• Svar på tråden Aprilmammor 2010
  • Madde01
    Rapa- Julius rapar bara efter varje måltid 1gång o vissa gånger rapar han ingenting Tungan ute helt olika från dag till dag..

Måste bara frååga, hur  är det med vaccinationen vid förkyldmimg på barnen? får dom tapruta fast dom är jätte förkylda?
    Vi ska nämligen ta idag..
  • RosaNapp

Madde: vet inte, har aldrig haft en liten med förkylning.

Lillebror (som fö har ett namn nu ) rapar mycket sällan och haringa problem alls med magknip. Helt olik sina syskon som jag fick rapa både aktivt elelr som rapade av sig själva efter varje måltid.

Namnet: Sven ERIK Dag. Så blev det Inte ens i närheten av vad vi pratat om tidigare, erik kom exet på för bara ett litet tag sen

helene: tror inte ens jag äger en bikini eller baddräkt längre. Så länge sen var det sen jag badade

Annamamma: min A blir snart 2 år och jag började för någon vecka sen mer aktivt med honom. Men med tanke på flytt, att vi varit i gbg och så så har det inte gått så bra som jag hade hoppats. Han vet mycket väl, kan och styr det själv för han kniper utan blöjan

• Annamamma 83

Märkligt att vissa måsta rapa o andra inte. Algot behöver ju dock aldrig rapa på natten heller. Då sover han som en stock. märkligt.

Imorse blev ja glad. Tog av Vilhelm nattblöjan o den va stort sett torrSkrattande
    Då fick ja verkligen upp motivationen!
    Dock är han lite sur på morgonen så de tog en stund innan ja kunde övertala han o gå på toa. Fick fjanta till mig rejält för o göra de så kul som möjligt. Tillslut gick de, när ja skicka in storebror o kissa =)
    Men han sitter på toa o får liksom inte till det, de kommer inget. Sen ropar han snabbt igen att han är kissnödig, sätter sig på toa o inget kommer. Så höll vi nog på 5 ggr o sista gången kom det. O va vi hurrade o klappa händer och sjöng HAHA. o Vilhelm gapskratta!
    Igår bajsa han även lite på toa.
    Så de ska nog gå de med! Men som sagt än så länge har han svårt o känna när de ska komma, ofta kommer de bara i kalsongerna.

Idag gör de sista dagen på fritids o dagis. Nu återstår 2 v ensam med barnen medan sambon jobbar. Bäst o bunkra upp med huvudvärkstabletter Skrattande
    Ne, ska nog gå bra. Önkar bara att ja inte bränt så mkt pengar i göteborg, mkt mer än ja räknat på innan. Känns som de ja har kvar får går till endast mat. Hade varit kul o kunna hitta på en del nu, men är man fattig så är man!

• Annamamma 83
    Madde01 skrev 2010-07-01 08:22:51 följande:
    Rapa- Julius rapar bara efter varje måltid 1gång o vissa gånger rapar han ingenting Tungan ute helt olika från dag till dag..

Måste bara frååga, hur  är det med vaccinationen vid förkyldmimg på barnen? får dom tapruta fast dom är jätte förkylda?
    Har han feber får han inte, o förmodligen inte vid kraftig förkylning heller. Du får nog en ny tid för sprutan så kör de bara vägning o sånt idag.
    Ja ska också ner o väga klumpen i eftermiddag
  • helene306
    Madde01 skrev 2010-07-01 08:22:51 följande:

Vår bvc ger inte spruta vid förkylning. Är förkylningen på sluttampen kan de ge beroende på hur barnet är för övrigt. Vid feber ska de inte ta spruta.

RosaNapp: Vilka fina namn lillebror får!

Annamamma: Åh, han är ju en bit på väg! Snart lossnar det för honom ska du se, han höll ju ändå på 5 gånger upp och ner innan han kissade.

(¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Madde01
    Annamamma 83 skrev 2010-07-01 11:21:09 följande:
    Va tusan har hänt med sidan??????????????
    Hm, tror dom kanske har gjort om? elr? Tungan ute Ser hur knasigt ut som helst iaf.. hehe..

Äsch, nu har vi satt på det där jäkla Emla, så får vi se hur det blir ..
  • elinakarlsson

Tuwa rapar efter varje måltid, däremot inte efter kvälls- eller nattamningen.

Idag var vi på 2 månaders kontrollen, vilket gick bra. T väger nu 5275g och är 60,5cm. Vi fick mäta henne två ggr för läkaren tyckte hon hade växt för mycket, haha. Blev ett rejält skutt ovanför hennes kurva. :)

Värmeutslag: Jag skrev ju tidigare om att Tuwas huvud var fullt med röda utslag, vilket vi nu konstaterat är värmeutslag, har blivit mycket bättre nu när det varit svalt i två dagar.

Är så glad, vi har fått tag på en hyreslägenhet nu, en trea som ligger centralt. Kontrakt skrevs idag! Vi bor idag i en bostadsrätt, men det är en tvåa och den börjar bli trång. Vi håller ju på att leta hus, gjort ett tag nu. Men kan ju dröja innan vi hittar "vårt" hus. Så skönt att hittat ett mellanboende med låg hyra!

• Madde01
    elinakarlsson skrev 2010-07-01 12:32:43 följande:
    Tuwa rapar efter varje måltid, däremot inte efter kvälls- eller nattamningen.

Idag var vi på 2 månaders kontrollen, vilket gick bra. T väger nu 5275g och är 60,5cm. Vi fick mäta henne två ggr för läkaren tyckte hon hade växt för mycket, haha. Blev ett rejält skutt ovanför hennes kurva. :)

Värmeutslag: Jag skrev ju tidigare om att Tuwas huvud var fullt med röda utslag, vilket vi nu konstaterat är värmeutslag, har blivit mycket bättre nu när det varit svalt i två dagar.

Är så glad, vi har fått tag på en hyreslägenhet nu, en trea som ligger centralt. Kontrakt skrevs idag! Vi bor idag i en bostadsrätt, men det är en tvåa och den börjar bli trång. Vi håller ju på att leta hus, gjort ett tag nu. Men kan ju dröja innan vi hittar "vårt" hus. Så skönt att hittat ett mellanboende med låg hyra!
    Oj, vilken stor tjej du har då Glad
    Grattis till lägenheten , det är väl skönt det.. Skulle också vilja ha en trea.. Vi bor i en tvåa nu, men det är inte lätt att få tag i en, och jag måste ju bo här, då jag inte har körkort o har nu gångavstånd till jobbet ..
Svar på tråden Aprilmammor 2010