne är ju som det är
Syrran fyller idag, David följde med mormor hem till kusinen efter dagis kl 13.30. När vi kommer dit vid 17 möts vi av att David kräks på toa. Inte ätit något eller druckit sen 11.30 och isglassen han åt var den som kom upp. Sen piggnade han till, käkade lite tekaka och drack saft. En stund senare började han bli blev, saften kom upp och sen även tekakan
Nu har han druckit lite avslagen cola, får se om det stannar ... Jag hoppas allt är pga att han käkade isglass på tom mage.
Fan ... nu kom colan ...
Usch sitter här med skitdåligt samvete
han fick ersättning och blev fruktansvärt upprörd han som alltid e så go blev helt uppriven och jag med så han fick äta ur bägge mina bröst och somna nu gott och nu kommer jag ha ont i magen inför nästa matning!!! Ska jag gå på min magkänsla att han mår bra? Eller ska jag ringa BVC eller ska jag traggla mer ska maken ge? Han prova men jag kanske ska gå ut så jag inte hör han?

Tack tjejer för tipset om potatismjölet
Noel ser mkt bättre ut med eksemen nu! Så vi fortsätter pudra och hoppas det ger med sig helt snart 
På måndag blir vår lilla stjärna 9 veckor och då ska vi till bvc igen för vägning och mätning, sist mätte han 59,5 cm och vägde 5100 g och det är några veckor sen nu så det ska bli mycket spännande att se hur han ökat!
Mulinuffan Så tråkigt att han inte ökat i vikt bra nu på slutet
Tur dock att det finns bra ersättning då mjölken inte räcker till
Helene Å nej
Hoppas han kryar på sig snabbt!
Tack för svaren
Jag gör så att han äter av mig först sen får han ersättning av karl jag provar det
Det komiska att mina tjejer kände jag inte alls att jag traggla med
men jag ger mig inte upp i vikt ska han ![]()
Hamyes: ja, det viktigaste är ju att han får mat, men förstår att det är jobbigt ändå. Svårt när man vill, men inte kan.
Jag är nöjd för det verkar som att brösten blivit bättre! Har smörjt med både Dactacort och Microcid i en vecka nu och provade idag utan amningsskydd och jag har inte fått sår än. Kanske det var så "enkelt" som att det var svamp som blivit lite infekterat? Fortsätter smörja ett tag till iallafall. E var också nöjd idag för det, iallafall
helene: nä, fy. Hoppas ni andra klarar er.
Armani: Potatismjöl är kanonbra! Jag skrev häromdagen att Alva var illröd och luktade skunk under hakan. På kvällen pudrade jag rejält med potatismjöl och dagen efter var det betydligt bättre men jag pudrade på nytt under dagen. Nu är allt borta
Hamyes: Äter han bara från ett bröst i taget? Tänkte annars om han äter från båda vid varje amning. Sen, hur äter du? En kompis jag har är helt fettskrämd och åt inget fett alls när hon ammade och hon fick tillsägelse av bvc att öka fettet i sin mat när hennes son började gå upp dåligt i vikt. Gjorde hon inte det och han fortfarande gick upp dåligt skulle hon bli tvungen att ge ersättning.
Rosanapp: Vad skönt att brösten är bättre! För er båda
Alva har nog tuttat upp produktionen för brösten har varit ömma inatt och när jag vaknade spände det ordentligt i högra bröstet. Jaja, matvraket tömmer det nu
Idag är David bättre. Han fick i sig lite mer avslagen cola igår och den fick han behålla. Nu är han pigg och glad så jag undrar om det inte var isglassen på tom mage som oroade till allt? Han får ändå inte leka med någon idag utifall att.